Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Anderhalf uur tuffen vanuit de randstad en je bent er al.
als rasechte Drent
Mijn wederhelft komt uit de randstad en die heeft wel verteld dat hij met name in het begin echt wel moeite had met de omschakeling en het compleet andere leven hier. De eerste paar jaar was die gillend terug gegaan naar Krimpen als hij gekund had (zijn toenmalige vriendin wilde niet). Nu wil hij zelf niet eens meer terug naar het westen.
Maar ik als rasechte Drent zou echt niet in de randstad willen wonen. Ik hang nu net tussen de Groningers, en hou me maar vast dat de grens met Drenthe een paar km van hier is
Geintje hoor.
Citaat:Voor randstedelingen die besluiten een woning te kopen op het platte land voor de rust en de ruimte,
DOE HET NIET!
Ik zal uitleggen waarom. Wij hebben:
- Dorpsfeesten/ tentfeesten (vergelijkbaar met mini zwarte cross) dagen lang herrie en heel veel bier. Dagenlang! Elk jaar, in elk dorp!
- Carbid schieten met oud en nieuw = onmundige herrie de hele dag door! En heel veel bier. Elk jaar!
- Sinterklaasintochten mèt Zwarte Pieten!
- Schone lucht en geen CO2!
- Elk jaar Autocross, trekkertrek en elke week motorcross = onwies veul herrie!
- Volksfeesten/kermis/braderieën = onmundige herrie en veel bier. Elk jaar!
- Boerenaroma = niet te harden!
- Hardwerkende boeren 7 dagen per week dus ook op zondag lawaai!!
- Noaberplicht = de buren weten eerder wat er thuis bij jullie aan de hand is dan jijzelf! En altijd erger!
- We zijn niet te verstaan!!
- Wij zijn onaanpasbaar. Heb je ergens problemen mee? Ut zal ons an de reet roest'n. Aanpassen of opzouten!
Wees gewaarschuwd
of nou ja zo zie ik het inmiddels niet meer. Mijn man heeft een bedrijf waardoor het duidelijk was dat ik in Drenthe zou gaan wonen. Het is mij best wel zwaar gevallen. De mentaliteit is anders maar vooral mijn familie en vrienden ver weg vond ik (eigenlijk nog steeds) het meest vervelend. Even langs gaan is er niet bij. Nou de jaren vorderen voel ik me hier thuis. Voor mij is het goed, ik verlang niet meer naar 'het westen'.

(zou 15 juli de sleutel krijgen)

.
en ook die zijn niet vergelijkbaar