ik hoop dat iemand van jullie dé oplossing heeft! Ik heb gisteren 3x een was gedraaid - niet dat ik zooo veel was had liggen, maar ik had zondag marinade over mijn favoriete tuniek gekregen en die had 3 wasbeurten nodig om de vlekken er weer uit te krijgen. Uiteraard heb ik niet alleen die tuniek gewassen; de eerste lading was een vol wasmachine, de 2de was al wat minder en de 3de lading bestond buiten de tuniek uit vodden en dweilen.
De eerste 2 ladingen heb ik kunnen drogen in de droogkast. Daarna deed de droogkast het niet meer.
We hebben een Whirlpool, E400, max 7 kilo en dat zat er zeker niet in. Tegen dat ik lading 3 wilde drogen, waren lading 1 en 2 droog en zaten die niet meer in de droogkast. Na de eerste lading de filter en waterbak leeg gemaakt, zo ook na de 2de. Maar ik krijg hem niet meer aan, er branden geen lichtjes meer.
Het was best heet in ons washok - er staan ook 2 diepvriezers waarvan er eentje zondag volledig ontdooid geraakt is (deur laten open staan, oeps). Die diepvriezer steekt sinds gisteren weer in dus die heeft ook overuren moeten draaien en voelde ook vrij warm aan. De diepvriezers staan aan 1 kant, de wasmachine en droogkast aan een andere kant, de droogkast staat het verste van de vriezers.
Ondertussen is het nu wel weer normaal qua temperatuur in het washok. Gisteren voelde de droogkast zelf vrij warm aan, ik dacht dus in eerste instantie dat hij overhit was geraakt, wat overigens nog nooit eerder gebeurd is. We hebben hem een beetje naar voren gezet om hem wat meer ruimte te geven om af te koelen. Het washok zelf en de droogkast zijn dus weer afgekoeld - maar hij doet het nog steeds niet. Mijn vriend heeft er even snel naar gekeken - we ruiken niks verbrand oid, de filters zijn allemaal schoon. Stekker uitgetrokken en weer ingestoken. De stekker zit in dezelfde stekkerblok als de wasmachine, het ligt niet aan de stekkerblok want de wasmachine doet het gewoon.
Iemand een idee? We zitten net 2 maanden over de garantie, ik wil écht nog geen nieuwe kopen...
Mijn vriend wilde al heel lang een droger, ik vond het nooit nodig want ik had een droogrek haha. Uiteindelijk toch deze gevonden voor een schappelijke prijs - alhoewel ik die prijs al minder schappelijk vind als hij na 14 maanden de geest geeft..