Lang getwijfeld of ik dit topic zou aanmaken want ik ga nu echt klinken als een jong pubermeisje haha, maar ik dacht ik doe het toch

In de club waar ik motorvlieg ben ik in contact gekomen met een jongen die daar ook vliegt. Ik had hem al wel vaker gezien daar en al gesproken ook. Ik denk (of mag ik zeggen dat ik er vrij zeker van ben) dat hij een oogje op mij heeft, en waar ik dat eerst niet bij hem had, lijkt het of er stilaan toch wel iets begint te groeien.
Laat ik er even bij vertellen dat ik tot een maand of twee terug nog totaal niet bezig was met jongens, terwijl er rondom mij meer en meer vriendinnen een vriendje kregen. Ik ben daar dus vrij laat mee, maar stilletjesaan begint er blijkbaar toch verandering in te komen. Opeens had ik het gevoel dat ik zo graag iemand zou hebben die er altijd voor mij is, waar ik bij terecht kan, waar ik plezier mee kan maken, maar ook vooral iemand die echt om mij geeft. Het liedje 'Someone to you' is hier dan ook al zot gedraaid en beschrijft echt gewoon hoe ik mij nu voel. Ik ben ook vrij onzeker op dat gebied, dus twijfel ik ook of dit geen "opvlieging" is omdat er eindelijk iemand om mij lijkt te geven op vlak van liefde. Dat geeft mij op één of andere manier wat meer zelfvertrouwen, waardoor ik (om het even cru te zeggen) met om het even wie een relatie zou willen beginnen omdat dit de eerste keer is dat iemand mij ziet staan.
Dus even verder over die jongen. Zoals ik al zei lijkt er dus ook bij mij iets te groeien, maar het punt is dat ik niet weet hoe het voelt om écht verliefd te zijn aangezien dat nog nieuw voor mij is.
Ik ben ook altijd iemand geweest die om te beginnen niet op zoek zou gaan naar een vriend. Ik zie wel wat er op mijn pad komt, echt zoeken doe ik niet want dat werkt meestal toch niet. Daarnaast ben ik ook van het principe, als je met iemand samen bent moet je er op dat moment van overtuigd zijn dat je een toekomst ziet met die persoon.
En dat is het hem nou net. Om bepaalde redenen (waar ik nu even niet verder over uitbreidt) denk ik dat een relatie met hem niet voor eeuwig zal duren. En ondanks dat dat tegen mijn principes is, kan je een gevoel niet onderdrukken en laat je je hart soms even beslissen, ondanks dat de bovenkamer er anders over denkt

Hij heeft tot nu toe nog niks gevraagd over een eventuele relatie (dat is ook iets waarvan ik vind dat de jongen dat moet doen, dus dat zal ik zelf niet doen), maar ik zie het in de verte al aankomen en wil graag voorbereid zijn...
Het lastige is ook dat het echt een toffe jongen is en op deze moment (nog) goede vriend die ik bovendien dus ook vaak op de club zie, waardoor ik afwijzen moeilijk zou vinden. Er telkens mee geconfronteerd worden als ik hem zie en daarnaast het feit dat onze vriendschap daardoor misschien stuk zou gaan vind ik echt zonde...
Bokkers met raad voor dit verliefd (ben niet zeker maar denk dat ik dat wel kan stellen haha) meisje boordevol twijfels?