Video

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-01 21:47

Heb vanavond mijn eerste echte videofilm in elkaargeknutseld. Mijn man had het meeste al gedaan hoor. Hij heeft een tijde terug een buitenrit gefilmd. Ik reed samen met mijn vriendin op paard, en hij op het fietsje erachter aan (hijg puf, wij kunnen wel harder!). Een helehoop gesodemieter gehad met Studio DV plus. Maar nu eindelijk voor elkaar. Framepjes aan elkaar geplakt, titels erin, mooie overgangen, muziekje eronder en aftiteling, en het mooiste: <FONT COLOR=blue>HIJ DOET HET</font>

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-01 23:44

En niet op internet gezet?? Knipoog

BTW gebruiken jullie FireWire voor de verbinding met de PC? En wat zijn daar nou precies de voordelen van?

(moet dat nog steeds uitzoeken, nog geen tijd gehad met daar helemaal in te verdiepen)..

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 18:19

Wat is Fire Wire? Je hoort al ik heb er de balle verstand van, vandaar ook dat ik zo blij was dat die video was gelukt. Maar ik zal mijn man vanavond opdfracht geven om ook even te gaan bokken Lachen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 18:31

Lachen 's goed Knipoog

Maar eeh, Fire Wire is een manier om (digitaal) beelden van je camera naar je PC te krijgen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 21:44

Er zit een Fire Wire in omdat dat een hogere beeldkwaliteit geeft. Kan een hogere transferrate aan dan een normale aansluiting. Hierdoor krijg je een betere beeldkwaliteit als je digitaal- digitaal wilt editen.
Snapst?:Z

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:18

Ja, maar... Hogere transferrate en dus kan je ook 1 uur video in minder dan 1 uur naar je PC kopieren?

En kan je via FireWire ook je camera besturen? En een lowquality versie heel snel uit de camera halen, dan aangeven welke stukken je wil hebben en dan de camera alleen die stukken die je nodig hebt over laten pompen?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 14:45

uuhhhh, ik volg het niet helemaal meer..

Naja... Zal ook wel niet voor mij bedoelt zijn Lachen

Maar ik bemoei me overal mee, Schijnheilig

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-01 20:25

Volgens Marc kun je niet 1 uur film in kortere tijd op de computer zetten.
Via FireWire kun je wel de computer besturen, en ook eerst een demo-versie op de computer laden en dan daarna de juiste beelden in goede kwaliteit.
Spirit, ik snap er ook niet veel van, maar het gaat dus over video-films maken op de computer. Ik weet nu dus hoe het moet, maar niet hoe het werkt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 12:43

Ok, hee, thanks voor de info!