Herbruikbare koffiecups voor Dolce Gusto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Herbruikbare koffiecups voor Dolce Gusto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 09:07

Ik heb nu al even een Dolce Gusto voor mijn dagelijkse kopje koffie, en dat bevalt heel goed! Ik drink 99% van de tijd maar één kopje koffie per dag, 's ochtends bij het ontbijt. Maar goed, dat zijn dus wel minimaal 365 koffiecupjes per jaar, van plastic. Dat zit me toch niet helemaal lekker.

Gelukkig staat het internet vol met alternatieven: herbruikbare cupjes die je zelf kunt vullen met je gemalen koffie naar keuze. Maar ja, ik vind sommige websites best wel schimmig en ben bang voor drop shipping. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!

Voorbeeld opties:
https://koffieart.nl

https://www.bol.com/nl/p/set-van-5-herb ... 108606188/ (kijk hierbij naar AL die aanbieders die precies hetzelfde aanbieden!)

En op Ali staan precies dezelfde:
https://nl.aliexpress.com/item/32895903 ... web201603_

Ook heb je ze in RVS, wat mijn voorkeur heeft boven de plastic opties hierboven. Wel een stuk prijziger, maar ja.
https://www.bol.com/nl/p/hervulbare-her ... oductTitle

Goed! Ik ben héél benieuwd wie hier ervaring mee heeft en hoe dit bevallen is :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:18

Oh ik ben ook benieuwd of mensen hier ervaringen mee hebben! Zou het op den duur niet ook goedkoper zijn?
Vind het voordeel van Nespresso dat hun cups tenminste nog recyclebaar zijn, al dat plastic bij dolce gusto is gewoon zonde.. Ik zou hier ook graag een alternatief voor vinden!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:28

Ik lees ook mee. Hier ook op zoek naar een alternatief dat goedkoper is, minder plastic en minder afval. Het schijnt wel erg moeilijk te zijn om uit je eigen gevulde cups een lekkere koffie te krijgen, ben ook benieuwd of daar mensen al tips en tricks voor hebben.

Ik ben voor mezelf wel echt op zoek naar een RVS/niet plastic hervulbaar cupje. Zou ook absoluut geen plastic cupjes uit China of van mogelijke dropshippers (zo zien die er van bol.com wel uit) bestellen. Je wil echt niet weten wat voor ongelofelijke troep daar potentieel in zit en lekker elke dag in je kopje koffie lekt :n

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:39

Je laatste link is voor een nespresso apparaat, dus die past niet in een dolce gusto.

Ik ga hier ook eens even meekijken want ik heb er eerlijk gezegd helemaal niet bij stil gestaan dat je zo veel plastic weg gooit.
Goed idee om zo’n herbruikbare cup te gebruiken.

Ik ga eens kijken of ze die metalen ook voor dolce gusto hebben.
Ze zijn wel duur, maar als je nagaat wat de dolce gusto cups kosten dan heb je dat geld er ook vrij snel weer uit.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:49

Ik heb ze voor de nespresso. Inmiddels drink ik andere koffie maar dat lag niet aan de cups.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:53

Ooh die hadden wij op Mallorca, of althans C. had ze al :')

Ik moest er even aan wennen, letterlijk passen en meten. Maar het werkt verder prima, stampertje voor het aandrukken/kwastje voor het verwijderen van korrels en na gebruik even afspoelen en/of in de vaatwasser.

Ik heb ze inmiddels hier ook in huis, stampertje is wel raadzaam.

candalisa

Re: Herbruikbare koffiecups voor Dolce Gusto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:08

Ik heb de goedkope can de wish/Ali werken gewoon prima! Haal af en toe bij de koffie winkel speciale bonen met aparte smaakjes en dan door de electrische molen en dan in het cupje!
Echt heerlijk!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:12

Wij hebben ze met besteld en ben ook heel benieuwd! Ze komen aankomende week binnen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:14

Ik lees even mee hier. Hier gaan er wel een aantal cups per dag doorheen, dus wat duurzamer zou mooi zijn. Zijn ze ook van tevoren te vullen/klaar te zetten? Ik zie mijn vriend namelijk 's ochtends vroeg echt geen cupje vullen... (sowieso betwijfel ik of hij dat gaat doen)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:22

Bjarni schreef:
Ik lees even mee hier. Hier gaan er wel een aantal cups per dag doorheen, dus wat duurzamer zou mooi zijn. Zijn ze ook van tevoren te vullen/klaar te zetten? Ik zie mijn vriend namelijk 's ochtends vroeg echt geen cupje vullen... (sowieso betwijfel ik of hij dat gaat doen)
Zou denk ik best kunnen, weet alleen niet of het dan 'vers' blijft. Bij de meeste mannen werkt het overigens zo: Zolang anderen iets klaarzetten zien ze daar zelf de noodzaak niet zo van in :n

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:40

Ik vraag me af of die ook werkt met de latte en cappuccino varianten, of dat je dan zelf moet gaan klooien met de melk.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:49

Volgens mij verkoopt de HEMA ze ook, weet alleen niet of die nu open is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 10:51

Hema is gewoon open :j

Ik wil inderdaad absoluut niet iets wat van Ali/wish komt en liever ook niet iets van plastic. Er zijn wel RVS cupjes voor deDolce Gusto, heb die laatst nog ergens gezien..

Waar heb jij ze besteld Coconut en welke variant?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:54

Die van plastic zou ik ook niet vertrouwen, ik zou ook voor RVS gaan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:54

KimD ik drink alleen cappuccino ik heb een melk opschuimer van Senseo super makkelijk en lekker

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:55

Ailill schreef:
Bjarni schreef:
Zou denk ik best kunnen, weet alleen niet of het dan 'vers' blijft. Bij de meeste mannen werkt het overigens zo: Zolang anderen iets klaarzetten zien ze daar zelf de noodzaak niet zo van in :n

Klopt, dat werkt bij hem zeker zo. Dan is dus de vraag of ik cupjes klaarzet of dat hij zelf toch gewoon dozen wegwerpcups blijft kopen :D
Misschien eerst maar eens voor mezelf proberen en dan kijken of ik hem om krijg.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:00

mijn moeder had een van rvs en meteen weggedaan gaf de koffie een vieze nasmaak. Van alles geprobeerd kwa schoonmaken azijn, nacht in water gelegd, afwasmiddel maar niks hielp uiteindelijk ook de plastic genomen en geen last meer

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:09

candalisa schreef:
KimD ik drink alleen cappuccino ik heb een melk opschuimer van Senseo super makkelijk en lekker

Die heb ik ook. Sinds ik de melk apart opschuim gebruik ik geen cups meer daarvoor. Sterker nog, ik heb nog een voorraadje staan wat ik van mezelf echt moet opdrinken, maar kan me er nog niet zo goed toe zetten. Zal er ook mee te maken hebben dat ik geen gezoete koffie meer drink en veel van die melkcupvarianten wel gezoet zijn.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:35

Berdien schreef:
Hema is gewoon open :j

Ik wil inderdaad absoluut niet iets wat van Ali/wish komt en liever ook niet iets van plastic. Er zijn wel RVS cupjes voor deDolce Gusto, heb die laatst nog ergens gezien..

Waar heb jij ze besteld Coconut en welke variant?

Mijn man heeft ze besteld bij koffie art
https://koffieart.nl/products/koffieart-capsule

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 13:44

Ah! Ben heel benieuwd, ik vond dat zo'n typische drop shipping site :o

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:59

Ik lees ook mee! Zou ook graag overstappen op iets duurzamers. Zit wel ook met het puntje melk, als je idd bv een cappuccino wil. Zou je bv zelf melkpoeder in zo'n cupje kunnen doen? := :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:00

Ik ken ze alleen voor nespresso maar ik zou absoluut kijken naar rvs. Plastic wordt imo snel smoezelig of gaat ruiken, waardoor je alsnog door meer cupjes heen gaat dan zou kunnen. RVS is heel makkelijk schoon te krijgen en een stuk duurzamer.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:25

https://www.dolce-gusto.nl/koffie-acces ... recyclezak

Je kan dit gratis mee bestellen als je de koffie op de site van Dolce Gusto besteld. Je vult dan de zak met de cups en als deze vol is kan je het gratis inleveren op UPS locaties. Ik drink wel eens smaakjes die je niet in de supermarkt krijgt, bij de volgende bestelling ga ik dit mee bestellen denk ik.

Edit: ik zie nu dat deze nog niet te bestellen is :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:15

Ik maakte ze zelf van oude cups :+
Je hebt er twee cups voor nodig; van eentje knip je de bovenkant af, van de ander knip je de onderkant weg, en dan kun je ze vullen en over elkaar heen schuiven. Wel opletten dat het gaatje op de goede plek zit.
Ik vulde ze altijd met chocomel-poeder, werkte fantastisch :D

De plastic cups die je kan kopen gaan niet enorm lang mee, waardoor ze toch nog best duur zijn in gebruik.
De rvs cups zoals deze: *link*, gaan volgens de beschrijving 10 jaar mee.. dan zijn ze in verhouding een stuk goedkoper.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 18:04

Ik wil dan inderdaad voor RVS gaan :j

Die jij plaatste heb ik ook gezien Annemiek, die lijkt me wel wat!