Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
emilyslaluna schreef:Altijd. Niet dat het bij mij gevraagd wordt aangezien ik 22 ben, maar het is normaal om het net als bij een kroeg of supermarkt te controleren.
Goldwynn schreef:Ik heb, toen ik nog in de horeca werkte, regelmatig om ID bewijzen gevraagd. Niet bij iedereen waarvan ik dacht dat ze onder de 25 waren, maar vooral als ik erg twijfelde. Zo heb ik een aantal keer geen alcohol geschonken, maar b.v. ook dat de gast in kwestie geen ID bij zich had.
Sky schreef:Goldwynn schreef:Ik heb, toen ik nog in de horeca werkte, regelmatig om ID bewijzen gevraagd. Niet bij iedereen waarvan ik dacht dat ze onder de 25 waren, maar vooral als ik erg twijfelde. Zo heb ik een aantal keer geen alcohol geschonken, maar b.v. ook dat de gast in kwestie geen ID bij zich had.
Dit zou voor mij wel echt een reden zijn om nooit terug te keren. Heb echt niet altijd ID kaart bij me en als ik dan geen wijn zou krijgen bij een diner..
)
Sky schreef:Goldwynn schreef:Ik heb, toen ik nog in de horeca werkte, regelmatig om ID bewijzen gevraagd. Niet bij iedereen waarvan ik dacht dat ze onder de 25 waren, maar vooral als ik erg twijfelde. Zo heb ik een aantal keer geen alcohol geschonken, maar b.v. ook dat de gast in kwestie geen ID bij zich had.
Dit zou voor mij wel echt een reden zijn om nooit terug te keren. Heb echt niet altijd ID kaart bij me en als ik dan geen wijn zou krijgen bij een diner..

Amy223 schreef:Er is mij wel eens naar gevraagd toen ik een radler wou bestellen. Was toen 22 en met m'n ouders uit eten. Vond het best wel sfeer verpestend!
)Amy223 schreef:Er is mij wel eens naar gevraagd toen ik een radler wou bestellen. Was toen 22 en met m'n ouders uit eten. Vond het best wel sfeer verpestend!

prugelpiet schreef:Amy223 schreef:Er is mij wel eens naar gevraagd toen ik een radler wou bestellen. Was toen 22 en met m'n ouders uit eten. Vond het best wel sfeer verpestend!
Sfeer verpestend? Je weet als je alcohol besteld dat er naar je ID gevraagd kan worden. Zo moeilijk is dat niet. Moet je ook niet moeilijk over doen als het je gevraagd word.
Overigens is het mij nooit gevraagd, maar ik eet meestal in het dorp waar iedereen eingelijk wel weet hoe oud iedereen is.
. We hebben er flink om gelachen destijds
Amy223 schreef:Er is mij wel eens naar gevraagd toen ik een radler wou bestellen. Was toen 22 en met m'n ouders uit eten. Vond het best wel sfeer verpestend!
Ik kon er wel mee lachen. Krijg die vraag regelmatig. Bezie het als een compliment, je ziet er jonger uit dan je bent! Niks verpestend aan
MeggiieTommy schreef:emilyslaluna schreef:Altijd. Niet dat het bij mij gevraagd wordt aangezien ik 22 ben, maar het is normaal om het net als bij een kroeg of supermarkt te controleren.
Ik ben 24 en in de supermarkt wordt het mij bijna altijd gevraagd dus ouder zijn maakt niet altijd uit. In een restaurant is het mij werkelijk nooit gevraagd, ook niet toen ik jonger was.