Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:11

Tja, dan kan je beter aan de hond gaan werken. Geestelijke uitdaging is echt een goede vervanging voor zulke dagen. Je bent niet de enige met een energieke hond, hier op het forum ken ik er al meerdere en persoonlijk ook die intensief sporten met hun honden. Die overleven het allemaal met een keer een tijdje minder beweging, alleen vervang je dat met geestelijk. Als ik moet wandelen tot mijn hond moe is en niet meer na 5 minuten staat te springen dan kan ik de hele dag blijven lopen. Dat kan ik niet, dus daag ik hem geestelijk uit.

Wat ga je doen als je ooit wat breekt? Dan zijn er nog steeds maar 2 mensen die je vertrouwt met hem, 1 die geen tijd heeft en 1 die alleen voor of na het werk kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:13

Nou als je echt serieus de griep hebt kom je de deur niet uit hoor. Als ik echt ziek ben wil ik alleen maar in bed liggen. Mensen die zeggen dat je met 2 daagjes weer op de been bent en zelf de hond uit kan laten hebben nooit echt griep gehad. Als je een hond hebt is dat toch echt je eigen keus en eigen verantwoording. Je kan ook iets anders krijgen dan corona he, bijvoorbeeld een ongelukje in het verkeer (of zoals ik 2 jaar terug gewoon beroerd van je paard vallen, kun je ook weken niks :+ ). Daar zijn echt wel oplossingen voor te vinden.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:14

't is toch makkelijk om zo te zeggen dat je bij verkoudheidsklachten thuis moet blijven, maar de praktische uitvoering mist handvatten.

Zolang het beleid blijft dat je bij elke vorm van verkoudheidsklachten thuis blijft gaan mensen dat zelf interpreteren. Want in principe is elke kuch, hoest, nies een verkoudsheidsklacht. Sporadisch op een dag 2x niesen betekent volgens de huidige richtlijnen thuis blijven, terwijl ik uitgaande van dergelijke regels ook zeg dat ik met verkoudheidsklachten naar buiten ga.

Dat wil zeggen: zodra het beeld veranderd waarbij het niet meer een sporadische kuch/hoest is, maar constant niesen/hoesten/loopneus, een algemeen gevoel van vermoeidheid, evt. onverklaarbare spierpijn, al dan wel niet in combinatie met koorts, dan kan ik wel degelijk spreken van een echte verkoudheid en blijf ik thuis en laat ik testen (zover is het gelukkig nog niet gekomen).

Met andere woorden: met een verkoudheid blijf je thuis, en laat je testen. met een verkoudheidsklacht die 1 a 2x per dag langskomt (zeker nu opeens al het gras van de landen af wordt gehaald) blijf ik niet thuis.

Graag zou ik eens zien dat ze een duidelijke checklist maken, evt. met een aantal klachten. Bij 2 of 3 van deze klachten vaker dan x keer per dag thuis blijven en testen (of in ieder geval de verkoudheidsklachten iets duidelijker definiëren), maar door het constant te laten op: bij alle verkoudheidsklachten thuis blijven maak je een regel die niemand in feite kan naleven, want iedereen moet wel eens een keer kuchen, of niesen, dat is niet gelijk verkouden.

Over alles thuisbezorgen: welkom in een niet stedelijk gebeid. Ook hier in het buitengebied wordt er quasi niks geleverd.
Laatst bijgewerkt door _Cathalijne op 16-09-20 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:15

Eens Susan

Ik heb 1 keer echte griep gehad, de weg van bed naar wc was al een ware beproeving. Dat een week lang.

Grieperig, ja zo vaak. Dan kun je nog wel iets, maar de echte griep, nee.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:17

MyWishMax schreef:
Tja, dan kan je beter aan de hond gaan werken. Geestelijke uitdaging is echt een goede vervanging voor zulke dagen. Je bent niet de enige met een energieke hond, hier op het forum ken ik er al meerdere en persoonlijk ook die intensief sporten met hun honden. Die overleven het allemaal met een keer een tijdje minder beweging, alleen vervang je dat met geestelijk. Als ik moet wandelen tot mijn hond moe is en niet meer na 5 minuten staat te springen dan kan ik de hele dag blijven lopen. Dat kan ik niet, dus daag ik hem geestelijk uit.

Wat ga je doen als je ooit wat breekt? Dan zijn er nog steeds maar 2 mensen die je vertrouwt met hem, 1 die geen tijd heeft en 1 die alleen voor of na het werk kan.



Als ik wat breek, is er altijd de mogelijkheid tot het huren van een scootmobiel ofzo. Daarmee kan je prima een hond uitlaten. Of buren ofzo duwen mijn rolstoel terwijl Skip los uit kan rennen.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:21

Er is helaas geen echte lijst met symptomen. De één merkt een kriebel op en is positief , de ander is snotverkouden en negatief. Ben het met Susan eens dat het goed kennen van je eigen lichaam zeer belangrijk is. Maar ook al laat je niet testen, dan contacten zoveel mogelijk vermijden lijkt me verstandig. En mvandende , jij hoeft nergens heen behalve je hond een paar keer uitlaten en blijf je dan ver van andere mensen is dat geen probleem. En je ouders kunnen wel een tas vol boodschappen voor de deur zetten indien nodig .

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:26

SusanH schreef:
Nou als je echt serieus de griep hebt kom je de deur niet uit hoor. Als ik echt ziek ben wil ik alleen maar in bed liggen. Mensen die zeggen dat je met 2 daagjes weer op de been bent en zelf de hond uit kan laten hebben nooit echt griep gehad. Als je een hond hebt is dat toch echt je eigen keus en eigen verantwoording. Je kan ook iets anders krijgen dan corona he, bijvoorbeeld een ongelukje in het verkeer (of zoals ik 2 jaar terug gewoon beroerd van je paard vallen, kun je ook weken niks :+ ). Daar zijn echt wel oplossingen voor te vinden.


Dat bedoel ik inderdaad. Ik leg het alleen weer warrig uit :+ Ik heb dat dus wel besproken toen ik de honden hield toen ik alleen ging wonen, want je weet maar nooit. En die honden moesten van 3 a 4 keer per week zeer intensief trainen naar huishond. := Omschakelen voor iedereen en 1 van de honden laten wennen aan een aantal personen.

_Cathalijne; ik nies of hoest eigenlijk zo goed als nooit. Als dat 1 keer per week is is het veel (tenzij ik iets heel stoffigs schoonmaak of parfum in mijn neus spuit :+ ) dus voor mij is dat heel makkelijk. Niesen of hoesten zonder aanleiding.
Misschien heb ik het helemaal makkelijk, want ik heb regelmatig koortsaanvallen. Bij mij betekent dat dat ik veel te veel gedaan heb en ik daarna dus echt een aantal dagen rustig aan moet doen, dus dat thuisblijven moet ik dan altijd al.

Ik kan me daarom zo ergeren aan mensen die het niet serieus nemen en met duidelijke klachten zoals koorts, of erg hoesten/verkouden toch overal naar toe gaan. Ik heb een vader in een extreme risicogroep, kan mijn ouders niet ontwijken omdat ik hulp nodig heb en heb zelf een hele slechte gezondheid. Geen risicogroep, maar als ik een tijd plat zou moeten liggen moet ik hopen dat ik ooit weer zal kunnen lopen. Ik ben ook afhankelijk van een aantal afspraken per week, daar kan ik echt niet omheen. Dan roepen mensen dat kwestbare groepen gewoon maar thuis moeten blijven en geen contact moeten hebben met mensen. Hoe moet je dat doen als je al 2 keer per week verplicht naar buiten moet naar een gebouw waar er meerdere kwetsbare mensen komen en er 1 keer per week hulp hier thuis komt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:28

En een hond gaat heus niet dood van een tijdje enkel in de tuin te rennen :+

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:35

_Penotti schreef:
purny schreef:

Lijkt me sterk maar goed
[/quote
In Den haag komt alles wel buiten de randstad is dat regelmatig anders.


Wij wonen in drenthe en hier thuis komen diverse restaurants bezorgen en 4 supermarkten. Moet je wel betalen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:37

Bo_Y schreef:
Wij wonen in drenthe en hier thuis komen diverse restaurants bezorgen en 4 supermarkten. Moet je wel betalen.

Ik zeg regelmatig, niet altijd :)

Hier dus niet veel, 1 Jumbo, alle andere supers niet.
En als je naar de bezorgmomenten kijkt pas je daar niet gemakkelijk tussen.
Laat staan als je dat vrij snel wilt omdat je nu ziek bent en niet al ver in voren in kunt plannen.


_Penotti schreef:
purny schreef:
Als je echt wilt hoef je je huis niet meer uit. Boodschappen via ah.nl, jumbo.com of een andere thuisbezorgsite. Eten laten bezorgen via thuisbezorgd.nl

moet dat wel op je adres komen.
Jumbo komt hier (niet gratis) en zit vaak vol.
AH, coop en plus komen hier niet.
En thuisbezord 1 shoarmazaak. Ben je ook snel klaar mee dus :+

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:39

Dan heb ik mij vergist mbt thuisbezorgen.
Mocht ik corona krijgen of iets anders zijn in ieder geval mijn kasten leeg aangezien ik altijd veel in huis heb

Bo_Y

Berichten: 4571
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:40

aan de start van de crisis was hier ook alles vol en toen bedacht de Ah voor klanten met een bezorgabonement en standaard vaste dag en tijd. dus nu altijd een plekje..

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:46

Maar Ah komt hier niet :D

En als je altijd zelf gaat halen, nu ziek word, dus denkt nu wil ik niemand gaan besmetten dus laat de boodschappen bezorgen kan dat dus niet.

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:14

Platteland maar jumbo en plus bezorgen en in ons kleine buurtschap zijn via Buurtapp mensen die aanbieden boodschappen te halen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:19

De pick-up point (ah) gaat ook heel prima en je houdt heel makkelijk afstand van degene bij wie je betaald. Ik doe dit al vanaf maart..

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:29

IMJ schreef:
De pick-up point (ah) gaat ook heel prima en je houdt heel makkelijk afstand van degene bij wie je betaald. Ik doe dit al vanaf maart..


Die is hier juist weg. Normaal kon ik uit 3 verschillende kiezen hier in de buurt, die zijn allemaal verdwenen. Vanaf het begin van corona al (toen viel het me op) Ik wilde dat juist doen zodat ik niet naar binnen hoefde en thuisbezorgen niet nodig was, maar niet meer mogelijk jammer genoeg.
Bij de plus hier wel, maar die deur zit pal naast de ingang dus sta je alsnog in de drukte. :+

Maar er zijn altijd wel oplossingen te bedenken en te vinden. :j Buren, vrienden, familie, buurtapp, FB, noem maar op.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:07

SusanH schreef:
Nou als je echt serieus de griep hebt kom je de deur niet uit hoor. Als ik echt ziek ben wil ik alleen maar in bed liggen. Mensen die zeggen dat je met 2 daagjes weer op de been bent en zelf de hond uit kan laten hebben nooit echt griep gehad. Als je een hond hebt is dat toch echt je eigen keus en eigen verantwoording. Je kan ook iets anders krijgen dan corona he, bijvoorbeeld een ongelukje in het verkeer (of zoals ik 2 jaar terug gewoon beroerd van je paard vallen, kun je ook weken niks :+ ). Daar zijn echt wel oplossingen voor te vinden.

Nou dit dus! Er is altijd wel een oplossing te bedenken. Als je in het ziekenhuis beland door een ongeluk dan zou er toch ook iemand voor je dieren moeten zorgen. En ik kan me niet voorstellen dat je nu echt helemaal niets of niemand hebt om boodschappen voor je te doen. Desnoods plaats je een oproepje op sociale media. Laten we vooral in oplossingen blijven denken, die zijn er heus wel. (En als dat niet zo is dan is nu ook wel een goed moment om een noodplan te bedenken)

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:09

_Penotti schreef:
Maar Ah komt hier niet :D

En als je altijd zelf gaat halen, nu ziek word, dus denkt nu wil ik niemand gaan besmetten dus laat de boodschappen bezorgen kan dat dus niet.

Dan plaats jij een oproep op bokt en dan is er vast wil iemand die je wil helpen. :)

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:13

Heeft er iemand deze week nog gebeld voor een test? Ik weet dat er een GGD teststraat is in Tilburg en zelfs met een postcode uit Tilburg krijg ik online geen opties.
Ik wil me even voorbereiden hoelang ik aan de telefoon moet hangen :+

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:18

Inmiddels 4 kinderen uit de klas van mijn zoon positief ( allemaal rond de 13 jaar).
Zoon werd al gebeld door ggd ( hij zat vrijdag naast één van de zieken).
En zojuist in overleg met ggd besloten dat de hele klas in quarantaine gaat.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:18

Jessix schreef:
_Penotti schreef:
Maar Ah komt hier niet :D

En als je altijd zelf gaat halen, nu ziek word, dus denkt nu wil ik niemand gaan besmetten dus laat de boodschappen bezorgen kan dat dus niet.

Dan plaats jij een oproep op bokt en dan is er vast wil iemand die je wil helpen. :)

Ik zeg ook niet dat ik in de problemen ga komen.
Maar zo makkelijk als men even denkt een thuisbezorgd te laten komen of een brengservice is het in veel plaatsen ook niet.
Dat wilde ik aangeven.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:28

Pandora2 schreef:
En een hond gaat heus niet dood van een tijdje enkel in de tuin te rennen :+

Maar als nog ook op afwachting van je test met je verkoudheid mag je gewoon je hond uitlaten ....

Je mag niet onder de mensen dus werk, stad, restaurant en supermarkt zijn dingen die je moet vermijden.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:40

Eleeke schreef:
Inmiddels 4 kinderen uit de klas van mijn zoon positief ( allemaal rond de 13 jaar).
Zoon werd al gebeld door ggd ( hij zat vrijdag naast één van de zieken).
En zojuist in overleg met ggd besloten dat de hele klas in quarantaine gaat.

Wat een gedoe Eleeke. Je zoon heeft nog nergens last van? En hoe zijn jullie onder de onzekerheid?

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:47

Hij was vorige week verkouden, en is toen negatief getest. Mocht hij dus eindelijk vrijdag weer naar school, heeft hij de halve dag naast een klasgenootje gezeten dat nu besmet is.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:57

Jessix schreef:
Verplicht quarantaine wordt ook niet gecontroleerd dus slaat dan ook nergens op. Je moet uit kunnen gaan van iemand gezond verstand.


Helaas missen heel veel mensen gezond verstand...