Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
quickie schreef:Wat ik lees in de openingspost is dat de communicatie het probleem is. Ts probeert te communiceren en de partner lacht het weg. Dan kan iedereen wel roepen communiceren, maar als de partner dat niet aan mee doet wordt het lastig. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat heel frustrerend is. Ik kan je daarover geen advies geven. Ik ben gestopt met energie in de relatie te stoppen.
BaileyMix schreef:Wat erg om te lezen zeg, lijkt me echt een nachtmerrie zo'n man constant thuis.
Overigens ook heel storend dat 'helpen in het huishouden', net zoiets als dat mannen 'oppassen' op hun kinderen. Het is hun huishouden!!
bigone schreef:quickie schreef:Wat ik lees in de openingspost is dat de communicatie het probleem is. Ts probeert te communiceren en de partner lacht het weg. Dan kan iedereen wel roepen communiceren, maar als de partner dat niet aan mee doet wordt het lastig. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat heel frustrerend is. Ik kan je daarover geen advies geven. Ik ben gestopt met energie in de relatie te stoppen.
En nu geen relatie meer ? Of je accepteert het gewoon?
bigone schreef:Jullie zijn op latere leeftijd bij elkaar gekomen, zijn manier van doen heb je nooit een issue gevonden en nu erger je je aan een lege toiletrol. Dat had je 18 jaar geleden moeten zeggen maar niet mee op de proppen komen wanneer hij zeeën van tijd heeft. Ik krijg een beetje de indruk dat je nu vind dat hij maar meer oog moet hebben voor het werk terwijl hij zijn hele leven die toiletrol niet heeft vervangen.
Maak een plank achteraan de muur en plemp daar dertig rollen op, hoef je je maar een keer in de zoveel tijd te ergeren . Ik denk dat er veel meer speelt, je opmerking dat hij 500 minder verdient en toch zijn auto niet verkocht heeft bvb.
Ga eerst eens bij jezelf te rade waar je onvrede wegkomt en dan het gesprek aangaan, zonder verwijten maar hoe jij de eerste weken van zijn pensioen ervaart. Hij heeft waarschijnlijk niet door dat jij je ergert maar enkele zaken kun je ook simpel zelf oplossen.
anjali schreef:Mijn ervaring is dat mannen die in het leger zijn geweest of bij de padvinderij, heel goed huishoudelijke klusjes kunnen. T
anjali schreef:Mijn ervaring is dat mannen die in het leger zijn geweest of bij de padvinderij, heel goed huishoudelijke klusjes kunnen. Terwijl mensen,zowel mannen als vrouwen,die student zijn geweest en in studenten huizen gewoond hebben,er een enorm zootje van maken omdat het hen eenvoudigweg niet interesseert.Die laatste categorie hoor ik ook bij en ik vind het heel irritant als mensen steeds aan het poetsen en doen zijn in het huishouden. Rommelig vind ik juist gezellig.Maar goed,zoals met alles,smaken verschillen en ik zou er geen issue van maken. Laat degene die zich ergert aan een rommeltje dat gewoon zelf even doen,wat geeft dat nou.Dat is toch niet belangrijk in een verder goede relatie lijkt me.
bigone schreef:Het is inderdaad een kwestie van opvoeding maar niet altijd, mannen hebben vaak de eigenschap dat ze het gevraagde wel willen doen maar op hun moment. En dat is vaak niet het moment dat vrouwen het willen en het met zwaar verongelijkt gezucht het toch zelf doen . Wat betreft dat toiletpapier, kon mijn man ook doen vroeger . Oplossing, ik nam mijn eigen schijtpapier mee en nadat hij een aantal keren zonder papier zat waarbij hij één keer giga diarree had en er niemand thuis was en er zelfs geen papier was te vinden voor hem, ik heb nog nooit weer zonder papier gezeten. Dat bedoel ik dus met opvoeden. Net als de kleding laten liggen op de plek waar ze uitgaan. Even over heen kijken, niet uitwassen en geen schone onderbroek meer in de kast? Of jeans? Jammer dan, ik waste alleen wat er in de mand lag. En het is geen onwil van ze, ze moeten het gewoon even snappen. En vrouwen moeten eens afstappen dat alles meteen moet en dat ze het beter kunnen. Word het leven een stuk gemakkelijker van.
Ayasha schreef:Mensen moeten eens stoppen met doen alsof mannen en vrouwen van compleet andere planeten komen. Ja, de hersenen werken anders. Maar als het onmogelijk was om aangenaam samen te leven zouden we het al lang niet meer doen.
MarlindeRooz schreef:Zeker wel. Jij linkt bepaalt gedrag aan geslacht. Klopt gewoon niet.
bigone schreef:We hebben het over huishouden hé , ik kan me totaal niet druk maken om een rommelige werkplek. Die zit mij niet in de weg en hem ook niet. Wel het niet aanvullen van toiletpapier , dat treft namelijk de ander erger dan jezelf.
Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Isabel, Kimddddd, Lenora_C, pluklief, senna21, Vinny12511, xxmichellexx en 16 bezoekers