Oorbellen dochter van 6 jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:03

Waarschijnlijk de verkeerde piercer idd gebeld of is je vraag verkeerd begrepen.
Als je praat over earlobe of lobepiercings. Dan weten ze meteen waar je het over hebt.

Molfre

Berichten: 2644
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:29

Inderdaad piercen. En niet meer aanzitten daarna, hooguit met douchen even de (mogelijk aanwezige) wondvocht korstjes weken. Verder schoonmaken met een zeezoutoplossing. Niks alcohol of sterilon.

Elke piercer waar ik geweest ben pierct ook oorlellen, de prijs daarvan staat zelfs gewoon aangegeven op de prijslijst.

Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:32

Dimphyl schreef:
Dit is echt onzin joh. Er bestaan verschillende merken die schiet-oorbellen verkopen, studex is bijv. Een hele bekende in NL.
De oorbellen komen allemaal steriel verpakt IN het schietapparaatje binnen. Dus er hoeft niks nog ontsmet te worden, behalve de oren. Oorbelletjes zijn speciaal om te schieten, hebben een langere & scherpere punt, en speciale sluiting, die iets losser hoort te zitten zodat het goed kan genezen.

Met schieten is niks mis, het toverwoord is ervaring. Een beetje goede zaak heeft minstens 2 'schietklare' medewerkers, zodat de oren ook tegelijk geschoten kunnen worden.


Bekijk eens het filmpje uit mijn eerdere post. Dat zijn Studex oorbellen.
Mijn laatste gaatjes zijn hiermee gezet. Vreselijk wat was dat pijnlijk/ k**. Met piercen voelde ik nauwelijks wat.


Nooit meer!!

Daarnaast de apparaatjes kunnen steriel zijn. De handen van degene die ze uitpakt en bediend niet.
Vaak maken ze hun handen niet schoon en ik zie ze zelden handschoenen dragen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:45

Molfre schreef:
Inderdaad piercen. En niet meer aanzitten daarna, hooguit met douchen even de (mogelijk aanwezige) wondvocht korstjes weken. Verder schoonmaken met een zeezoutoplossing. Niks alcohol of sterilon.

Elke piercer waar ik geweest ben pierct ook oorlellen, de prijs daarvan staat zelfs gewoon aangegeven op de prijslijst.


Dit is ook het advies wat ik mee kreeg, de huid moet helen om de piercing heen dat doet de huid het best als deze met rust gelaten wordt. Geen agressieve huid onvriendelijke middelen gebruiken, en niet aan gaan zitten hooguit onder de douche even de eventuele korstjes of rotzooi er af spoelen.

Storm

Berichten: 20859
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 11:49

Ik had een paar dagen terug een berichtje gestuurd naar de plaatselijke piercingstudio. Maar ik kreeg vandaag terug dat ze pas piercen (ook oren) vanaf 12 jaar.
Ik ga verder zoeken.

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:52

Apart hier is piercen vanaf 12 jaar met uitzondering voor oorbellen.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:56

Wat zou de reden zijn dat ze pas vanaf 12 jaar piercen? Hebben ze dat gezegd?

Ik heb oorbellen destijds ook laten schieten bij een juwelier, ook iedere dag even gedraaid en ontsmet, nooit problemen mee gehad. Ik wist toen ook nog niet dat piercen over het algemeen beter is. Het schieten van de oorbellen vond ik trouwens wel een venijnigere prik dan het piercen van mijn neusvleugel.

Ik hoor ook wel van mensen die hun neuspiercing met zo'n oorbel apparaatje laten schieten en dan denk ik echt 'hoezo dan?' :?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:44

Mijn piercing shop doet oorbellen ook pas vanaf 12 jaar. Ik denk dat daarom veel ouders voor schieten gaan, ondanks dat dat toch echt de mindere manier is..

Lous

Berichten: 24252
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:47


Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:11

Lous schreef:
Dimphyl schreef:
Dit is echt onzin joh. Er bestaan verschillende merken die schiet-oorbellen verkopen, studex is bijv. Een hele bekende in NL.
De oorbellen komen allemaal steriel verpakt IN het schietapparaatje binnen. Dus er hoeft niks nog ontsmet te worden, behalve de oren. Oorbelletjes zijn speciaal om te schieten, hebben een langere & scherpere punt, en speciale sluiting, die iets losser hoort te zitten zodat het goed kan genezen.

Met schieten is niks mis, het toverwoord is ervaring. Een beetje goede zaak heeft minstens 2 'schietklare' medewerkers, zodat de oren ook tegelijk geschoten kunnen worden.


Bekijk eens het filmpje uit mijn eerdere post. Dat zijn Studex oorbellen.
Mijn laatste gaatjes zijn hiermee gezet. Vreselijk wat was dat pijnlijk/ k**. Met piercen voelde ik nauwelijks wat.


Nooit meer!!

Daarnaast de apparaatjes kunnen steriel zijn. De handen van degene die ze uitpakt en bediend niet.
Vaak maken ze hun handen niet schoon en ik zie ze zelden handschoenen dragen.

Ontsmetten en handschoenen dragen is vanuit studex wel degelijk verplicht.

Ik heb 8 gaatjes, allen met studex geschoten, geen centje pijn gehad. (En nee, niks in kraakbeen, want dat mag niet, is echt een grove fout van winkels die dat doen)
Daarnaast is de ervaring / opleiding van degene die schiet gewoon enorm belangrijk. Ik ken winkels waar ze 1x oefenen op een nep oor en dan direct zonder verdere instructie mogen gaan schieten.. dat is gewoon niet slim.
De manier van vasthouden en plaatsing op het oor is ook anders per gaatje, anders hangt je oorbel verkeerd om zegmaar.

Uiteraard is schieten niet heilig, maar piercen ook zeker niet. Ik denk dat ervaringen zoeken met de zaak waar je heen wilt, het aller belangrijkste is.

De lokale lucardi hier, stond bijv. enorm slecht bekend voor oorbellen schieten.
De winkel waar ik het heb laten doen (en waar ik zelf werkte en dus ook oorbellen mocht schieten) staan ook een paar meiden waar ik persoonlijk nooit door zou laten schieten.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:03

Zo apart is die minimum leeftijd toch niet?
Er mag van mij wel een minimumleeftijd komen voor piercen/schieten. Dat we in een land met zoveel regeltjes nog gaatjes in oren van baby's of jonge kinderen schieten vind ik te gek voor woorden.

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:34

Dieuwertje92 schreef:
laten schieten bij lucardi die werken echt netjes en steriel.

Piercen is voor kraakbeen voor het oorlelletje niet perse een must.


Dan heb jij een betere ervaring met lucardi als ik heb. Heb daar mijn 2de oorbel gaatje 4 jaar geleden laten schieten. Zijn scheef geschoten en kan nu geen oorbellen meer in krijgen.

Ik zou aanraden om te laten piercen. Dit kan gewoon bij een shop als je als ouder mee gaat. Dan weet je zeker dat het compleet recht gebeurd.

Oorbellen, ook mijn eerste gaatje heb ik na 8 jaar nog steeds last van en spijt dat ik het nooit heb laten piercen.

Storm

Berichten: 20859
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 19:37

Nou, dat piercen gaat nog lastig worden. 2 zaken gaat het al niet worden wegens haar leeftijd >;)

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:17

Ja piercers zijn gelukkig wat strenger dan bij juwelierszaken.
Ze zijn er wel hoor ts, piercers die ook jongere kinderen piercen. Is alleen even wat langer zoeken.

Storm

Berichten: 20859
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 20:24

Maar als piercers het niet doen, dan lijkt het dat het niet goed is voor kinderen. Is het dan verstandiger om nog langer te wachten?
Wat een dilemma, probeer je het juiste te doen, werkt het nog niet...

Heb nu een adres in Boxtel gekregen, ga die maar eens benaderen.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:39

6 jaar is ook wel erg jong, vind ik persoonlijk. In ieder geval, ik was 9 toen ik ze kreeg, en achteraf was dat ook wel vroeg. Dat bedoel ik in de zin van dat ze gingen ontsteken en ik echt veel pijn had voor een tijd :o
Maar wie weet vind je nog een shop die het wel wilt doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:45

Ik adviseer piercen :)
Mijn oorbellen zijn geschoten maar zijn niet recht. Ik kan mijn oorbel er dus niet recht in steken, maar het is echt een gepriegel.

Anoniem

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:55

Ik was ook 6 toen bij de juwelier gaatjes werden geschoten.nooit weer. M'n oorbellen waren vast geroest, en had nadat die er uit waren steeds last van ontsteking en bloeding. Zou ze opzich nu wel door willen laten prikken bij een piercer. Zit alleen in 1 oorlel een stukje kraakbeen nu. Zo twijfel ik ook al een tijdje voor een tongpiercing ofzo.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:03

Lynnepinny schreef:
6 jaar is ook wel erg jong, vind ik persoonlijk. In ieder geval, ik was 9 toen ik ze kreeg, en achteraf was dat ook wel vroeg. Dat bedoel ik in de zin van dat ze gingen ontsteken en ik echt veel pijn had voor een tijd :o
Maar wie weet vind je nog een shop die het wel wilt doen?

Zelf was ik 4 (of jonger, wat ik al schreef) en wilde het heel erg graag zelf al op die leeftijd (en tot de dag van vandaag nooit spijt van gehad, maar juist meer gaatjes erbij laten schieten en piercen). Mijn nichtjes waren indertijd nog niet eens een jaar toen mijn tante het zelf bij ze zette met een stukje woldraad (en daarna een oorbelletje). Dat was heel normaal in die tijd. :D

Oh, en aanvulling: we ontsmetten het toen gewoon met sterilon en hebben allemaal nog nooit problemen daarmee gehad.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:13

Storm schreef:
Maar als piercers het niet doen, dan lijkt het dat het niet goed is voor kinderen. Is het dan verstandiger om nog langer te wachten?
Wat een dilemma, probeer je het juiste te doen, werkt het nog niet...

Heb nu een adres in Boxtel gekregen, ga die maar eens benaderen.


Nouja.. piercen doet natuurlijk pijn en na het zetten duurt het ook (6?) weken voordat het genezen is. Met vieze kinderhandjes kan er in dat genezingsproces sneller wat misgaan dan bij volwassenen en kan het sneller gaan ontsteken. Kan een nare ervaring zijn en je kan er lelijke (dichtgegroeide) gaatjes aan overhouden. Jongere kinderen kunnen dit natuurlijk totaal niet overzien en in hoeverre is zo'n beslissing op jonge leeftijd een weloverwogen keuze, ook al leg je ze alles uit.

Ik heb best veel last gehad van mijn geschoten gaatjes in ieder geval. (Alle 6, heb er 3 laten dichtgroeien) Slapen vond ik ook poedersuiker en je mag niet in bad/zwemmen.

Nu klink ik anti, wat ik niet ben want zodra mijn dochter er om gaat vragen zal ik het vast ook overwegen. Maar zijn toch dingen waar je rekening mee moet houden.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:21

Lynnepinny schreef:
6 jaar is ook wel erg jong, vind ik persoonlijk. In ieder geval, ik was 9 toen ik ze kreeg, en achteraf was dat ook wel vroeg. Dat bedoel ik in de zin van dat ze gingen ontsteken en ik echt veel pijn had voor een tijd :o
Maar wie weet vind je nog een shop die het wel wilt doen?

Onderschat die kleintjes niet qua hardheid.
Ik was 5 of 6 en mocht ze voor mijn afzwemmen. Mijn moeder vond het maar niets, maar ik wilde ze perse, dus laten schieten. Daarna werd het een grote rode geïrriteerde narigheid (achteraf gezien was ik waarschijnlijk allergisch voor de zweerknopjes), dus mijn moeder wilde ze eruit halen. Dat ging dus echt niet gebeuren, ik was veel te trots op mijn oorbellen en ondanks de pijn mochten ze er niet uit van mij. Uiteindelijk is het wel goedgekomen en heb ik die gaatjes nog steeds.

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Oorbellen dochter van 6 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:37

Dat is natuurlijk ook niet voor ieder kind zo. Een ontsteking kan zich ook verder uitbreiden en dan heb je echt wel een probleem.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:29

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 27-02-24 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:33

Lucardi Amersfoort ging bij mijn dochter perfect hoor, heel netjes. Ze zitten ook mooi recht.

Ze heeft er gewoon mee gezwommen en na het zwemmen heb ik het steeds extra afgespoeld, nooit last gehad, tot we oorbellen gingen wisselen. Bleken ze niet nikkelvrij (i.t.t. wat de verkoopster van die winkel zei) toen begon het te etteren. Dat was voor het eerst dat dochterlief klaagde over pijn.

Wat leeftijd betreft; Ze wordt volgende week 6, maar weet prima wat ze wil.
Ik vind gaatjes in de oren nu ook weer niet zo'n drama, wil ze ze later niet meer haalt ze ze weer uit, klaar.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:40

Lous schreef:
Waarschijnlijk de verkeerde piercer idd gebeld of is je vraag verkeerd begrepen.
Als je praat over earlobe of lobepiercings. Dan weten ze meteen waar je het over hebt.


Piercer praten per definitie geen Nederlands meer?