Nu vroeg ik mij af hoe maak je een polyester boot schoon?
Kan dit gewoon met alles reiniger of moet je het echt schoonmaken met speciaal middel?
Verder hebben wij er ook zo kap er op zie foto. Ook de vraag hoe maak je die schoon?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Als er een goede verf of gelcoat op zit dan kun je zo'n boot polijsten en gaat die glimmen als een spiegel.
Vuil kun je eraf wassen met een normaal sopje met wat groene zeep of allesreiniger.
Zijn de ramen van glas of kunststof? Met kunststof moet je oppassen met bijtende reinigers en geen schuursponsjes gebruiken.
De kap kun je prima met groene zeep schoonmaken. Harde borstel en schrobben maar. Voorzichtig met de ramen in de kap, dat krast snel.
Als de kap niet meer helemaal waterdicht is dan kun je er een fles waterdicht-spray op spuiten. Die hebben ze ook bij de Action. Wel even de transparante delen afdekken/plakken.
En gele aanslag is heel makkelijk weg te krijgen met ontweringswater. Even met een spons aanbrengen en het trekt vanzelf weg.
Veel plezier ermee!
Blussem schreef:Met polijsten maak je juist de lak dunner. Ik zou dat niet zo snel doen.
Ik denk dat je trouwens voor dit soort vragen veel beter op een boten forum terecht kun.
Net als je naar de supermarkt gaat om muur verf te kopen