Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
troi schreef:Het lijkt me dat je dat via advocaten zou moeten spelen als onderdeel van de scheiding. Maar als 1 vd ouders iets niet wil is het zo doorgaans ingewikkeld en een kwestie van lange adem. Is jouw vriendin daartoe in staat?
Ailill schreef:Kan ze dan niet iemand meenemen tijdens zo'n meeting? Goede vriendin van mij kon dit ook, nu had zij het niet nodig maar haar waardeloze ex zat daar met 4 man 'sterk' aan de andere kant v.d. tafel.
katybug schreef:Jazeker, zowel zijn beste vriend als zijn zus en nog een 'kennis' zat erbij. Nu verloopt het niet allemaal via de normale weg en zijn er meerdere instanties aan verbonden, daar kan het ook aan liggen. Maar mijn punt was dat de vriendin van TS misschien ook iemand mee kan nemen, het is best een ernstig onderwerp waar goed over moet worden gesproken, indien mogelijk.Ailill schreef:Kan ze dan niet iemand meenemen tijdens zo'n meeting? Goede vriendin van mij kon dit ook, nu had zij het niet nodig maar haar waardeloze ex zat daar met 4 man 'sterk' aan de andere kant v.d. tafel.
4 man sterk?
Een scheiding is tussen man en vrouw en niet ook nog de familie en vrienden van. Beetje jammer dat zo’n ex even met versterking komt. Dat een mediator dat ook goed vindt zeg..
Ailill schreef:Kan ze dan niet iemand meenemen tijdens zo'n meeting? Goede vriendin van mij kon dit ook, nu had zij het niet nodig maar haar waardeloze ex zat daar met 4 man 'sterk' aan de andere kant v.d. tafel.
bridgetF schreef:Ailill schreef:Kan ze dan niet iemand meenemen tijdens zo'n meeting? Goede vriendin van mij kon dit ook, nu had zij het niet nodig maar haar waardeloze ex zat daar met 4 man 'sterk' aan de andere kant v.d. tafel.
Ik heb haar al voorgesteld om mee te gaan. Ze gaat dit eerst overleggen en vragen aan de mediator of dit mag. Tja dit zegt wel dat ze alles van een ander afhankelijk maakt en geen eigen beslissingen neemt.
Haar man wil ook niet dat ze een advocaat neemt, want dat kost onnodig geld. Hij is heel erg op de centen. Zo erg zelfs dat ze van hem zakgeld krijgt en daar moet ze het al jaren mee doen voor boodschappen en kleding. Ze heeft ook geen inzage in de financien. Ze heeft nu op mijn aandringen er om gevraagd bij de mediator, maar ook daar nog geen antwoord met resultaat op gekregen.
bridgetF schreef:Oef, dan zit ze best wel heel diep in de problemen, dat maakt het allemaal lastiger. Ik zou dan haar nog sterker adviseren om iemand mee te nemen, erkennen dat je zelf iets niet kunt is geen schande. Het spreekt juist kracht uit, en dat hebben zij en haar kinderen nu enorm hard nodig.Ailill schreef:Kan ze dan niet iemand meenemen tijdens zo'n meeting? Goede vriendin van mij kon dit ook, nu had zij het niet nodig maar haar waardeloze ex zat daar met 4 man 'sterk' aan de andere kant v.d. tafel.
Ik heb haar al voorgesteld om mee te gaan. Ze gaat dit eerst overleggen en vragen aan de mediator of dit mag. Tja dit zegt wel dat ze alles van een ander afhankelijk maakt en geen eigen beslissingen neemt.
Haar man wil ook niet dat ze een advocaat neemt, want dat kost onnodig geld. Hij is heel erg op de centen. Zo erg zelfs dat ze van hem zakgeld krijgt en daar moet ze het al jaren mee doen voor boodschappen en kleding. Ze heeft ook geen inzage in de financien. Ze heeft nu op mijn aandringen er om gevraagd bij de mediator, maar ook daar nog geen antwoord met resultaat op gekregen.
KimD schreef:Ze hebben die kinderen samen genomen, die zijn net zo goed van haar als van hem. Als ze beide zo erover denken moeten ze de kinderen óf laten adopteren óf laten opnemen zodat ze alleen het weekend thuis zijn (en dat hoeft nog niet eens). Dan hebben ze er zo min mogelijk last van.
Wat een kul... Man man man. Het is geen IKEA kast die ze moeten verdelen.
katybug schreef:Jazeker, zowel zijn beste vriend als zijn zus en nog een 'kennis' zat erbij. Nu verloopt het niet allemaal via de normale weg en zijn er meerdere instanties aan verbonden, daar kan het ook aan liggen. Maar mijn punt was dat de vriendin van TS misschien ook iemand mee kan nemen, het is best een ernstig onderwerp waar goed over moet worden gesproken, indien mogelijk.[/quote]
bridgetF schreef:Ailill schreef:Kan ze dan niet iemand meenemen tijdens zo'n meeting? Goede vriendin van mij kon dit ook, nu had zij het niet nodig maar haar waardeloze ex zat daar met 4 man 'sterk' aan de andere kant v.d. tafel.
KimD schreef:Ze hebben die kinderen samen genomen, die zijn net zo goed van haar als van hem. Als ze beide zo erover denken moeten ze de kinderen óf laten adopteren óf laten opnemen zodat ze alleen het weekend thuis zijn (en dat hoeft nog niet eens). Dan hebben ze er zo min mogelijk last van.
Kuggur schreef:KimD schreef:Ze hebben die kinderen samen genomen, die zijn net zo goed van haar als van hem. Als ze beide zo erover denken moeten ze de kinderen óf laten adopteren óf laten opnemen zodat ze alleen het weekend thuis zijn (en dat hoeft nog niet eens). Dan hebben ze er zo min mogelijk last van.
Je verwoord het nogal hard, maar mijn eerste gedachten toen ik de OP las waren ook bij de positie van de kinderen die beide ouders van zich af schuiven onder het motto "teveel belasting"...