Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:20

Achterom schreef:
mvdende schreef:
Ik denk echt wel dat ons bestuur er over nagedacht heeft. Ik persoonlijk had het een jaartje overgeslagen als bestuurder. Maar aangezien het toch georganiseerd gaat worden, ga ik er wél heen! Ik zie die mensen zo verschrikkelijk weinig nu ik verhuisd ben! Beetje gezelligheid.

En voor de zoveelste keer: ik verwacht niet dat het echt door kan gaan met de huidige ontwikkelingen. We zullen wel zien.

Als ik in jullie bestuur had gezeten had ik of een maximum aantal deelnemers gesteld op basis van de beschikbare ruimte in de hut, of de keuken en kamer in de hut afgesloten. Deze opzet is onverantwoord en heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze gaan handhaven.


Hut ligt nogal achteraf in België, buiten één van de kleine dorpjes die België kent....

Verder is het privé terrein en daar mag niet gehandhaafd worden.

En bedankt dat je ons een boete toewenst -:(-

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:22

Je kunt ook als niet bestuurder zeggen: Hé ik denk eens aan mijn medemens en ga een keertje niet kamperen. Ik ben tenslotte al een paar keer weggeweest.

Echt ik vind dit zo jammer. Dat mensen sch*t hebben aan de medemens die er wel alles aan doet om het virus de kop in te drukken. Maar schijnbaar kan dat niet tegenwoordig.
Dit is eigenlijk gewoon een dikke middelvinger naar anderen toe.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:27

purny schreef:
Je kunt ook als niet bestuurder zeggen: Hé ik denk eens aan mijn medemens en ga een keertje niet kamperen. Ik ben tenslotte al een paar keer weggeweest.

Echt ik vind dit zo jammer. Dat mensen sch*t hebben aan de medemens die er wel alles aan doet om het virus de kop in te drukken. Maar schijnbaar kan dat niet tegenwoordig.
Dit is eigenlijk gewoon een dikke middelvinger naar anderen toe.



Niet op regioweekend!

En je begint er nu alwéér! Over Purny! Volgens mij ben jij gewoon stik jaloers..

Dit weekend stond trouwens al in de agenda vanaf vorig jaar september....

Echwel

Berichten: 12479
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:30

Mvdende ik heb een tem op je berichten gedaan
Je komt alleen iedere keer melden dat je weg gaat en niet aan de regels wilt houden
Want natuurlijk is er sinds vorig jaar september niks veranderd gelukkig.

Het zou je sieren hier niet meer te reageren

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:42

Een tem? Dat is misschien een tikje overdreven..?
Of mag je hier alleen meeschrijven als je je overal aan houdt volgens de regels van de meerderheid van dit topic?

Volgens mij schrijft ze ook dat het niet zeker is of het doorgaat.. maar ik heb het niet heel goed gelezen..

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:43

mvdende schreef:
purny schreef:
Je kunt ook als niet bestuurder zeggen: Hé ik denk eens aan mijn medemens en ga een keertje niet kamperen. Ik ben tenslotte al een paar keer weggeweest.

Echt ik vind dit zo jammer. Dat mensen sch*t hebben aan de medemens die er wel alles aan doet om het virus de kop in te drukken. Maar schijnbaar kan dat niet tegenwoordig.
Dit is eigenlijk gewoon een dikke middelvinger naar anderen toe.



Niet op regioweekend!

En je begint er nu alwéér! Over Purny! Volgens mij ben jij gewoon stik jaloers..

Dit weekend stond trouwens al in de agenda vanaf vorig jaar september....

Geloof me ik ben alles behalve jaloers op jouw leven...
En vorig jaar september was er nog geen corona... dus die opmerking gaat niet op.
Laatst bijgewerkt door purny op 17-08-20 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:43

Echwel schreef:
Mvdende ik heb een tem op je berichten gedaan
Je komt alleen iedere keer melden dat je weg gaat en niet aan de regels wilt houden
Want natuurlijk is er sinds vorig jaar september niks veranderd gelukkig.

Het zou je sieren hier niet meer te reageren


Ach kom op.

Oa jij zelf kwam ook melden dat je hoopte op een weekend weg. Dan zou jij dat wél mogen melden en ik niet?

Dat vervolgens half Bokt valt over mijn weekend weg, kan ik niets aan doen.

De volgende keer vermeld ik wel alleen dat ik óók hoop dat mn weekendje weg nog door kan gaan. Zonder verdere details, goed?

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:55

Het zit iedereen allemaal erg hoog. Iedereen heeft zijn eigen issues en zorgen en iedereen vindt het nogal belangrijk. Je kunt niet bij iemand anders in het leven kijken dus laten we in deze tijd een beetje begrip hebben voor elkaar.
Dus dat je zowel kan zeggen dat je weg wil als een tegengeluid kan laten horen. En laten we daar ook voor open staan.
Ik persoonlijk heb niet gelezen dat mvdende zich niet aan de regels wil houden. De context van het verhaal maakt echter dat het lijkt alsof het heel erg moeilijk is om je wél aan de regels te houden. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Mensen maken zich daar zorgen over.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:01

Het is ook de vraag of de regels meer kwaad dan goed doen...
Ik vind het zorgelijk dat zoveel mensen volgen zonder te vragen en er stilzwijgend mee akkoord gaan dat er heel veel voorgoed zal veranderen.
Eenmaal in de wet opgenomen verdwijnt dit niet meer zo snel. Een open debat en meer inzage in besluitvorming vind ik wenselijk wanneer het over zulke grote dingen gaat.

Terwijl mensen zich hier druk maken over weekendjes weg, verdwijnen hele sectoren, en vallen er deze winter met het beëindigen van de steunpakketten ontelbaar veel ontslagen.
Ik wind me wel op over flutmaatregelen die voorbij gaan aan werkelijke oorzaken en oplossingen.

Deze artsen ook:
https://opendebat.info/brief-kamerleden/

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:02

Moet je je als toerist eigenlijk niet ook aan de bubbel van maximaal 5 en alles houden?

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:04

Ik vraag mij af wat het gezever over alweer vakantie hier in dit topic komt doen :+
Daar is toch een corona-vakantie-topic voor...
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 17-08-20 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:05

Destination schreef:
Moet je je als toerist eigenlijk niet ook aan de bubbel van maximaal 5 en alles houden?


In België wel ja.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd mensen die zich verheven boven de rest voelen en tegen alles kust mijn voeten zeggen :')

Getup

Berichten: 8319
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:07

Maar als je zelf zegt dat je zelf zoiets niet door zou laten gaan als bestuurslid zijnde....maar er wel heen gaan, omdat het toch georganiseerd wordt...apart.

Is idd eigen verantwoording . Maar zijn ook gewoon mensen die gezellig in n 30 p vakantiehuis zitten met zn allen .
.
In Luxemburg dalen de besmettingen flink. Op zo n 5-6000 tests per dag. Dus dat is fijn :D

mysa

Berichten: 10534
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:13

Ninx schreef:
Ik vind het zorgelijk dat zoveel mensen volgen zonder te vragen en er stilzwijgend mee akkoord gaan dat er heel veel voorgoed zal veranderen.
Eenmaal in de wet opgenomen verdwijnt dit niet meer zo snel. Een open debat en meer inzage in besluitvorming vind ik wenselijk wanneer het over zulke grote dingen gaat.


Ik vind ook dat het debat breder moet, met name omdat er toch wat doeltreffende medicatie is, momenteel.

Wat ik wel jammer vind, is dat degenen die het eens zijn met (een n deel) van de maatregelen, worden weggezet als slaafse volgers die zich nergens in verdiepen. Dat is namelijk heel vaak niet het geval.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:19

in topic over viruswaanzin loopt nu dezelfde discussie inderdaad, mochten mensen dat interessant vinden.

[CV] Viruswaanzin

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:20

Pandora2 schreef:
Destination schreef:
Moet je je als toerist eigenlijk niet ook aan de bubbel van maximaal 5 en alles houden?


In België wel ja.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd mensen die zich verheven boven de rest voelen en tegen alles kust mijn voeten zeggen :')

Maar dan kun je toch sowieso niet met meer dan 5 op vakantie of ben ik nou gek? :)) Mag de accommodatie het dan überhaupt aan groepen verhuren?

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:29

Nope. Strikt genomen niet. De bubbel is 5 extra personen buiten je eigen gezin.
Er zijn enkel uitzonderingen voor sportkampen voor de jeugd.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:48

Ik weet niet hoe ze dat geregeld hebben. Misschien kan het juist wel omdat er niet geslapen kan / mag worden in de hut dit jaar.

Slapen in je eigen tent op het aangrenzende weiland.

Dan valt het misschien alleen onder camping met faciliteiten, waaronder binnen "kantine".

Het feit dat het een accommodatie is, uitsluitend voor kbf, CAB en nkbv leden zal er ook wel mee te maken hebben.

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 14:00

Echwel schreef:
Mvdende zit je nou steeds te trollen, vind je al die negatieve aandacht fijn?
Of heb je echt geen empatisch vermogen?


Ik denk het eerste

rien10
Berichten: 14763
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:08

mvdende schreef:
Het feit dat het een accommodatie is, uitsluitend voor kbf, CAB en nkbv leden zal er ook wel mee te maken hebben.

Want die zijn immuun?

tienus63

Berichten: 12136
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:09


lenaa_tje

Berichten: 10348
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:13

mvdende schreef:
Ik weet niet hoe ze dat geregeld hebben. Misschien kan het juist wel omdat er niet geslapen kan / mag worden in de hut dit jaar.

Slapen in je eigen tent op het aangrenzende weiland.

Dan valt het misschien alleen onder camping met faciliteiten, waaronder binnen "kantine".

Het feit dat het een accommodatie is, uitsluitend voor kbf, CAB en nkbv leden zal er ook wel mee te maken hebben.

Het is waarschijnlijk dan een camping maar je mag (als het goed is) dan niet met z’n allen binnen zitten (ja op 1,5 meter)
Nu ken ik de NKBV als keurige vereniging dus ik ga er vanuit dat dit echt wel in orde is.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:23

Morgen weer een nieuwe persconferentie. Bron rtl nieuws

friezenfan2

Berichten: 2635
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:56

Wat gaan ze morgen zeggen tijdens de persconferentie?
Gaan ze alleen nog een keer waarschuwen dat we ons aan de maatregelen moeten houden?
Volgens NOS.nl is er vanavond weer overleg tussen vertegenwoordigers van het kabinet en burgemeesters of het niet slim gaat zijn om het aantal mensen op feesten terug te brengen.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:00

Ik denk dat de persconferenties weer wekelijks gaan plaats vinden