Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Peanutbutter schreef:Jeetje zeg , ik zou niet met jullie willen ruilen.
Wat een rot situatie.
Misschien heel hard maar wellicht aangifte doen ?
Dan zal de politie contact met ze zoeken en die willen het uiteraard onderling opgelost hebben ipv een officieel aanklacht.
Dan is er iid geval contact.
Autumnn schreef:Peanutbutter schreef:Jeetje zeg , ik zou niet met jullie willen ruilen.
Wat een rot situatie.
Misschien heel hard maar wellicht aangifte doen ?
Dan zal de politie contact met ze zoeken en die willen het uiteraard onderling opgelost hebben ipv een officieel aanklacht.
Dan is er iid geval contact.
Aangifte waartegen? Diefstal? Ik denk niet dat dit als diefstal gezien wordt aangezien haar vader het zelf(/vrijwillig) naar haar heeft overgeboekt.
Lastig hoor TS! Ik ben bang dat je er helaas weinig tegen kan doen. Helaas heb ik dit ook eens meegemaakt met mijn buurmeisje (verhaal ga ik niet online zetten). Ouders hebben haar uiteindelijk losgelaten. Wisten niet waar ze was, had geen telefoonnummer meer etc.
)
Ymor schreef:als jij het rekeningnummer niet checkt heb je weinig kans dat je het geld terug krijgt. Het is meer goed fatsoen om het terug te storten.
Autumnn schreef:Aangifte waartegen? Diefstal? Ik denk niet dat dit als diefstal gezien wordt aangezien haar vader het zelf(/vrijwillig) naar haar heeft overgeboekt.
_Penotti schreef:Valt het wel onder diefstal dan?
Ze heeft het niet gestolen maar gekregen.
Misschien dat het valt onder onrechtmatig houden omdat de vader aangegeven heeft dat het niet voor haar is?
Maar of je daar wat aan kunt doen? Vraag eens bij de bank/ jurist?
Betreft contact, wil je dat eigenlijk wel? Of gaat het nu vooral om het bovenstaande verhaal?
Peanutbutter schreef:Ja natuurlijk kan je aangifte van diefstal doen , er wordt toch een bedrag niet geretourneerd.
Familie of niet.
Zou een beetje gek zijn dat je binnen een familie geen aangifte zou kunnen doen bij dit soort ongelukjes.
Je maakt eerder een fout naar een familielid met overboeken dan naar een vreemde ( eigen ervaring)
Iets verkeerd overmaken valt niet onder "op onrechtmatige wijze eigenhadig in bezit nemen van andermans eigendom." Het is namelijk vrijwillig overgemaakt.Citaat:Diefstal is een in het strafrecht als misdrijf aangemerkt delict dat bestaat uit het op onrechtmatige wijze eigenhandig in bezit nemen van andermans eigendom. Wie zich schuldig maakt aan diefstal wordt een dief genoemd, een vrouwelijke dief is een dievegge.
Tieme schreef:Autumnn schreef:Aangifte waartegen? Diefstal? Ik denk niet dat dit als diefstal gezien wordt aangezien haar vader het zelf(/vrijwillig) naar haar heeft overgeboekt.
M'n ouders heeft de apps bewaard waarin zusje en vriend melden dat ze het terug zouden storten. Maar het is inderdaad lastig allemaal. Vooral omdat je niet weet of zusje dit allemaal vrijwillig doet of onder dwang....
Babootje schreef:Ymor schreef:als jij het rekeningnummer niet checkt heb je weinig kans dat je het geld terug krijgt. Het is meer goed fatsoen om het terug te storten.
Haar ouders hebben zich gewoon vergist in de ene en de andere dochter's rekeningnummer. Dat kan toch gewoon.
Het is niet een totaal vreemd persoon. Bij een normale relatie krijg je dat natuurlijk gewoon terug.
Het feit dat ze dat niet doen en vervolgens iedereen blokken is - vind ik - gezien de achtergrond van die vriend die TS vertelt echt heel zorgelijk.
Marije_1997 schreef:Omdat je vermoeden hebt vaan "huiselijk geweld" en het om mensen gaat die een beperking hebben kun je de politie er bij betrekken. Maar je kunt ook naar desbetreffende begeleiding stappen? Wellicht weten zij meer of kunnen ze hun vragen contact te zoeken met jullie?