Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:15

elnienjo schreef:
purny schreef:
Hoeveel mensen zul je eruit halen als je verplicht gaat testen? Ik ben meer voor een verplichte quarantaine wanneer je uit een risico gebied komt.

Wil je ze dan een enkelband geven?
Mensen houden zich echt niet aan die quarantaine, zeker niet als ze zich gezond voelen.


In Vietnam hebben ze daar een speciaal quarantaine hotel voor. Iedereen die het land binnenkomt moet eerst in zo’n hotel 2 weken, en reken maar dat het daar verplicht is.

Hier vraagt de GGD alleen vriendelijk of je alsjeblieft 2 weken thuis wil blijven maar is er verder geen controle op.


Popstra schreef:
Ik kijk af en toe op het topic over mensen van Bokt met Corona en dat gaat pagina`s lang over laten testen. Iedereen is snotterig en niet lekker daar en iedereen word negatief getest.

Ik ken er nochtans maar 2 die gereageerd hebben die wel Corona gehad hebben in het begin dat het er net was. Raket en nog 1
Ik vind dat toch wel bijzonder dat er zoveel die zich niet lekker voelen, hoesten enz negatief getest worden.


Ik ook, zeker als je hoort dat de besmettingen zo snel oplopen. Maar volgens mij is dat alleen lokaal.
Maar inmiddels ken ik zelf 3 mensen die positief getest zijn en dat zijn allemaal collega’s in de zorg.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:24

Popstra schreef:
Ik kijk af en toe op het topic over mensen van Bokt met Corona en dat gaat pagina`s lang over laten testen. Iedereen is snotterig en niet lekker daar en iedereen word negatief getest.

Ik ken er nochtans maar 2 die gereageerd hebben die wel Corona gehad hebben in het begin dat het er net was. Raket en nog 1 En dat op een bijna 60 pagina`s lang topic!
Ik vind dat toch wel bijzonder dat er zoveel die zich niet lekker voelen, hoesten enz negatief getest worden.

Dat heeft toch ook wel te maken met waar mensen wonen lijkt mij. Het is gewoon een feit dat er ook andere dingen rondgaan dan Corona.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:34

Mijn dochter begon gisteravond ook te snotteren. Nu valt het gelukkig weer mee. Maar ja, hele camping over in je natte goed omdat je vanwege corona niet in het zwembad zelf om mag kleden :+. Twee weken is het goed gegaan. Zijn hier nog 2 dagen. Ze mag van mij niet meer zwemmen nu.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:46

Nou niet om het een of ander hoor, maar ik snotter ook heel makkelijk. Nu ook weer wat met niezen erbij af en toe. Zelfs paard heeft een vochtige neus. Die temperatuur wisselingen brengen dat te weeg en wat dacht je van de ventilatoren en airco's met dat warme weer? Daar is toch geen houden meer aan dan?

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:52

In de mondkapjes die ik een tijd geleden gekocht heb (pak van 50) zit een soort lijmgeurtje of zo iets. Iedere keer als ik er 1 gebruik kan ik bijna de klok erop gelijk zetten dat ik binnen 2 minuten moet niezen... :')

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:53

neetoch schreef:
Nou niet om het een of ander hoor, maar ik snotter ook heel makkelijk. Nu ook weer wat met niezen erbij af en toe. Zelfs paard heeft een vochtige neus. Die temperatuur wisselingen brengen dat te weeg en wat dacht je van de ventilatoren en airco's met dat warme weer? Daar is toch geen houden meer aan dan?

Maar als je meer zou snotteren dan je normaal doet, zou je je dan laten testen?

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:57

neetoch schreef:
Nou niet om het een of ander hoor, maar ik snotter ook heel makkelijk. Nu ook weer wat met niezen erbij af en toe. Zelfs paard heeft een vochtige neus. Die temperatuur wisselingen brengen dat te weeg en wat dacht je van de ventilatoren en airco's met dat warme weer? Daar is toch geen houden meer aan dan?

Het probleem is dat als iedereen er maar vanuit gaat dat het een verkoudheidje is de mensen die toevallig wel corona hebben veel mensen aan kunnen steken.
Maar dat zou inderdaad betekenen dat je met een snotneus gewoon thuis blijft, ookal is dat misschien "voor niets"

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:04

Of zet anders iig een mondkapje op als je extra snotterig bent en naar buiten gaat.

Azmay

Berichten: 17997
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:06

cobiie schreef:
Of zet anders iig een mondkapje op als je extra snotterig bent en naar buiten gaat.

Verbaast me enorm dat dat op het moment überhaupt niet de standaard lijkt. Zelfs in het grote medisch centrum was ik laatst de enige bezoeker met een mondkapje op -O-

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:06

De mensen die zeggen negatief getest te zijn mogen ondanks hun gesnotter gewoon aan het werk en op straat.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:07

purny schreef:
neetoch schreef:
Nou niet om het een of ander hoor, maar ik snotter ook heel makkelijk. Nu ook weer wat met niezen erbij af en toe. Zelfs paard heeft een vochtige neus. Die temperatuur wisselingen brengen dat te weeg en wat dacht je van de ventilatoren en airco's met dat warme weer? Daar is toch geen houden meer aan dan?

Maar als je meer zou snotteren dan je normaal doet, zou je je dan laten testen?


Ja uiteraard.

Nu behoor ik tot de risicogroep en ben ook ben ik altijd al een kluizenaar, wat nu eigenlijk mooi uitkomt zeg maar. Maar goed ik doe ook nog steeds 1 x in de week boodschappen, dus ook ik kan het krijgen of andere besmetten.
Laatst bijgewerkt door neetoch op 03-08-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:08

Azmay schreef:
cobiie schreef:
Of zet anders iig een mondkapje op als je extra snotterig bent en naar buiten gaat.

Verbaast me enorm dat dat op het moment überhaupt niet de standaard lijkt. Zelfs in het grote medisch centrum was ik laatst de enige bezoeker met een mondkapje op -O-

Ik geloof nog steeds niet dat die dingen het redmiddel gaan zijn maar misschien heb ik het mis en vind ik het vooral verschrikkelijk om die dingen overal tegen te komen in de natuur. Tel daarbij het gebruik waarbij er altijd wel 2 zijn die hun neus niet bedekt hebben.

https://www.dvhn.nl/groningen/wadden/St ... DWDDg7Ywag Regelrechte natuurramp

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:11

Als je goed afstand houdt en niet onnodig gaat staan praten of bellen is dat veel zinvoller.
Er was laatst een onderzoekje waarbij de conclusie was dat bioscopen waarschijnlijk de meest veilige uitgaansplek zijn aangezien mensen daar stilzitten en hun mond dicht houden :D

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:38

Het verbaast mij vooral dat er nog mensen zijn die denken dat je van een ventilator, open raam, of weersveranderingen ziek/snotterig wordt...
Dat wordt je van een virus, er zijn er talloze van, maar dat kan dus ook door het coronavirus tegenwoordig.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:12

Nee hoor niet mee eens. Een paar uur in droge lucht airco, en ga maar na dat ik daar van ga niesen. Dat wil niet zeggen dat je ziek/snotterig ervan wordt, maar je krijgt er wel verkoudheidssymptomen van. Met nat haar gaan slapen standaard de volgende ochtend keelpijn. Nu dat trekt wel weer weg in een uur of 2, en ken ik van mijzelf (en zo zijn er vast meer mensen die wel eens iets hebben, maar dat als iets herkennen dat ze altijd al hebben gehad).

Idem met hooikoorts: ik nies, maar heb daar altijd een jeukerig gevoel bij. Verkoudheid buiten het hooikoortsseizoen is dan ook hetzelfde maar zonder de constante onderliggende kriebel achter mijn trommelvlies en boven het gehemelte. Nu voor een buitenstaander is dat niet te onderscheiden maar voor mijzelf wel.

Daarnaast: Iedereen moet wel eens niesen of kuchen, maar ik sta echt met verbazing te kijken hoe iedereen daarover gelijk kan vallen: "als je ziek bent blijf je thuis". Thuis was er niets aan de hand hoor, die ene keer niesen in de winkel, ik ben ook maar een mens hoor. Ik ga mijzelf niet 5 maanden van het jaar opsluiten omdat dit mijn standaard hooikoorts seizoen is, en de klachten niet afwijken van de jaren ervoor. Daarmee wil ik wel zeggen dat ik, naar vreemden zo goed als mogelijk de 1,5 meter respecteer (dat wil zeggen, ik let er zelf wel op, maar spring niet opzij als iemand anders in mijn 1,5 meter cirkel kom).

Betreffende die mondkapjes. Geen fan. Heerlijk 2x in zo'n mondkapje niesen en dan de 3 uur lang met een nat doorweekt kapje rondlopen (examens in juni hebben geleerd dat de situatie op z'n minst onprettig was). Dan nies ik toch liever in mijn elleboog en houdt afstand.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:48

verootjoo schreef:
Het verbaast mij vooral dat er nog mensen zijn die denken dat je van een ventilator, open raam, of weersveranderingen ziek/snotterig wordt...
Dat wordt je van een virus, er zijn er talloze van, maar dat kan dus ook door het coronavirus tegenwoordig.

Verder ben ik van de airco flink ziek geweest. Wel een bacterie maar toch :')
Ik was ook niet de enige na dit ritje met de bus van de Ardennen naar huis.

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:50

verootjoo schreef:
Het verbaast mij vooral dat er nog mensen zijn die denken dat je van een ventilator, open raam, of weersveranderingen ziek/snotterig wordt...
Dat wordt je van een virus, er zijn er talloze van, maar dat kan dus ook door het coronavirus tegenwoordig.

Van hooikoorts word je toch echt snotterig en het weer helpt heel veel bij hooikoorts. Dus ik vind je opmerking iets te kort door de bocht.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:55

Ja jongens, bacterie en hooikoorts kan ook.

Wat ik bedoel is dat je niet zonder oorzaak een snotneus hebt, maar wel een beestje hebt gevangen. Behalve bij hooikoorts dan.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:58

verootjoo schreef:
Ja jongens, bacterie en hooikoorts kan ook.

Wat ik bedoel is dat je niet zonder oorzaak een snotneus hebt, maar wel een beestje hebt gevangen. Behalve bij hooikoorts dan.

Maar die airco is dus wel aanleiding. Het verschil tussen Corona en iets anders kan je niet ruiken.
Maar als jij standaard na je werk een snotneus hebt die s avonds weer weg is.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:00

Nee dat verschil zie je niet, je kan niet ruiken wel beestje je hebt, daarom moet je dus testen :) Hoewel ze honden aan het opleiden zijn om te ruiken of je het Coronabeestje hebt :D

Maar idd als het standaard is kan je het erop gokken. Maar ik heb collega’s die positief getest zijn die ook tot de test volhielden dat ze in deze tijd van het jaar altijd hooikoorts hebben. Dus ik vertrouw daar niet zo erg meer op eigenlijk.

Mijn man heeft dus ook nu getest bij een hooikoortsaanval. Maar gelukkig was het negatief.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:03

verootjoo schreef:
Nee dat verschil zie je niet, daarom moet je dus testen :)

Maar idd als het standaard is kan je het erop gokken. Maar ik heb collega’s die positief getest zijn die ook tot de test volhielden dat ze in deze tijd van het jaar altijd hooikoorts hebben. Dus ik vertrouw daar niet zo erg meer op eigenlijk.

Daarom zei ik al eerder dat gezond verstand belangrijk is. Zie jij geen klanten, cliënten etc. Doe jij boodschappen op een rustig tijdstip in je eigen dorp waar geen besmettingen zijn geloof ik het wel.
Gister had ik barstende koppijn, ben afgelopen 2 week nauwelijks ergens geweest. Geloof echt wel dat het gewoon hoofdpijn was, zoals ik vaker heb.
Ben ik straks weer aan het werk ligt dat toch anders.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:20


Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:21

Vooral van bacteriele infectie komt er snot.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:22

Popstra schreef:
Vooral van bacteriele infectie komt er snot.

Ik had longontsteking dus geen snot te bekennen.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:23

Destination schreef:
Het is echt bizar dat zo veel mensen niet thuis lijken te zijn terwijl ze in quarantaine zijn. 45% in Brussel volgens Bruzz.

https://www.bruzz.be/samenleving/bijna- ... 2020-08-03

Terwijl ze positief getest zijn. Echt bizar! Waarom laten ze zich überhaupt testen dan.