Zomerfrustraties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:54

Meliaforever schreef:
Dat het niet afkoelt, buren die buiten zitten en hard praten. Heerlijke vuurkorven erbij, helemaal top.
Ik wil koelte -O-, vooral snachts.


Je gaat toch niet voor je lol met deze temperaturen bij een vuurkorf zitten :')
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen.

Kelszz_
Berichten: 1887
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:13

Dat het in de woonkamer al 32 graden is en buiten net zo ...

Oh en zeker ook dat boven de airco de slaapkamers niet eens meer koel kan krijgen

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:19

Nog 4 maanden en dan is het winter...
Die zomer depressie wat al eerder werd genoemd, daar sluit ik me zeker bij aan.
Pfff ik vind dit dus ook echt niks. Gelukkig heb ik vakantie en een tuin waar ik een zwembad heb neer gezet, maar vind dit toch echt veel te warm.
Ik slaap nu al een paar nachten in de woonkamer op een luchtbed omdat het beneden gewoon ietsje koeler is dan boven in mijn slaapkamer.
Volgende week moet ik weer gaan werken, de temperaturen lijken volgende week weer te zakken, ik hoop ook echt dat het door zet.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:29

Ik ga vannacht ook beneden slapen en de achterdeur open laten. Hopelijk helpt dat gedurende de nacht al iets met afkoelen. (Helaas dan wel haaai muggen)

Kinke

Berichten: 20550
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:18

ik was helemaal blij, vanmorgen was het 2 graden afgekoeld beneden....uurtje later nog maar 1 graad :(

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:35

Kelszz_ schreef:
Dat het in de woonkamer al 32 graden is en buiten net zo ...

Oh en zeker ook dat boven de airco de slaapkamers niet eens meer koel kan krijgen

Gelukkig koelt ie hier nog goed zat, in de keuken (met airco) was het net 20 graden, maar ik doe wel de houten luiken dicht aan de voorkant van het huis, zover mogelijk alle rolgordijnen en gordijnen dicht.
Af en toe de ventilatoren aan, om de koelere lucht wat te verdelen in huis.
Woonkamer is hier nu 24 graden, hier hangt geen airco, mocht ik het hier straks te warm vinden om te werken, dan verkas ik wel naar de keuken.

Vind het heel erg voor mijn man, die werkt de hele dag buiten, die had het net al 33 graden in de schaduw, wat zal die blij zijn als hij vanmiddag thuis is.
Compassie met iedereen die het verschrikkelijk warm heeft :(:)
Van mij mocht het ook al herfst zijn hoor...

Zertab

Berichten: 12285
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:36

Dat het hier op kantoor al 30 graden is... maar goed. Enerzijds wel relaxed werken, want niemand maakt zich druk en afspraken worden massaal afgezegd.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:40

De achterdeur s'nachts open laten heb ik nog niet gedaan, wel de ramen snachts allemaal open, maar dat doet nog weinig helaas. Vannacht is het hier binnen ook nog niet onder de 27 graden geweest, nu zit het ook alweer op 28,5 ondanks dat alle ramen weer dicht zijn.

Pfff 30 graden op kantoor is ook niet fijn lijkt me.

theadora99

Berichten: 3634
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:58

Dat ik nu pauze heb van werk, te kort om naar huis te gaan maar eigenlijk te lang om hier te blijven. Heb t bloed en bloedheet, zit in de schaduw; had drinken gekocht uit de koeling maar dat is al warm na 5 minuten. Daarnaast doe ik dus huishoudelijke hulp, wat normaal absoluut geen probleem is, maar net strijken en stofzuigen en ik heb het warm en zweet en voel me zo vies en wil gewoon douchen.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:13

theadora99 schreef:
Dat ik nu pauze heb van werk, te kort om naar huis te gaan maar eigenlijk te lang om hier te blijven. Heb t bloed en bloedheet, zit in de schaduw; had drinken gekocht uit de koeling maar dat is al warm na 5 minuten. Daarnaast doe ik dus huishoudelijke hulp, wat normaal absoluut geen probleem is, maar net strijken en stofzuigen en ik heb het warm en zweet en voel me zo vies en wil gewoon douchen.


Oh, dat klink verschrikkelijk. :(:)

Ik heb deze week vakantie. Niet happy met het weer, maar op het werk (kinderopvang) hebben we geen airco, dus dat is ook afzien.

Ik heb zo'n medelijden met mijn hond . Arm ding weet niet waar hij het zoeken moet.

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:20

Ik heb echt te doen met jullie allemaal. Ik vind het dus echt heerlijk weer. :D
Mijn enige ergernis is dan ook dat ik vet zielig moet werken terwijl het buiten zulk heerlijk weer is.

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:36

Mijn lage bloeddruk die met dit weer nog zakt, ik kan letterlijk niks meer zonder duizelig te worden en zelfs al liggend voel ik me nog een vod.
Alles boven de 22 graden is te veel :(

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:52

Dit weer zuigt echt alle energie uit je :\
Het is hier binnen (beneden) nu 25 graden, boven zal het een paar graden warmer zijn.
Wij hebben een boom in de tuin en zijn al jaren aan het twijfelen om het ding te laten kappen (je hebt er nl. ook heel veel werk aan), MAAR hij geeft nu wel de meeste schaduw en door dat ding is het nu in huis nog maar 25 graden. Dus ja. Hij blijft :j

Ik vind het echt heel zwaar, deze hitte. Vooral ook omdat ik naast dat ik voor mezelf moet zorgen, ook nog een zeer zieke huisgenoot heb die de nodige zorg vraagt. Dat is nu dubbel zo zwaar. Alles is nu een opgave :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:59

Hier is het alweer 28 graden binnen. -O-
Zal blij zijn als het weer koeler wordt, is voor alle beestjes ook wel fijn.
En dan kan ik ook gewoon weer lekker aan het werk met de paarden.
Mijn 4 jarige staat nu in training voor een keuring, en mijn 3 jarige heeft nu tropen verlof.
Ons oudje van 22 heeft ook tropen verlof.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:06

Op het werk was het 29,8 graden en de airco liet het tot 27 graden zakken in de 2,5uur dat ik aanwezig was. Toen ik thuis kwam was het zelfs koeler :')

Is het al donderdag? Ik ga echt huilen als donderdag niets verandert ..

chanicha

Berichten: 12177
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:08

Nou dat wordt pas vrijdag xDenies!
Dan gaat het naar de 27 graden ;(

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:10

Donderdag geeft hij hier nog 33 aan.
Vrijdag 29
zaterdag 30
zondag 31
maandag 30
pas dinsdag richting wat normaal met 26.

ook elke dag kans op onweer dus zal ook nog wel vies benauwd worden, dat is nog erger.

chanicha

Berichten: 12177
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:15

Dat is nog erger :wave:

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:17

chanicha schreef:
Nou dat wordt pas vrijdag xDenies!
Dan gaat het naar de 27 graden ;(


Pfff! Ik zie dat het inderdaad verandert is. Donderdag 33, Vrijdag 29 en zaterdag/zondag gewoon weer 30/32. De 23ste wordt het pas weer 24 graden ... wel veel onweer zo te zien. Nouja ... dan maar voor de plantjes.

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:31

Bah, eigenlijk zou het volgende week zakken tot een stukje onder de 30 graden, maar dat is alweer voorbij inderdaad. Vrijdag gaat het hier voor het eerst weer onder de 30 (29 :+ ), maar daarna alweer omhoog.

Het is hier binnen, beneden, nu 28 graden.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:03

Hier 26,5, een halve graden gestegen sinds ik thuis ben (12:00u). Ik klaag dus in principe niet ... maar toch :P

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:10

Ik heb net toch maar de was opgevouwen, tegen beter weten in. Bah dat was dus t enige dat ik vandaag doe in t huishouden, veel te warm. Zelfs met alles open en wind vanaf de haven en met de ventilator op me gericht , was t te warm.

Selina

Berichten: 14339
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:20

Klimaatsysteem op kantoor heeft het opgegeven denk ik :=
Vorige week was het ijskoud op kantoor en waar het vanochtend nog wel comfortabel was, zit ik nu zwetend aan m'n bureau.
En dan mag ik eigenlijk niet klagen, want de meeste collega's doen productiewerk zonder enige vorm van airco.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:48

Het staat hier allemaal alweer een uur open want toen gaf ie aan dat het buiten kouder zou moeten zijn dan binnen...

Nog niks afgekoeld |(

xPabloBokt

Berichten: 9453
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:57

Ik heb met deze temperaturen dus regelmatig last van flauwtes/draaierigheid, ondanks voldoende drinken en eten en zo veel mogelijk de schaduw opzoeken als ik buiten ben. Ontzettend irritant en naar, wordt dan heel licht in mijn hoofd en moet echt even vijf minuten rustig aan doen en/of wat eten -O-