Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We zijn nog niet echt bezig iets te realiseren, omdat het op z'n vroegst pas over een jaar of 5 gaat gebeuren. Wel zijn we allebei begonnen met Zweeds leren, want dat kan altijd handig zijn!NadjaNadja schreef:Oh, leuk topic dit!
Mijn vriend en ik zouden ooit graag willen emigreren naar Zweden. Op een of andere manier hebben we daar allebei een bepaalde connectie mee. Die hadden we overigens al voordat we elkaar leerden kennen, dus dat vind ik ook altijd wel bijzonder.
Waarom naar Zweden? We vinden het land allebei prachtig, meer rust en natuur dan hier, meer sneeuwWe zijn nog niet echt bezig iets te realiseren, omdat het op z'n vroegst pas over een jaar of 5 gaat gebeuren. Wel zijn we allebei begonnen met Zweeds leren, want dat kan altijd handig zijn!
Ben je trouwens niet bang dat andere landen betaalbaarder dan Nederland lijken, maar dat dat ook vooral komt door een Nederlands loon?
Poosje81 schreef:Hier gekozen voor Frankrijk, inmiddels ook uitgevoerd, vooral ontvluchten van de ratrace, betere plek om de kinderen groot te brengen, meer ruimte en de dieren aan huis, voor minder geld. En langere dagen en beter klimaat, ik lig nu lekker met kids aan zwembad (die we overigens willen ombouwen naar zwemvijver omdat we zat zijn om er elk jaar kilo's chemicaliën in te gooien).
Geen seconde spijt en nooit meer terug!
. Tot die tijd lekker op vakantie naar Canada als het kan! moonsparkle schreef:Poosje81 schreef:Hier gekozen voor Frankrijk, inmiddels ook uitgevoerd, vooral ontvluchten van de ratrace, betere plek om de kinderen groot te brengen, meer ruimte en de dieren aan huis, voor minder geld. En langere dagen en beter klimaat, ik lig nu lekker met kids aan zwembad (die we overigens willen ombouwen naar zwemvijver omdat we zat zijn om er elk jaar kilo's chemicaliën in te gooien).
Geen seconde spijt en nooit meer terug!
Wat fijn zeg! Mag ik vragen hoe jullie gekomen zijn bij de plek waar jullie nu wonen? En hoe jullie het hebben gedaan qua werk?
eilleen333 schreef:Canada. Heerlijk die rust daar!!!
Misschien gaat het ooit gebeuren, maar om daar mijn vak te mogen uitoefenen moet ik dan nog extra certificaten halen, en die zijn vrij duur en de testen zijn lastig. Maar misschien ooit.
Eerst hier aan de slag en een buffer opbouwen. Tot die tijd lekker op vakantie naar Canada als het kan!
het is er wel prachtig.
Sure_lee schreef:Wij hebben het er ook over.
Wij willen ook wel graag ergens heen met meer zonuren, meer natuur en strand.
Nu is mijn schoonvader geëmigreerd naar de Dominicaanse republiek omdat zijn vriendin daar woont.
Ik sluit niet uit dat wij ooit ook die kant op gaan.
Ik zag daar laatst een ranch te koop met 58 ha grond met 10 paarden inclusief onder de 3 ton.

Alenthe05 schreef:Australie.... Als kind, voordat ik er uberhaubt geweest was, het gevoel dat dat mijn thuisland is. Nu heb ik er 9 weken rondgereisd en het gevoel dat ik daar thuis hoor word alleen maar groter. Het is alleen heel moeilijk om daar te gaan wonen....
moonsparkle schreef:Alenthe05 schreef:Australie.... Als kind, voordat ik er uberhaubt geweest was, het gevoel dat dat mijn thuisland is. Nu heb ik er 9 weken rondgereisd en het gevoel dat ik daar thuis hoor word alleen maar groter. Het is alleen heel moeilijk om daar te gaan wonen....
Voor wat ik heb begrepen maak je ook maar langs op een visum tot je 30e of als je een special skill hebt
Ik zie mezelf ook nog wel in België wonen als ik genoeg geld heb.