Wie gebruikt Paypal

Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly

Kinke

Wie gebruikt Paypal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 09:49

En krijg je dan iedere maand? via de email een melding met een rekeningoverzicht waar je je transacties kunt bekijken? Email komt van paypal@mail.paypal.nl
Klopt dit of is dit een dubieuze mail? (kan zijn dat m'n man een PayPal account heeft aangemaakt maar lijkt me sterk. Is wel gericht aan zijn naam maar met mijn email adres)

Kaygee

Re: Wie gebruikt Paypal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:53

Ja die mail krijg ik ook maandelijks.

Maar ik krijg ook heel veel phishing onder naam van PayPal dus je moet wel echt goed opletten. Mails dat mijn account geblokkeerd wordt en dat ik dan op een link moet klikken etc.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:56

Ik gebruik Paypal. Krijg iedere keer na een transactie een melding. Maar niet maandelijks en zeker niet van het mailadres dat je noemt, ook niet bijna gelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:58

Ik gebruik Paypal niet veel, maar krijg van iedere transactie, vrijwel direct, een mail. Ik gebruik het denk ik niet voldoende om periodiek een overzicht te ontvangen.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 09:59

kun je via je bank ook zoeken op PayPal transacties? staat die naam er dan bij of is dat via je normale rekening niet te traceren?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:00

kamsel schreef:
Ik gebruik Paypal. Krijg iedere keer na een transactie een melding. Maar niet maandelijks en zeker niet van het mailadres dat je noemt, ook niet bijna gelijk.

Dit heb ik ook.
Direct na een transactie krijg ik bericht, tussendoor hoogstens dat er voorwaarden zijn veranderd, maar geen rekeningoverzicht.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Ailill

Yes, bij mij staan ze in het overzicht van de rekening die ik gebruik voor Paypal.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Jessix

Ja die krijg ik ook. Ook van hetzelfde mailadres en nog een andere van service@paypal

xBontfire

Ik krijg ook van elke transactie een mail, maar geen overzicht eigenlijk. Wel ook veel phising onder naam van PayPal inderdaad en die mailtjes zien er ook echt goed uit en met een realistisch e-mailadres verzonden. Moet je dus goed mee oppassen.

Edit: wellicht gebruik ik het ook te weinig voor een overzicht. Gebruik het alleen om af en toe online te shoppen. :7

Nog een edit: als ik dat e-mailadres dat jij geeft intyp op google komt er wel meteen een waarschuwing voor phising naar boven. Denk dus dat het dubieus is.
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 07-08-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 10:02

Ailill schreef:
Yes, bij mij staan ze in het overzicht van de rekening die ik gebruik voor Paypal.

dus je kunt zoeken in je normale bankrekening op de omschrijving 'paypal' oid?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:04

Ja, staat Paypal (Europe) en nog een boel letters op je bankafschrift

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:04

Ja krijgt een mail na elke transactie en inderdaad een maandelijks overzicht ook. Is wat je zelf ingesteld hebt denk ik. Ik ben van België en bij mij komen die van service@paypal.be

The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:06

Kinke schreef:
En krijg je dan iedere maand? via de email een melding met een rekeningoverzicht waar je je transacties kunt bekijken? Email komt van paypal@mail.paypal.nl
Klopt dit of is dit een dubieuze mail? (kan zijn dat m'n man een PayPal account heeft aangemaakt maar lijkt me sterk. Is wel gericht aan zijn naam maar met mijn email adres)

Ik krijg ook hiervan een rekening overzicht van hetzelfde email adres, is geen spam. Als je op je rekening terugzoekt op PayPal kan je de transacties terugzien, tenzij hij er een creditcard aan heeft gekoppeld.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 10:08

in onze rekeningen gezocht..niks te vinden van PayPal....vreemd

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:14

Kinke schreef:
Ailill schreef:

dus je kunt zoeken in je normale bankrekening op de omschrijving 'paypal' oid?
Yes, zojuist gedaan en ze staan er, voor zover ik vlug kon kijken, allemaal correct in.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:16

manonutjuh schreef:
Kinke schreef:

Ik krijg ook hiervan een rekening overzicht van hetzelfde email adres, is geen spam. Als je op je rekening terugzoekt op PayPal kan je de transacties terugzien, tenzij hij er een creditcard aan heeft gekoppeld.
Goedemorgen! Ik zat me al af te vragen wat ik vergat, maar inderdaad bij mijn cc staat het er niet tussen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-20 10:26

goed, heb maar eens ingelogd. Blijkbaar een paar jaar geleden een pp account aangemaakt en destijds is er 1 transactie geweest. Sindsdien geen transacties meer. Mij een raadsel waarom ik opeens van die mails krijg.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:51

Ja ik, best veelvuldig. Maar ik krijg nooit een overzicht, alleen een bevestiging na een transactie.
Ik heb geleerd om alle mails van PayPal te negeren, omdat er zoveel phishing tussen zit. Je kunt op je bankrekening, maar ook in je account prima zien wat je betaald hebt.

Ieder einde is een nieuw begin :-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:55

Ik gok dat het phishing mails zijn, dus ik zou niet op de links klikken.
Paypal stuur mij alleen mails direct nadat ik een aankoop heb gedaan. Die komen altijd van service@paypal.nl.
Als een email niet eindigt met '@paypal.nl' of '@paypal.com' dan gaan de alarmbellen hier al af.
'@mail.paypal.nl' is volgens mij geen geldig paypal email adres.
Dat geldt ook voor andere bedrijven. Een email van @mail.rabobank.nl of @mail.apple.com is altijd phishing. Ik krijg ze regelmatig binnen. Ze gaan net zo snel weer de prullebak in.
Je kan zo'n mail ook melden bij paypal zelf.

Edit, hier staan wat tips van paypal zelf: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/phishing
Daar staat ook het mailadres waar je mogelijke phishing berichten heen kan sturen om te melden.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:09

Ik heb op dit moment die van mail@mail.paypal.com in mijn inbox zitten en dat is inderdaad een nepmail. Ook ik negeer alle mails van PayPal, omdat er heel vaak nepberichten tussen zitten die soms slecht van echt te onderscheiden zijn.

Wat je beter kan doen is even zelf inloggen op PayPal (dus niet op de link klikken! Zelf url van PayPal in de adresbalk typen) en daar inloggen. Dan kan je zien of er iets afgeschreven wordt en aan welke rekening je account gelinkt is.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

winterbuitenrit

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:19

Ik gebruik al jaren PayPal en heb nog nooit een maandelijks overzicht ontvangen.
Zoals anderen hier ook al zeggen, krijg ik wel mails als ik geld heb toegevoegd via IDeal (ik heb het niet aan mijn bankrekening gekoppeld) en zodra ik iets heb betaald.

Verder ontvang ik eigenlijk nooit mail van PayPal. We eens in het begin en dat waren allemaal phishing mails.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:23

Ik krijg dat rekeningoverzicht van paypal@mail.paypal.nl ook maandelijks(?) en eigenlijk nooit in twijfel getrokken, het ziet er zo legit uit, en ik dacht dat ik die nep mails eigenlijk altijd wel kon herkennen := Gelukkig maak ik nooit gebruik van via een link inloggen en ga ik altijd naar de site, maar ik zal dat email adres nu wel blokkeren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:34

Siesjuh schreef:
Ja ik, best veelvuldig. Maar ik krijg nooit een overzicht, alleen een bevestiging na een transactie.
Ik heb geleerd om alle mails van PayPal te negeren, omdat er zoveel phishing tussen zit. Je kunt op je bankrekening, maar ook in je account prima zien wat je betaald hebt.

:D Handige tip om die phishing eruit te filteren, maak een emailaccount aan met niet je eigen naam (zeg eens de naam van je paard ed.), geef als gebruikersnaam ook die naam op. koppel je PP aan dat emailaccount ipv die van je gewone en echte naam. Je filtert zo alle spam eruit :')
Mijn PP is gekoppelt aan een emailadres met naam van 1 van mijn paarden, geweldig grappig als een spammer mails naar mijn paard loopt te sturen _O- Paypal zelf gebruikt nl altijd je echte eigen naam als aanhef in de mails. Dus als ik al zie dat de anhef zegt geachte Eclips weet ik al genoeg :+

Lalidan schreef:
Wat je beter kan doen is even zelf inloggen op PayPal (dus niet op de link klikken! Zelf url van PayPal in de adresbalk typen) en daar inloggen. Dan kan je zien of er iets afgeschreven wordt en aan welke rekening je account gelinkt is.

Bij mails waarvan je verdenkt dat ze niet echt zijn, idd altijd dit doen. Altijd. Er zijn phishingmails in omloop die bijna niet van echt te onderscheiden zijn, en PP (de bank ed doen dat ook) zeggen altijd nooit op die links klikken, altijd gewoon via de site zelf inloggen.

Ik krijg overigens wel elke maand een overzicht van PP zelf.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:34

Ik krijg ze ook maandelijks. De link in de mail om je transacties te zien zijn, is van een domein die bij Paypal geregistreerd is (epl.paypal-communication.com). Dus waarom zou dit een phishing-mail zijn?
(ik zou nog steeds gewoon inloggen via Paypal zelf, maar dat staat hier los van).

https://whois.domaintools.com/paypal-communication.com
(hier kan je het opzoeken van wie het hoofddomein is)

Subdomeinen (xxx.paypal.nl) horen ook bij het hoofddomein, zelfde eigenaar. Je kan dat niet los registreren. Ik ben dus benieuwd waarom jullie ze als phishing benoemen :)

Kritisch zijn is goed hoor :) maar hier lijkt het niet op z'n plaats.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:40

Zou je zo'n overzicht dan moeten activeren? Niet dat het voor mij hoeft, daar gebruik ik het onvoldoende voor. Maar blijkbaar krigt niet iedereen standaard zo'n overzicht?