Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, dus vandaar dat ik gebruik maak van de kennis van anderen
Door het hele corona gebeuren gaat mijn opleiding vanaf september door met hybride onderwijs. Dit wil zeggen dat de theorie en groepsbijeenkomsten via een online platform gaan zoals microsoft teams, zoom, of blackboard collaborate, en de dingen die niet online kunnen (praktijklessen en patiëntbehandelingen) zullen wel op locatie gegeven worden.
Nu wordt aangeraden om toch op kamers te gaan vanwege dat het logistiek niet mogelijk is om rekening te houden met reistijd tussen enerzijds de online theorie en de live praktijk. Het kan dus zo zijn dat tot 12.30 een online verplichting is, en om 13.00 ik omgekleed en wel op de faculteit moet staan. Nu woon ik op minimaal 1 uur en 15 minuten met de auto of 1 uur en 45 minuten met het ov vanaf de faculteit, en dit gaat natuurlijk niet werken dan. Het is niet de bedoeling dat we blijven hangen/onnodig aanwezig zijn in de faculteit dus daar kan ik het online onderwijs niet volgen. Eigenlijk wil ik niet op kamers, mede door de hoge kosten en dat de stad mij helemaal niet aanspreekt, ook hoop ik natuurlijk dat corona maar tijdelijk is, en ik wil niet aan het verhuizen blijven. Verder heb ik thuis mijn diertjes en woon ik op een heerlijk rustige plek, genoeg ruimte, iets wat ik zou moeten opgeven als ik daar zou gaan wonen.
Nu had ik het idee om een onbeperkt internet abonnement af te sluiten voor mijn telefoon, waarmee ik dan (via mijn laptop of rechtstreeks via de telefoon) de colleges en verplichte bijeenkomsten online in de trein (of op de parkeerplaats in de auto als ik zelf ook moet praten) zou kunnen bijwonen. Mijn vraag is alleen of dit mogelijk is of dat de internetverbinding hier te langzaam voor zou zijn als je via de de telefoon dus verbinding maakt op de laptop, of als je het via de telefoon doet. Het gaat dan dus om het live streamen van een college of actief mee discussiëren in een groepsvideochat met max. 15 personen.
Ohja, en ik ben niet bijzonder technisch aangelegd; hoeveel mb is dan genoeg?
Misschien dat er nog iemand een andere oplossing heeft voor mijn probleem dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Zoals ik het interpreteer is het ook niet bepaald een verlaging van de bewegingen per dag op een locatie. Er vanuit gaande dat er meerdere klassen/opleidingen gebruik maken van de praktijkruimtes...
Ik ben zover ik weet ook erg zeldzaam in mijn jaar, de rest woont allemaal wel in Groningen. Toevoeging, ik studeer Tandheelkunde (medische faculteit), en ik geloof dat dit wel voor alle studies daar geldt (mondzorgkunde, bewegingswetenschappen, geneeskunde en farmacie). Natuurlijk lastig dat we in/naast een medisch centrum zitten.
. Maar goed, dat is waarschijnlijk minder als je naar een grotere aanbieder gaat. KPN/Tele2/Vodafone/TMobile