Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14722
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:05

Zo'n situatie heb ik op mijn werk gehad, de werkgever ging vreemd met zijn assistente (ook op het werk als er even geen klanten waren). Zijn vrouw en kinderen wisten van niks, mochten het ook niet weten. En bij de collega wist ook helemaal niemand het, en niemand mocht het ook te weten komen. Tijdens het werk en in pauzes was het strontvervelend want het gaat nergens anders over, en als het niet over hen ging dan ging het wel over gerelateerde onderwerpen zoals standjes, speeltjes, geschikte lokaties.
Ik heb ze een keer apart gesproken erover en gezegd dat ik nooit een gesprek erover zou beginnen met wie dan ook, maar dat ik ook niet voor iemand ga liegen want ik kan en wil niet liegen. Ik heb de bal bij hun gelegd, als je niet wilt dat er gevoelige informatie naar buiten komt, deel die informatie dan ook gewoon NIET met mij.

Zijn vrouw kwam namelijk ook wel eens langs, hele lieve vrouw, en ze nodigde ook geregeld iedereen uit en dan kookte ze en alles. En die collega die het met haar man deed, die ging daar ook altijd naartoe... want die vrouw kan zo goed koken, is zo lekker altijd.
Ik ben vertrokken voordat de situatie ontstond waarbij ik ook bij hen thuis uitgenodigd werd, ben ik heel blij mee want ik denk niet dat ik mijn mond had kunnen houden tegen die lieve vrouw die zo genaaid werd door die mensen die ze vertrouwd.

Om het verhaal compleet te maken, mijn reden van vertrek wat een #metoo'tje. Mijn collega was er op een dag niet en de werkgever had zin, hij had mij naar een geluidsstille ruimte gelokt en daar ging hij betasten in de hoop dat hij ook bij mij wat kon beginnen. Ik heb hem een trap verkocht waardoor hij afdroop, ben meteen vertrokken en nooit meer teruggekomen.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:04

:oo Wow die spant helemaal de kroon Telpeva! :oo
Heel goed gehandeld _/-\o_

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:25

Jeetje Telpeva! Dat heb je echt heel goed aangepakt. Alleen zonde dat het jou moest overkomen. Een metoo is nooit oke! :knuffel:

Marocje,
Het is gewoon enorm lastig. Ik probeer niet op te letten wat ik zeg, maar onbewust doe je dat ergens toch wel. Maar die verspreking ben ik wel bang voor. En als ze een open relatie hebben, oke prima. Maar ik vermoed inderdaad dat hij dubbel belazerd.
En eerlijk? Ergens als ze geen open relatie hebben is het echt een lamlul. Want zoiets zou je toch nooit ook tegen je kind vertellen dat je vreemdgaat? :=

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:31

Bah wat erg zeg Telpeva.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:32

Ik ben ondertussen al drie weken ziek. Eerste week op de bank, tweede week rustig aan weer gaan werken en toen weer opnieuw een week op de bank. Afgelopen week ook antibiotica gekregen van de huisarts. Ik ben er verdorie zo klaar mee. Voel me echt even kl*te.
Ik wil weer gewoon mijn ding kunnen doen. Weer werken, sporten en naar de paardjes. Vrienden kunnen zien... Zonder paracetamol of maar maximaal een uurtje gaan. Ik wil weer mijn ritme terug en mijn leven. En in die zin wordt het nu ook een mentaal ding. Omdat ik nu gewoon echt niet lekker in mijn vel zit.

het zal allemaal wel goed komen en het heeft tijd nodig. Dat weet ik ook wel. Maar ik wil gewoon sneller. Baal ook enorm dat alle spiergroei die ik heb opgebouwd nu dus weer weg is.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:01

@zertab: relativeren hoeft niet altijd, het is gewoon klote dat je al zolang ziek bent. Beterschap :knuffel:

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:54

Mijn kat, die 17 is en ik al heel mijn leven lang heb.
Gaat donderdag ingeslapen worden, het gemis gaat héél groot worden. Ook de eerste keer dat ik het verlies van een huisdier ga meemaken.

Molly1230

Berichten: 418
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:25

fotolijstje schreef:
Mijn kat, die 17 is en ik al heel mijn leven lang heb.
Gaat donderdag ingeslapen worden, het gemis gaat héél groot worden. Ook de eerste keer dat ik het verlies van een huisdier ga meemaken.

Ah wat verdrietig.. ;( Je mag me een pb sturen als je erover wilt praten. Heb het zelf meerdere keren meegemaakt dus ik weet hoe dit gemis is. :knuffel:

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:25

veel sterkte fotolijstje :knuffel:

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 23:08

Wat vreselijk verdrietig fotolijstje. Verwen de kat nog maar zoveel mogelijk.
Heel veel gewenst! :knuffel:

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:56

fotolijstje schreef:
Mijn kat, die 17 is en ik al heel mijn leven lang heb.
Gaat donderdag ingeslapen worden, het gemis gaat héél groot worden. Ook de eerste keer dat ik het verlies van een huisdier ga meemaken.


Sterkte nog, ook al is het even geleden.. zoiets blijft vreselijk. hopelijk lukt het om het een plekje te geven

Ik heb het erg zwaar met de donkere dagen.. ik voel me erg eenzaam. En heb het gevoel dat niemand echt aan mij denkt. Kerstkaartjes verstuurd, maar niks terug gekregen. Soms denk ik dat niemand het uit maakt als ik er niet was.. het zou mij zelf ook rust geven. Ik weet niet hoe lang ik nog eenzaam kan blijven :(

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:12

Fearn schreef:
fotolijstje schreef:
Mijn kat, die 17 is en ik al heel mijn leven lang heb.
Gaat donderdag ingeslapen worden, het gemis gaat héél groot worden. Ook de eerste keer dat ik het verlies van een huisdier ga meemaken.


Sterkte nog, ook al is het even geleden.. zoiets blijft vreselijk. hopelijk lukt het om het een plekje te geven

Ik heb het erg zwaar met de donkere dagen.. ik voel me erg eenzaam. En heb het gevoel dat niemand echt aan mij denkt. Kerstkaartjes verstuurd, maar niks terug gekregen. Soms denk ik dat niemand het uit maakt als ik er niet was.. het zou mij zelf ook rust geven. Ik weet niet hoe lang ik nog eenzaam kan blijven :(



:(:) :(:)

Kerst is soms ook zo geforceerd op het gezellig samen moeten zijn dat helpt niet echt mee als je je eenzaam voelt.

En het is gewoon stom dat niemand een kaart terugstuurt. Heb je al eens in het kerstkaarten topic gekeken? 3 jaar geleden heb ik dit eens opgezet maar het wordt inmiddels al overgenomen door andere toppers omdat ik het te druk heb met werk om steeds alles te versturen. Het loopt al 3 jaar erg leuk en gezellig en je mag zelf aangeven of je kaarten alleen wilt ontvangen of versturen. Je mag ook aangeven als je graag een kaartje wilt ontvangen.

En als je gezellig wilt kletsen mijn pb staat open :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 20:59

Fearn, Fotolijstje en iedereen die het nodig heeft :(:)

Ik ben ook in een emo bui. Mijn lieve oma van 94 jaar heeft een zware beroerte gehad en ligt in het ziekenhuis, maar ik kan er niet heen omdat ik Corona heb :\

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:36

Cayenne schreef:
Fearn, Fotolijstje en iedereen die het nodig heeft :(:)

Ik ben ook in een emo bui. Mijn lieve oma van 94 jaar heeft een zware beroerte gehad en ligt in het ziekenhuis, maar ik kan er niet heen omdat ik Corona heb :


Dat is heel vervelend! :(:) :knuffel: :(:) :knuffel:

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:58

Fearn schreef:
fotolijstje schreef:
Mijn kat, die 17 is en ik al heel mijn leven lang heb.
Gaat donderdag ingeslapen worden, het gemis gaat héél groot worden. Ook de eerste keer dat ik het verlies van een huisdier ga meemaken.


Sterkte nog, ook al is het even geleden.. zoiets blijft vreselijk. hopelijk lukt het om het een plekje te geven

Ik heb het erg zwaar met de donkere dagen.. ik voel me erg eenzaam. En heb het gevoel dat niemand echt aan mij denkt. Kerstkaartjes verstuurd, maar niks terug gekregen. Soms denk ik dat niemand het uit maakt als ik er niet was.. het zou mij zelf ook rust geven. Ik weet niet hoe lang ik nog eenzaam kan blijven :(


Oh jeetje dat is heel verdrietig. Ik weet hoe sip het iemand kan maken als je niks krijgt.

Zoals al gezegd je kan je nog aansluiten in het kerstkaarten topic, ik doe al voor de derde keer mee en je krijgt hele lieve kaartjes van Bökkers. Ik wil jou er voor dit jaar iig wel eentje sturen als je dat leuk vindt?

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:28

Mijn eerste oud & nieuw sinds mijn scheiding en zonder mijn dochter. Ik voel me ondanks dat ik gezelschap heb, ontzettend eenzaam en verdrietig.

Ik weet dat ik er uiteindelijk wel ga komen, maar vandaag valt het gewoon even zwaaar.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:44

Arethe schreef:
Mijn eerste oud & nieuw sinds mijn scheiding en zonder mijn dochter. Ik voel me ondanks dat ik gezelschap heb, ontzettend eenzaam en verdrietig.

Ik weet dat ik er uiteindelijk wel ga komen, maar vandaag valt het gewoon even zwaaar.

Hele dikke knuffel voor jou :(:)

Ik ben ook een soort van verdrietig. Heb het prima voor elkaar in mijn leven, leuk werk, eigen huis, leuke vent,eigen pony, de luxe van een eigen stacaravan waar we heel erg van genieten. Maar geen vrienden, echt goede vrienden. En ik zat er vanmiddag eens aan te denken, die heb ik nooit echt gehad. Alles kwam altijd van mijn kant, of tenminste zo voel ik het nu. En er is niemand echt overgebleven, niemand met wie ik afspreek of dingen echt deel. Dus zelfs met mijn relatie en leuk leven voel ik me soms eenszaam

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 17:52

Dikke knuffel voor beiden :knuffel:

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:06

Ik weet wel weer waarom ik vuurwerk niet leuk vindt.
Afgelopen nacht hadden ze een stapel neergelegd en vermoed met pijlen er in.
Deed een rondje met mn vriend en maatje door de wijk en liepen daar dus langs. Waren nog op redelijke afstand
En toen vlogen de pijlen overal heen. Wn toen kwam ik midden in de knallen van de pijlen.
Ze vlogen echt om me heen, gelukkig zelf niks alleen weer mn angst enorm bevestigd en 2 gaatjes in mn witte legging.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:35

Kreeg bericht dat een cliënt van mij plotseling is overleden.. (vrijwilligerswerk, ik was een soort buddy van hem)

Is eerste keer dat dat me overkomt.. hij was ook nog relatief jong (67) en het overlijden was onverwachts. We zouden volgende week nog afspreken..

Komt wel even rauw op m'n dak :(

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:08

Gecondoleerd fearn

sterregoud
Berichten: 1845
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:12

Y;( Sterkte Fearn !

Molly1230

Berichten: 418
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 18:19

Ik heb wat advies nodig van iemand met meer levenservaring dan ik. Ik heb nu bijna 2 weken vakantie erop zitten maar ik merk dat ik school en stage niet uit mijn hoofd krijg. Dit ligt deels in mijn handen (opdrachten voor school die ik nog moet maken) maar deels ook gewoon puur alleen het idee van stage.

Ik vind dit erg vervelend en merk dat ik mezelf de hele dag probeer af te leiden door te gamen, op social media te scrollen of veel met mensen af te spreken of uit te gaan. Wanneer ik moet slapen pak ik vaak melatonine zodat ik makkelijk in slaap val en niet ga malen.

Wie heeft hier tips voor? Hoe kan ik hier beter mee omgaan? Het maakt me best verdrietig soms.

fotolijstje

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:43

Het is alweer 1 maand geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van mijn geliefde kat.
En het went niet. Het is nog steeds stil, ook al hebben we een nieuwe kitten erbij.
Het is leeg, en ik mis haar zo. Ik mis haar gemiauw, haar gedram. Ik mis haar.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:58

Fotolijstje een dikke knuffel
Ik herken je gevoel. Ik heb mijn kat begin september in laten slapen. Ik mis hem nog steeds heel erg. Wel kan ik nu zonder tranen aan hem terug denken. Het slijt maar duurt echt heel erg lang