Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Foaly schreef:Oef....
TS, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het absoluut heel erg nobel van je dat je mensen en dieren in nood wilt helpen. Maar met alleen een opleiding zang gaat je dat niet lukken, en om mensen in nood te helpen hoef je echt niet per se naar het buitenland. Als dit je droom is, dan zou ik zeggen: doe na je zangopleiding eerst een andere opleiding in de goede richting en solliciteer dan voor een vaste baan bij een organisatie die jou aanspreekt. Want nogmaals, het is heel nobel van je. Maar er zijn al veel te veel westerse wereldverbeteraars die met een totaal ongeschikte achtergrond 'wel even' arme mensen gaan helpen, en die maken meer kapot dan je lief is. Google maar eens op voluntourism. Ik zeg niet dat dat is wat jij wilt gaan doen, maar omdat je het hebt over betalen om vrijwilligerswerk te gaan doen, dan gaan bij mij de alarmbellen af.
poes schreef:Lees je heel goed in. Veel goede doelen zijn gewoon bedrijven en jouw komst is lang niet altijd een meerwaarde (behalve voor jezelf dan). Werken met getraumatiseerde mensen bvb is eigenlijk werk voor professionals die zich voor een lange tijd kunnen binden aan die plek/project.
LoveBodin schreef:Bij de meeste van dit soort projecten moet je je afvragen: waarom moet jij dit als buitenlander doen, waarom kunnen ze het niet zelf?
Waarom haalt zo'n NGO/ putten bouwbedrijf per se mensen uit het buitenland en niet lokale mensen?
Want als je lokale mensen in dienst neemt, geef je meteen de lokale economie een puls en kunnen ze het zelf. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar denk er heel goed overna of je de mensen daar niet door dit soort projecten juist zo arm en "hulpeloos" (ik kan even geen beter woord bedenken) houdt, of dat je ze juist "empowered". Geef een man geen vis, maar een hengel om mee te vissen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, het staat er misschien een beetje raar.
LoveBodin schreef:Bij de meeste van dit soort projecten moet je je afvragen: waarom moet jij dit als buitenlander doen, waarom kunnen ze het niet zelf?
Waarom haalt zo'n NGO/ putten bouwbedrijf per se mensen uit het buitenland en niet lokale mensen?
Want als je lokale mensen in dienst neemt, geef je meteen de lokale economie een puls en kunnen ze het zelf. Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar denk er heel goed overna of je de mensen daar niet door dit soort projecten juist zo arm en "hulpeloos" (ik kan even geen beter woord bedenken) houdt, of dat je ze juist "empowered". Geef een man geen vis, maar een hengel om mee te vissen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, het staat er misschien een beetje raar.
daantjuhhh schreef:Neem even een kijkje op wanicare.com
Dit is een Nederlandse stichting in Indonesië.
Zij houden zich bezig met de opvang van apen ( ook orang-oetan)
De eigenaresse is een vriendin van mij.
Zij besteed echt alle centen en werk in het wildlife center daar.
Ben er zelf ook een keer op bezoek geweest. Ze hebben er onwijs veel verschillende soorten dieren. En mensen vanuit de hele wereld. Maar ook de plaatselijke bevolking.
Die werken er ook en krijgen educatie hoe om te gaan met natuur. Maar ook met je loon.
poes schreef:Idd heel erg opletten met opvangcentra. In Afrika durf ik er haast geen bezoeken. Vaak kijk ik wel welke openlijk gesteund worden door wwf, natgeo etc. Maar overal waar je fysiek contact mag hebben met katachtigen, of andere roofdieren of apen is foute boel.
Gebruikers op dit forum: Alocasia, Enzo_Ollie, J30d, lianne18, mala26, ManonGrr, secricible, shaddy82, Sintara en 140 bezoekers