Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:16

@popstra: Nee, net even lopen zoeken op de site.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:16

purny schreef:
Ik had het ook niet over jou. Ik moet zelf ook eigenlijk nog naar de Ikea.. maar dat kan wachten.


Oh haha ja ik dacht dat je op mij richtte omdat het toevallig allebei over IKEA ging :')
Maar idd, wij zijn nu echt heel selectief in waar we naartoe gaan. - dat van IKEA was bij ons dus echt de eerste keer in maanden en ook veilig, anders had ik dat zeker niet gedaan. En erna ook nergens meer geweest behalve supermarkt en action.

Want ik ga nu bij de action tussendoor een keer verhuisdozen halen, maar ook alleen als ik zie dat het niet druk is en ik dat 'veilig' kan doen en that's it - heb gelukkig de mogelijkheid om op rustigere tijden te gaan omdat ik veel thuis ben. En wat we verder online kunnen bestellen doen we online en voor de rest als we iets moeten waar geen oplossing voor is, dan moet het gewoon een andere keer. Alleen de supermarkt kan ik niet ontwijken 1x per week (1x wordt bezorgd)

EDIT:
En @Mvdende, wat betreft inrichting:
We krijgen geen nieuwe inrichting. Alles gaat mee vanuit ons huidige huis en we gaan voorlopig niks doen daar; ook niet verven. Alleen de wc brillen vervangen (die we ook online kunnen bestellen bv. als we niet naar hoornbach kunnen op een rustig moment) en poetsen. Mocht je dat ook nog even willen weten. We gaan niet gezellig shoppen voor een nieuwe inrichting nee.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-09-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:21

Popstra schreef:
mvdende schreef:


Tja, met het hele gezin is niet handig nee, maar in het weekend doen mijn vader en ik vaak samen boodschappen als ze komen.

Pap doet dan de boodschappen voor het eten enzo en ik koop vaak een "presentje"

Natuurlijk kan ik ook naar de supermarkt lopen op het moment dat pap net terug thuis komt, maar daar zie ik het nut niet erg van in.. Of ik nu 10 minuten eerder of later in de supermarkt loop, maakt namelijk niets uit.

En je vader zn eigen "cadeautje" laten kopen is ook zo wat...

Ik ga denk ik vrijdag naar mn ouders toe, en dan zaterdag weer naar huis. Onderweg naar mn ouders ga ik even langs de IKEA, grote kans dat mn moeder er dan ook heen komt. Er moet nog een complete wc uitgezocht worden, dat doe ik nou eenmaal niet alleen.
hebben ze tegenwoordig ook WCs bij de Ikea?


Wc zelf weet ik niet.

Maar wel badkamer meubels, dus wastafel enz.

Dat moet nog uitgezocht worden.

Tegels hebben we voor een groot gedeelte al uitgezocht, alleen één van de tegels blijkt het voorbeeld toch echt heel anders te zijn als de batch die er ligt om te kopen. Dus daar moet nog iets anders voor uitgezocht worden.

Mn vader zal ondertussen de nodige ritjes bouwmarkt al wel gehad hebben. Tijdens het klussen zal er ongetwijfeld ook nog vaak zat naar de bouwmarkt hier in Hoogerheide gereden moeten worden. Dit huis zit vol verassingen en de vorige "bouwvakker" heeft echt alles houtje touwtje geknutseld. Achter elke steen zit wel weer iets scheef of schuin. Zal me niet verbazen als alles uiteindelijk tot op het kale beton van de muur eraf gesloopt gaat worden.

Echwel

Berichten: 12479
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:30

Je excuses blijven komen he..

Nog erger je ouders komen uit Den Haag, waar de meeste besmettingen zijn.
Die moeten gewoon thuis en in de buurt blijven

Ik word eerlijk gezegd misselijk van het gedrag dat jullie vertinen.

Zoveel egoïsme is toch niet mogelijk

Jessix

Berichten: 16479
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:36

Echwel schreef:
Je excuses blijven komen he..

Nog erger je ouders komen uit Den Haag, waar de meeste besmettingen zijn.
Die moeten gewoon thuis en in de buurt blijven

Ik word eerlijk gezegd misselijk van het gedrag dat jullie vertinen.

Zoveel egoïsme is toch niet mogelijk

Ach zet dr toch op je foei lijst. Ze vind deze aandacht gewoon fijn.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:37

Als iedereen dan ook stopt met quoten dan heeft dat idd nut..

Echwel

Berichten: 12479
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:38

Relaxed schreef:
Als iedereen dan ook stopt met quoten dan heeft dat idd nut..

Dat dus
Heb er iemand op staan maar ze quoten haar steeds moet je het allemaal toch zien

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:39

Zolang dat de minderheid blijft, en dat is het denk wel, is het wat het is. Als de meerderheid zich aan de richtlijnen houdt dan zou het beter moeten gaan (zie begin van de periode waarbij het ook redelijk oke ging).

Dingen zoals kasten online bestellen vind ik ook wel een dingetje hoor, ik wil het wel in het echt zien. Nu kan ik gelukkig wachten, maar als je toch midden in een planning zit wordt het wel lastig om alles on hold te zetten. Dan moet je er een beetje doorheen laveren denk ik. En dan is het aan de mensen zelf hoe ze daarmee omgaan..

Ik heb persoonlijk VEEL meer moeite met de mensen zoals Engel, die echt gewoon bewust oproepen tot regels negeren.. Die mensen zouden echt eens even een goede tik op de vingers moeten krijgen. Iemand die een potje verf gaat halen omdat ze vorig jaar al besloten hebben om dit jaar te gaan schilderen (of weet ik veel wat) en in de winkels afstand houden, in OV mondkapjes gebruiken en niet op het gemakje een beetje bij elkaar in een cafe gaan zitten, swah.. (maar goed, zo ben ik.. ik snap ook dat anderen dat anders zien)

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:52

Onbegrijpelijk dat bij sommige mensen sinds Corona het gezonde nadenken door de wc is gespoeld , of het is nooit aanwezig geweest en zien we nu de maatschappij in al zijn individualiteit . Mvandende kun je er op blijven wijzen, blijkbaar zijn haar ouders geen haar beter dus heeft geen enkel nut. Alles moet wijken, ook Corona !

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:56

Naast corona is er ook covidiot

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:01

Moderatoropmerking:
We begrijpen dat bepaalde berichten ook bepaalde meningen oproepen maar willen erop wijzen de discussie niet te laten ontsporen. Je mag elkaar wijzen op de regels en vragen stellen of aangeven iets niet te begrijpen maar hou het netjes.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:02

purny schreef:
Naast corona is er ook covidiot



En mensen die er geen Snars-cov2 van snappen

Jessix

Berichten: 16479
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:13

Echwel schreef:
Relaxed schreef:
Als iedereen dan ook stopt met quoten dan heeft dat idd nut..

Dat dus
Heb er iemand op staan maar ze quoten haar steeds moet je het allemaal toch zien

Ja dat heb ik ook... :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:28

Naar Ikea kun je toch gewoon? Ok je moet er geen uitje van maken. Maar winkelen kan gewoon. Als je wat nodig hebt zul je het toch moeten halen.

Alleen boodschappen doen en wagentje verplicht zat er hier nog niet in vanmorgen. Allemaal scholieren in groepjes. Staan bij de ingang, o de mandjes zijn op. Moeten we even wachten. Lopen ze toch door zonder wagentje te halen buiten. Diverse scholieren die zonder wagentje liepen. Ze zouden wat mij betreft eerder een scholieren uurtje instellen als een ouderenuurtje. Van die scholieren heb je de meeste hinder omdat ze altijd minstens in 2 tallen lopen.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:31

Nou als dit altijd zo is bij die supermarkt kan de supermarkt daar ook iemand buiten zetten die dit in goede banen leidt en zorgt dat er gewoon niemand in komt zonder wagentje en met meer als 1 persoon.
Bij de Jumbo hier vlakbij hadden ze dat. Iemand die buiten stond en die maakte wagen schoon en gaf er dan een aan de eerst wachtende. Wagentjes op, dan mocht er sowieso niemand verder naar binnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34735
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:32

Zag dat ze er nu wel mee bezig waren. Er komt iig een mega groot bord bij de ingang.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78557
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:45

In augustus zijn wij bij IKEA geweest om spullen te halen voor het thuis kantoor te verbouwen. Extra betaald om het klaar te laten zetten om op te halen, was perfect want het was druk (nog vakantie tijd). Vorige week ben ik nog een keer geweest, moesten toch nog wat hebben omdat de indeling toch net anders werd, en het was super rustig, 's morgens op een doordeweekse dag.

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:49

Ik las ook dat Ikea een maximaal aantal bezoekers hanteert. Ik geloof 1 bezoekers per 20m2. Als iedereen zich dan gewoon netjes aan die 1,5 meter houdt dan moet het in principe kunnen natuurlijk. Ik begrijp wel dat als je middenin een verbouwing of verhuizing zit dat het dan soms nodig is om naar zo’n winkel te gaan. Ik bedoel: de mensen die er een dagje uit van maken met kids, uh nee, wegwezen jullie. Maar in sommige situaties moet het kunnen.

En de restaurants zijn dicht. Je kan wel eten bestellen en meenemen, maar verder is het restaurant dicht en kan je dus niet plaatsnemen aan een tafeltje.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:50

SusanH schreef:
Naar Ikea kun je toch gewoon? Ok je moet er geen uitje van maken. Maar winkelen kan gewoon. Als je wat nodig hebt zul je het toch moeten halen.

het kan en het mag en vluchtig contact in een winkel is niet heel hoog besmettelijk.. . maar zie de eerdere comments.. het is zeer onwenselijk :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:53

Bij ons mag je gewoon met meerdere personen naar de IKEA, je moet er alleen geen familie-uitje van maken, maar zelfs dan nog lopen er gewoon complete gezinnen. De restaurants enzo zijn ook weer open in de IKEA. Bij de ingang en de uitgang zitten mensen die bijhouden op een laptop hoe veel mensen er in de IKEA zijn en als er te veel zijn, mag er tijdelijk niemand naar binnen. Lijkt me op zich een prima aanpak, want ik ga niet in mijn eentje een gigantische kast o.i.d. kopen :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:59

Ikea mocht je de vorige keer met zijn tweeen in goddank. Iets met verhuizen in covid tijd :') was wel rustig toen daar. Ik greep oa een bed matras en paar kasten mis. Dan moet je wel erheen.

Mijn vader wilde gister naar het daar al ingestelde bejaardenuurtje in de supermarkt. Hij is omgedraaid, enorm druk met bejaarden die geen afstand houden en andere mensen inclusief gezinnen. 8)7 Gelukkig woont hij er tegenover en is later in het gewone tijdsvak gegaan toen het uitgestorven was. Hij is nu echt goed doordrongen van de risicos van het virus ook voor hem.

Ik ben trouwens woest op zinloze cursussen en eigenwijze werkgevers die gewoon doordrukken wat ze willen zonder rekening te houden met hun werknemers. Ik heb inmiddels voldoende om me heen gehoord hier en daar (zeker 8 werkgevers die er zo over denken in de regio) dat er best veel bazen mensen naar het werk eisen met klachten, met partners of kinderen die thuis zitten met koorts of zelfs huisgenoten die positief bevonden zijn. Kom je niet of weiger je. Dat is pech baan weg. -:(- ook al kun je dat aanvechten. De boel is dan zo verstoord dat er blijven werken ook geen optie meer is.

Van mij mogen die bedrijven dikke boetes krijgen, sluiten en met naam en toenaam gewoon openbaar maken die handel. Je zou die bazen een fijne besmetting toewensen bijna. Met restklachten. (Doe ik niet want ik gun het mijn ergste vijand nog niet eens).

Wat ik wel raar vind, advies mondkapje in openbare ruimtes. Den Haag zit in rood gebied. Tweede kamer is openbare ruimte maar mondkapjes nope doen we niet aan

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:02

Ik heb nu een paar posts gezien op FB waar mensen die niet naar hun afspraak zijn gegaan om te testen een positieve uitslag hebben gekregen.
Toch best bijzonder...

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:28

Dat is vreemd. Zijn dat mensen die je kent?

lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:32

Needje schreef:
Ik heb nu een paar posts gezien op FB waar mensen die niet naar hun afspraak zijn gegaan om te testen een positieve uitslag hebben gekregen.
Toch best bijzonder...

Tja noem mij kritisch .. maar zo’n bericht is snel bewerkt.

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:41