Wat is een goede personen weegschaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wat is een goede personen weegschaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 09:48

Ik ben op zoek naar een personen weegschaal die echt betrouwbaar is.Ik heb ze digitaal gehad maar ook met een wijzertje.Die laatste heb ik nu en die geeft wisselende gewichten aan.

Ik woog mij bijna nooit maar nu ben ik alles om gaan gooien ook qua eten. Dus wil ik echt weten wat dit met mijn gewicht doet.

xBontfire

Re: Wat is een goede personen weegschaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:55

Je gewicht schommelt altijd, dus ik denk dat dat bij een andere weegschaal niet anders zal zijn.
Je moet jezelf op een vast moment (per week) wegen, om een duidelijk beeld te krijgen. Je bent bijvoorbeeld in de ochtend lichter dan in de avond.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:57

Herkenbaar probleem ts.

Soms zelfs een ander gewicht na 3x er op staan. Of als de weegschaal maar een mm verschoven is.

Heb al een hoop weegschalen versleten en heb het opgegeven.

Ik weeg mezelf op de sportschool op een tanita weegschaal.

Super ding.
Maar onbetaalbaar zelfs 2e hands :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:06

Wij hebben een weegschaal van Beurer en zijn hier erg tevreden over. Als je er drie keer achter elkaar op gaat staan, krijg je ook drie keer hetzelfde gewicht :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:14

Ik ben heel tevreden over de nokia body+. Het vetpercentage moet je het een korrel zout nemen, maar als je op hetzelfde moment weegt, geeft het wel een goede indicatie van hoeveel vocht je vasthoudt. Dan zie je bij een week aankomen i.p.v. afvallen terwijl je wel aan je dieet houdt je kgs vet dalen terwijl je kgs vocht stijgt. Voor mij scheelt dat een hoop ontmoediging.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:53

Ik heb gewoon een standaard digitale weegschaal. Al jaren. Van de Blokker of de Action of de Kruidvat.
Werkt voor mij prima. En ook die geeft bij herweging gewoon hetzelfde gewicht aan.
Het ding heeft verder geen extra's. Alleen kg's en dat is het.

Voor elke weegschaal geldt: zorg dat deze recht staat op een harde en vlakke ondergrond. Dus niet op de vloerbedekking maar kies een plek met tegels, parket, laminaat oid.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:57

Ik heb hetzelfde probleem, een weegschaal die steeds wat anders aan geeft. Dan heb ik het niet erover dat hij vanmiddag iets anders aangeeft als gisterochtend, maar er zit echt letterlijk tot een paar kilo verschil iedere keer dat je erop staat, ook al zit daar 10 seconden tussen.
Bij mij lopen de tegels in de badkamer schuin af, ik vermoed eigenlijk dat het daaraan ligt anders weet ik het ook niet. Ik ben daarom ook wat huiverig om geld uit te geven voor een andere want de kans lijkt mij zo groot dat het niet aan de weegschaal ligt maar aan mijn vloer.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:00

Ik heb een hele fijne van Medisana (te koop bij Kruidvat). Er zit ook een app bij zodat je alles goed kunt bijhouden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:23

een goede?

Een die verteld dat ik slank ben... en er geen moeite mee heeft dat er eigenlijk 10 kg af moet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:11

Medisana hier thuis ook. Even op googelen welk type werd aanbevolen. In de zorg waar ik werk worden ze ook gebruikt en jaarlijks gekalibreerd. Maar goed, zal altijd wel een afwijking of iets zitten.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:11

Telpeva schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, een weegschaal die steeds wat anders aan geeft. Dan heb ik het niet erover dat hij vanmiddag iets anders aangeeft als gisterochtend, maar er zit echt letterlijk tot een paar kilo verschil iedere keer dat je erop staat, ook al zit daar 10 seconden tussen.
Bij mij lopen de tegels in de badkamer schuin af, ik vermoed eigenlijk dat het daaraan ligt anders weet ik het ook niet. Ik ben daarom ook wat huiverig om geld uit te geven voor een andere want de kans lijkt mij zo groot dat het niet aan de weegschaal ligt maar aan mijn vloer.

Dan probeer je het toch in een andere ruimte eerst?