Geen racisme meer op Bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Geen racisme meer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 19:17

Gezien het racisme debat nu ook op Bokt is begonnen, is het belangrijk om dit forum breed te bekijken, nadat ik een paar minuten goed heb rondgekeken op Bokt kwam ik tot de conclusie dat Bokt een extreem rasistich forum is, gebruikters van het forum uiten niet alleen hun sterke voorkeuren voor een bepaald ras, maar ik herken ook ernstige vormen van leeftijdsdiscriminatie en geslachtsdiscriminatie. Op grote schaal maken gebruikers zich schuldig aan etnisch profileren, en ik denk dat het tijd is dat het beheer van Bokt zegt: Nu is het genoeg.

Omdat het beheer het heel druk heeft, en dit toch wel een belangrijke kwestie betreft, heb ik een voorstel geschreven met nieuwe regels. Ik weet dat het misschien even kan duren voordat het beheer deze heeft goedgekeurd.. (iets met prioriteiten stellen) maar ik hoop dat gebruikers toch alvast rekening willen houden met de volgende beleidswijzigingen. De belangrijkste heb ik hier op een rijtje gezet.

Belangrijkste wijzigingen:
- Het hele forumdeel rassenpraat inclusief alle subforums zullen verwijderd moeten worden. Het is sowieso merkwaardig te noemen dat rassen zoals de Dølahest, Galiceno en Pottok geen eigen forum hebben.

- Op de markt moeten enkele filters worden verwijderd onder het deel 'paarden en pony's' te weten: Leeftijd, Geslacht, Stokmaat, Ras en Kleur.

- Het vernoemen van leeftijd, geslacht, stokmaat, ras en kleur in een advertentie op de markt is ook niet langer wenselijk, het plaatsen van een foto is op de markt niet langer noodzakelijk, iedereen gelijke kansen! Een paard anoniem aanbieden zal het nieuwe normaal worden. (hieronder volgt een voorbeeld advertentie)

Te koop: Paard.
Braaf genderneutraal paard, gereden in diverse disciplines (nergens succesvol.)
Paard kan overweg met diverse soorten ruiters en/of amazones, voorkeur gaat uit naar een niet te zware ruiter. In overleg kunnen enkele toebehoren zoals een longeerbit stukje worden overgnomen. Enkele bijzonderheden: Paard heeft een merkwaardige hoorn op het voorhoofd, tijdens het rijden heb je hier geen last van.

- Geen onderscheid meer in paarden en pony's, ze vallen allemaal onder de familie Equidae, en ik stal dan ook voor om het forum ook open te stellen voor eigenaren van andere paardachtigen, kortom iedere ezel mag voortaan lid worden van Bokt.

- Het noemen van rasistische paarden namen zal vanaf heden leiden tot een Officiele Waarschuwing (OW). Enkele namen welke dus niet meer genoemd mogen worden: Blacky, Black Beauty, Witje, Blondie, enz, enz... Gebruikers met een gebruikersnaam waar (gedeeltelijk) deze namen in voor komen worden vriendelijk doch dringend verzocht hun naam aan te passen. Na een overgangsperiode zal hier strenger op gemodereerd worden.

- Een ander belangrijk punt zijn de smileys, er is uitsluitend een wit paard, ook hier moet meer variatie in komen, of misschien een regenboog paard.

Wellicht vergeet ik nog enkele belangrijke punten, ik stel voor dat andere gebruikers ook even hun input hieronder posten, zodat we de lijst compleet kunnen maken.
Bedankt voor het lezen, en geen haat reacties posten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:20

:') _/-\o_
You made my day.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:20

Hilarisch! Dank voor deze bijdrage!! _O- _O- _O-

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:21

Wat een eye-opener!
Ik dacht dat ik niet aan discriminatie deed, maar de schellen zijn van mijn ogen gevallen.

Lous

Re: Geen racisme meer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:24

Helemaal mee eens. Tijd voor grote veranderingen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:24

Zeker een eyeopener als we het hebben over het racisme debat en de kramp waar iedereen in schiet...
Goed gedaan Peerke. Leuke post. _O- _O- _O- _O-

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:28

Ik wil je toch even wijzen op je rasistische uitspraak in je voorbeeldadvertentie. Het moet zijn: Te koop: equidae

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:28

Hahaha, ik keur m goed.
Ik val alleen over een niet te zware ruiter. Daar ga je eigenlijk al de mist in... :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:29

Peerke_ schreef:
Gezien het racisme debat nu ook op Bokt is begonnen, is het belangrijk om dit forum breed te bekijken, nadat ik een paar minuten goed heb rondgekeken op Bokt kwam ik tot de conclusie dat Bokt een extreem rasistich forum is, gebruikters van het forum uiten niet alleen hun sterke voorkeuren voor een bepaald ras, maar ik herken ook ernstige vormen van leeftijdsdiscriminatie en geslachtsdiscriminatie. Op grote schaal maken gebruikers zich schuldig aan etnisch profileren, en ik denk dat het tijd is dat het beheer van Bokt zegt: Nu is het genoeg.

Omdat het beheer het heel druk heeft, en dit toch wel een belangrijke kwestie betreft, heb ik een voorstel geschreven met nieuwe regels. Ik weet dat het misschien even kan duren voordat het beheer deze heeft goedgekeurd.. (iets met prioriteiten stellen) maar ik hoop dat gebruikers toch alvast rekening willen houden met de volgende beleidswijzigingen. De belangrijkste heb ik hier op een rijtje gezet.

Belangrijkste wijzigingen:
- Het hele forumdeel rassenpraat inclusief alle subforums zullen verwijderd moeten worden. Het is sowieso merkwaardig te noemen dat rassen zoals de Dølahest, Galiceno en Pottok geen eigen forum hebben.

- Op de markt moeten enkele filters worden verwijderd onder het deel 'paarden en pony's' te weten: Leeftijd, Geslacht, Stokmaat, Ras en Kleur.

- Het vernoemen van leeftijd, geslacht, stokmaat, ras en kleur in een advertentie op de markt is ook niet langer wenselijk, het plaatsen van een foto is op de markt niet langer noodzakelijk, iedereen gelijke kansen! Een paard anoniem aanbieden zal het nieuwe normaal worden. (hieronder volgt een voorbeeld advertentie)

Braaf genderneutraal paard, gereden in diverse disciplines (nergens succesvol.)
Paard kan overweg met diverse soorten ruiters en/of amazones, voorkeur gaat uit naar een niet te zware ruiter. In overleg kunnen enkele toebehoren zoals een longeerbit stukje worden overgnomen. Enkele bijzonderheden: Paard heeft een merkwaardige hoorn op het voorhoofd, tijdens het rijden heb je hier geen last van.

- Geen onderscheid meer in paarden en pony's, ze vallen allemaal onder de familie Equidae, en ik stal dan ook voor om het forum ook open te stellen voor eigenaren van andere paardachtigen, kortom iedere ezel mag voortaan lid worden van Bokt.

- Het noemen van rasistische paarden namen zal vanaf heden leiden tot een Officiele Waarschuwing (OW). Enkele namen welke dus niet meer genoemd mogen worden: Blacky, Black Beauty, Witje, Blondie, enz, enz... Gebruikers met een gebruikersnaam waar (gedeeltelijk) deze namen in voor komen worden vriendelijk doch dringend verzocht hun naam aan te passen. Na een overgangsperiode zal hier strenger op gemodereerd worden.

- Een ander belangrijk punt zijn de smileys, er is uitsluitend een wit paard, ook hier moet meer variatie in komen, of misschien een regenboog paard.

Wellicht vergeet ik nog enkele belangrijke punten, ik stel voor dat andere gebruikers ook even hun input hieronder posten, zodat we de lijst compleet kunnen maken.
Bedankt voor het lezen, en geen haat reacties posten.

Is dik gedrukte ook niet een vorm van discriminatie? Je zegt eigenlijk een voorkeur te hebben voor voor slanke mensen? Dan voelen dikkere mensen zich weer buiten gesloten. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:31

Citaat:

:j :j :j
Inderdaad, helemaal mee eens. Volgens mij moet het Amerigo voorstellen dat witte paard, maar we weten ook allemaal dat Ozosnel nu ook meeloopt met de sint. Waarom is Ozosnel dan niet vertegenwoordig met een smiley? Is het omdat hij zwart is? >;)

En deze smiley :o?
Echt, man man man, een dom blondje dat is toch meer niet van deze tijd.
Nee wacht, genderneutraal genderneutraal genderneutraal, een dom blondje is toch niet meer van deze tijd.

Dankjewel, volgens mij kan het forum wel een beetje humor gebruiken, voor mijn gevoel is er al zoveel negatiefs de laatste tijd. Leuk initiatief!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:36

Ik voel een grote waarschuwing voor je aankomen maar ik begrijp je topic en ja, ik kan er wel om lachen :D (slechte ikke, zeg het zelf maar vast)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:38

Je hebt echt mijn ogen geopend hoe racistisch ik soms ben. Ik zal gelijk mijn excuses aanbieden aan de organismes die ik heb beledigd.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:38

kortom iedere ezel mag voortaan lid worden van Bokt.

Kan hier een opmerking bij maken maar moest vooral heeeel hard lachen :') Applaus!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:39

Oh heerlijk!
Maar je verkoop bericht heeft nog wel wat verbeteringen nodig want ik zie daar toch nog genoeg dingen die niet helemaal (meer) door de bocht kunnen hoor!

Sharel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:40

Erg lastig onderwerp en een beetje teveel beladen.
Het is goed dat je aangeeft wat er zou kunnen veranderen maar als dit in gang wordt gezet, kun je haast niks meer zeggen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:41

hahaha ik dacht al; och weer zo'n topic die gaat verzanden in stront gooien naar elkaar.....maar gelukkig; heerlijk luchtig en geniaal geschreven :D
respect +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:42

Die waarschuwing gaat niet werken. We leven in een land waar de vrijheid van meningsuiting in de vorm van geschrift een basis vrijheid is.
En gelukkig mogen wij ook in dit land protesteren tegen een aantal zaken en op deze manier een heikel onderwerp een taaltechnische twist te geven.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:46

Dussss :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:48

Ik lig in een piskreukel!
Lzp wordt nu lze neem ik aan? verder hebben we nog subvora zoals equida praat?
Oh ja en je moet eens even op Bokt rond kijken hoeveel mensen wel niet zeggen dat ze bruin tuig hebben, dat is toch niet normaal?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:03

Sjoerd :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:06

Peerke for president :)F :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:13

Fantastisch _/-\o_ :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:15

.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 17-09-20 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:19

Ja hallo, ik kom de boel even verzieken. Reageer gerust op me, maar ik plaats alleen deze reactie, verder is het jullie eigen verantwoordelijkheid wat jullie er mee doen.
Racisme op deze manier bagataliseren is niet grappig, realiseer je alsjeblieft dat dit soort geintjes ook door een persoon van kleur worden gelezen en ontzettend vermoeiend kunnen zijn. Het is al gaar als je dagelijks met een racistisch systeem en micro-aggresies moet dealen, laat staan als mensen ook nog is een grap maken van je situatie. Do better. Echt waar mensen...

Zoals ik al zei, ik ga verder niet reageren, met al je vragen en onbegrip kan je terecht op https://www.withuiswerk.nl

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:24

*Proest!* :') :D
Citaat:
Braaf genderneutraal paard