Moderators: Muiz, ynskek, NadjaNadja, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
Imke95 schreef:Ik rijd heel toevallig ook naar Wageningen & een vriendin van thuisthuis studeert daar ook en rijdt ook af en toe mee. Ik heb samen met haar een vast bedrag van €4,- afgesproken, dit ligt natuurlijk wel aan je aantal km's. Ik moet iets omrijden om haar op te halen & daarnaast is ze anders natuurlijk gewoon het geld kwijt aan ov-kosten.
Han21 schreef:Ja zo denk ik er ook over, zeker omdat het een hele goede vriendin van me is en geen wildvreemde.
Maar mijn vader haalt dan weer aan dat mijn auto 1:20 loopt dus de kosten maar iets van 2.50 per keer zijn aan brandstof voor 45 kilometer, maar dat we daardoor wel meer wegenbelasting moeten betalen (diesel).
Han21 schreef:Ah ja, en hoeveel kilometers rijd je dan? En wat is je verbruik ongeveer? Dan kan ik het een beetje vergelijken
prugelpiet schreef:Ik zou het echt bizar vinden als iemand vroeg of ik wou mee betalen aan de wegenbelasting van een auto. Die wegenbelasting wordt niet meer omdat er iemand met je meerijd.
Juist fijn toch, goedkoper tanken? Wordt het voor jullie beide wat voordeliger.
Dat je meer wegenbelasting hebt omdat je diesel rijdt, is je eigen keus. Dan koop je een benzine.
Fitzroy schreef:Dan zou ik de brandstofkosten doorberekenen en aan je vader geven. Heeft hij zijn wegenbelasting terug en hoef jij je niet bezwaard te voelen. En is het jouw portemonnee waarvoor het gevolgen heeft.
prugelpiet schreef:Ik zou het echt bizar vinden als iemand vroeg of ik wou mee betalen aan de wegenbelasting van een auto. Die wegenbelasting wordt niet meer omdat er iemand met je meerijd.
Dat je meer wegenbelasting hebt omdat je diesel rijdt, is je eigen keus. Dan koop je een benzine.
Roodvos schreef:prugelpiet schreef:Ik zou het echt bizar vinden als iemand vroeg of ik wou mee betalen aan de wegenbelasting van een auto. Die wegenbelasting wordt niet meer omdat er iemand met je meerijd.
Nee, dat vind ik niet. Ja, de TS kiest ervoor om een diesel te rijden. Maar de vriendin kiest er voor om mee te rijden. De vriendin kan ook zelf een auto kopen, met het OV gaan, een scooter kopen, gaan fietsen of op kamers gaan.
Als het om een incidentele keer ging zou ik zeggen alleen de brandstof. Maar nu hebben TS en haar ouders alle kosten, en de vriendin komt wel heel goedkoop en makkelijk op school. Dus in die zin snap ik de vader van TS wel.
Ik wilde ook voorstellen wat Marije zegt. Dat is een hele gebruikelijke vergoeding, alsnog goedkoper voor de vriendin dan het OV en geen discussie over of het voor de brandstof is of wegenbelasting, verzekering of onderhoud.
Gebruikers op dit forum: Artimes, Ginny135, Jihama, katinker, kiki1976, kimmetje26, Kirsha, lovemyhorse1, marjo1996, Moon_light94, Patriesje, roosjenat, Schildpaddd, Winna, YandexBot en 86 bezoekers