Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 06:57

Hé wat rot Daphne, is er iets gebeurd wat dit heeft getriggerd? :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:33

Mijn moeder is heel ernstig ziek. Ze verliest steeds meer een beetje vrijheid. Ze mag niet meer autorijden. Fietsen en lopen is te zwaar. Nu heeft ze een elektrische fiets gekocht om toch nog iets te kunnen. Ze is naar een terrasje gefietst om wat te drinken. Met alles aan haar hoofd is ze de fiets vergeten op slot te zetten. Die is voor haar ogen gejat.
Ik ben verdrietig voor haar en voor mensen die dit doen. Hoe kun je een fiets van een ernstig zieke vrouw stelen...
Haar geld is opgegaan aan die dure fiets. We hebben nu allemaal Errol in ons hoofd...
(Zie link onderschrift)

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:44

Humpiedumpie schreef:
Mijn moeder is heel ernstig ziek. Ze verliest steeds meer een beetje vrijheid. Ze mag niet meer autorijden. Fietsen en lopen is te zwaar. Nu heeft ze een elektrische fiets gekocht om toch nog iets te kunnen. Ze is naar een terrasje gefietst om wat te drinken. Met alles aan haar hoofd is ze de fiets vergeten op slot te zetten. Die is voor haar ogen gejat.
Ik ben verdrietig voor haar en voor mensen die dit doen. Hoe kun je een fiets van een ernstig zieke vrouw stelen...
Haar geld is opgegaan aan die dure fiets. We hebben nu allemaal Errol in ons hoofd...
(Zie link onderschrift)



Pfff je leest het zo vaak dat dat soort speciale fietsen worden gestolen, het is te laf voor woorden en ik begrijp het ook niet omdat de fietsen vaak wel op maat gemaakt zijn en dus eigenlijk voor een ander helemaal niet passend is.

Pas wel op voor het benoemen van inzamelingsactie dat mag op bokt niet hoe vervelend het ook is in deze situatie.

Telpeva

Berichten: 14765
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:56

Daphne__ schreef:
Ik voel me zo ontzettend rot... Sta stijf van de stress, weet niet wat ik moet ;(

Sterkte :knuffel: is er iets wat je zou kunnen doen om de druk wat te verlichten?


Humpiedumpie
Oh wat is dat erg zeg -O-

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 12:11

Dat wel heel erg inderdaad, ik vind dat zo ontzettend laag om te stelen.

Daphne__
Berichten: 12477
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:32

Telpeva schreef:
Daphne__ schreef:
Ik voel me zo ontzettend rot... Sta stijf van de stress, weet niet wat ik moet ;(

Sterkte :knuffel: is er iets wat je zou kunnen doen om de druk wat te verlichten?


Humpiedumpie
Oh wat is dat erg zeg -O-

Arethe schreef:
Hé wat rot Daphne, is er iets gebeurd wat dit heeft getriggerd? :knuffel:


Iemand probeert me het leven zuur te maken en diegene is zo goed in manipuleren dat ze meerdere mensen mee krijgt.. Zelfs mensen die ik niet ken en die mij niet kennen. Wat in het echte leven begonnen is, gaat nu online vrolijk verder..

Dit gaat ook niet stoppen.. Waarom zou het stoppen. Diegene geniet juist ontzettend.

Telpeva

Berichten: 14765
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:45

Dat klinkt echt heel naar Daphne :knuffel:

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 01:23

Ik vind het leven niet leuk en het is zo zwaar om mezelf elke keer weer te vertellen dat ik vol moet houden, dat het beter wordt.

En ja, er zijn kleine lichtpuntjes en dingen om me aan vast te houden, maar die wegen niet op tegen de zwaarte van het leven.

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:50

Als eerst, heb je professionele hulp?
Ten tweede, het leven is ook echt absoluut poedersuiker en gedonder enzovoort.
Maar dat jij doorgaat ondanks alles geeft wel aan hoe sterk je bent. En de pijn die je nu voelt is niet vergelijkbaar met de liefde en geluk die je na de storm gaat voelen.
Je doet je best en daar gaat het om. Dit is ook jouw eerste keer dat je leeft en je doet het verrekt goed!
Het is helemaal oké om je zo te voelen. Want je voelt, je bent mens dat is nou eenmaal zo.
Ik wil je echt zeggen dat het goed komt
Afbeelding

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 23:03

fotolijstje schreef:
Als eerst, heb je professionele hulp?
Ten tweede, het leven is ook echt absoluut poedersuiker en gedonder enzovoort.
Maar dat jij doorgaat ondanks alles geeft wel aan hoe sterk je bent. En de pijn die je nu voelt is niet vergelijkbaar met de liefde en geluk die je na de storm gaat voelen.
Je doet je best en daar gaat het om. Dit is ook jouw eerste keer dat je leeft en je doet het verrekt goed!
Het is helemaal oké om je zo te voelen. Want je voelt, je bent mens dat is nou eenmaal zo.
Ik wil je echt zeggen dat het goed komt
[ [url=m/p1mOes.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lief dat je reageerde... Ik kamp al meer dan de helft van mijn leven met zware depressies, dus ik geloof niet meer zo in dat het wel goed komt. Ik heb ook geen hulp meer, want ik ben in die zin uitbehandeld. Ik zou nog in aanmerking komen voor ECT, maar dat zie ik niet zo zitten.
Er zijn echt dagen dat ik het wel trek, en mijn paard is ook ontzettend belangrijk (ipv een hulphond heb ik een hulppaard :j )
Maar ik word ook regelmatig geconfronteerd met mensen die na een jarenlange strijd tegen hun depressies uiteindelijk toch kiezen voor de dood en dan ben ik wel eens bang dat dat ook mijn toekomst is. Want wat als de mensen en dieren waar ik voor leef, wegvallen. Wat als straks mijn vader er niet meer is, mijn paard er niet meer is.

Ik wil niet verliezen van zo'n poedersuiker mentale ziekte, maar de statistieken zijn gewoon niet zo hoopvol :n

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 07:42

Angst is een slechte raadgever Independence. Vertrouwen en hoop zijn betere stemmen om naar te luisteren. Vertrouw erop dat je al een heel eind gekomen bent en dat je nog verder mag groeien. En dat als de tijd komt, je sterk genoeg bent om dit te kunnen doorstaan. Dikke knuf voor jou.

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:04

Mijn allerliefste paarden vriendin is vorige maand ingeslapen. Ze was bijna 20 jaar m’n wederhelft. Ik heb het er erg moeilijk mee en kan er bijna niet over praten.

Gister belde m’n moeder om te vertellen dat mijn vader een (zeer waarschijnlijk) kwaadaardige tumor in z’n darmen heeft en ze scans gaan doen voor eventuele uitzaaiingen.

poedersuiker dag op stage vandaag. Dus nu zit ik jankend op de bank. De komende maanden worden zo druk met werk, ik heb even geen idee hoe ik dit ga doen zonder helemaal in te storten als een of andere sneeuwvlok.

Klaar mee.

Zebrastreep

Berichten: 9801
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:26

Jeetje eapy dat is allemaal niet niks ik kan mij goed voorstellen dat je er even doorheen zit!

Enige wat ik kan meegeven , overleg het met je leidinggevende en ga desnoods tijdelijk even wat minder werken. En neem even rust om alles wat te verwerken.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:27

Eapy schreef:
Mijn allerliefste paarden vriendin is vorige maand ingeslapen. Ze was bijna 20 jaar m’n wederhelft. Ik heb het er erg moeilijk mee en kan er bijna niet over praten.

Gister belde m’n moeder om te vertellen dat mijn vader een (zeer waarschijnlijk) kwaadaardige tumor in z’n darmen heeft en ze scans gaan doen voor eventuele uitzaaiingen.

poedersuiker dag op stage vandaag. Dus nu zit ik jankend op de bank. De komende maanden worden zo druk met werk, ik heb even geen idee hoe ik dit ga doen zonder helemaal in te storten als een of andere sneeuwvlok.

Klaar mee.


:knuffel:
Jee, ik ben er stil van. Ik snap dat je je heel erg rot voelt nu. Misschien moet je even wat tijd voor jezelf nemen en werk eventjes op de 2e plek zetten? Jijzelf en je familie gaan even voor.
Dikke knuffel voor jou.

Telpeva

Berichten: 14765
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 00:49

Eapy schreef:
Mijn allerliefste paarden vriendin is vorige maand ingeslapen. Ze was bijna 20 jaar m’n wederhelft. Ik heb het er erg moeilijk mee en kan er bijna niet over praten.

Gister belde m’n moeder om te vertellen dat mijn vader een (zeer waarschijnlijk) kwaadaardige tumor in z’n darmen heeft en ze scans gaan doen voor eventuele uitzaaiingen.

poedersuiker dag op stage vandaag. Dus nu zit ik jankend op de bank. De komende maanden worden zo druk met werk, ik heb even geen idee hoe ik dit ga doen zonder helemaal in te storten als een of andere sneeuwvlok.

Klaar mee.

Dit vind ik geen sneeuwvlok materiaal hoor, zeer begrijpelijk en terecht dat je van slag bent. Ik zou er veel meer van opkijken als zo'n opstapeling van narigheid een mens niet zou raken. Kan je er met iemand over praten, misschien bij je opleiding, stageplek, werkplek, al is het maar om te informeren naar wat de mogelijkheden zijn.

Sterkte met het verlies van je lieveling, dat is nog zo kort geleden en pijnlijk. Sterkte ook voor je vader, hopelijk is er snel duidelijkheid en een behandelplan.

-

Independence, opbouwende woorden heb ik niet per se voor je, dat zal een herhaling worden van uitspraken die je al kent van je psychologen. Zit er misschien nog een pareltje van een opmerking, oefening, of uitspraak van een behandelaar in je herinnering die je in het verleden goed heeft geholpen? Of had je met iemand echt een klik waardoor je vooruit kwam? Misschien dat het zou helpen om daaraan terug te denken, en misschien contact op te nemen met diegene?
Nog eentje, waar je geen antwoord op hoeft te geven (ik zou het in elk geval niet doen want het staat op bokt openbaar), heb je een signaleringsplan ergens liggen die je erbij zou kunnen pakken.
Veel liefs, ik hoop dat je snel beter in je vel zit. Mijn reactie is wel erg laat trouwens :o hoe gaat het nu inmiddels met je?

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:41

Bedankt voor jullie lieve woorden, Suzanne en Telpeva!
De status is niet veranderd, maar dat verwacht ik ook niet. Ik denk er wel over om weer hulp te zoeken, vooral om een aanspreekpunt te hebben op momenten van crisis. Hoe en wat ik dan wil, moet ik nog even bedenken

@eapy, sterkte in deze lastige situatie! Zorg goed voor jezelf, ook als dat betekend dat je wat minder moet gaan werken. Niemand heeft er wat aan als je jezelf voorbij loopt :knuffel:

wyoming

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:39

Ik zou zo graag weer eens gaan leven ipv overleven. Maar de tegenslagen blijven maar komen, is het niet het 1 dan is het wel weer het ander.

Myfairytale
Berichten: 5410
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 19:56

Sterkte wyoming, ik zie wel eens wat dingen van jou voorbij komen in een ander topic en hopelijk gaat ook voor jou de zon snel weer schijnen!

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:59

Ik kan heel erg goed alleen zijn en me alleen redden, maar soms is het wel even moeilijk in periodes dat ik het zwaar heb gehad... afgelopen week heel veel stress gehad en desondanks me er toch (grotendeels alleen) doorheen geslagen, maar nu er een rustmomentje komt voel ik me even verdrietig.. het zou nu gewoon even fijn zijn om niet alleen te zijn, even een arm om je heen, een knuffel, wat troost.. maar dit mis ik op zulke momenten.

Myfairytale
Berichten: 5410
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 00:29

Begrijp wat je bedoeld en het is dan wel geen echte, maar wel een oprecht goed bedoelde virtuele knuffel vanaf hier voor jou Fearn!

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 00:32

Myfairytale schreef:
Begrijp wat je bedoeld en het is dan wel geen echte, maar wel een oprecht goed bedoelde virtuele knuffel vanaf hier voor jou Fearn!


Ah super lief van je! :knuffel: Knuffel terug!

Myfairytale
Berichten: 5410
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 12:28

Lief!! <3

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:51

Knuffel voor Fearn en Wyoming!

CupCakes_

Berichten: 3347
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:24

Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar ik moet het even kwijt.

Ik ben echt tegen vreemdgaande mensen. Dat heb ik van dichtbij al zo vaak fout zien gaan. Afijn.

Een hele goede vriendin, waar ik met de hond kind aan huis ben en waar ik heen kan vluchten als het thuis weer ellende is, heeft een vent die het dus dood normaal vindt om vreemd te gaan. Hij zegt dat zij ervanaf weet en dat hun puber er ook vanaf weet.
Maar dat weet ik dus niet zeker.

Stel ik verspreek mij een keer? Als we soms een biertje doen komen er ook dingen op tafel. Veroorzaak ik dan een familie ruzie, verbroken vriendschap ?
Ik had dit helemaal niet willen weten. We hebben namelijk vaak diepgaande gesprekken, maar dit blijft echt wel op mijn schouders drukken. En ik weet serieus niet waar ik goed aan doe. -O-

Marocje
Berichten: 5615
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 09:54

poedersuiker situatie. Maar maak van zijn ‘probleem’ niet jouw probleem. Ik ben ook zeer tegen vreemdgaan, en spreek me daar ook over uit. Dus wanneer ik zoiets zou horen, zou ik er idd vanuit gaan dat de partner het weet. Ik ga absoluut niet op mijn woorden letten.

Heb dan gelukkig genoeg mensen met een open relatie oid me heen, dus kan er ook open zijn.

Maar onthoud; het kan nooit jouw ‘schuld’ zijn mochten zijn vrouw en kind hier toch niks van weten. Dan is hij dus dubbel fout, want dan belazert ie jou ook nog. Hij zegt dat zij ervan weten, dus helemaal prima. Niet bang zijn voor versprekingen want dat nekt jou.