. Ik snap überhaupt niet hoe je met stokjes kan werken in een rond lapje zonder met overduidelijke gaten te zitten.Edit: Zie net dat de foto helemaal niet duidelijk is. Ik maak even een andere.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik snap überhaupt niet hoe je met stokjes kan werken in een rond lapje zonder met overduidelijke gaten te zitten.
. Mando schreef:Maakt toch niet uit, recht lapje of rondje vaste is een vaste waar je in haakt.
Sabbientje schreef:Een half stokje begin je als een stokje.
Alleen haal je direct je draad door alle lussen heen.
In je foto heb je Volgens mij 7losse gehaakt en geen 7 vasten.
MoppieFilou schreef:Sabbientje schreef:Een half stokje begin je als een stokje.
Alleen haal je direct je draad door alle lussen heen.
In je foto heb je Volgens mij 7losse gehaakt en geen 7 vasten.
Oh ik begrijp volgens mij wat je bedoelt haha. Ik heb ertussen wel degelijk 7 vasten gehaakt maar ik ben bij de stokjes zelf steeds met lossen blijven "beginnen" terwijl dat enkel in het begin moet denk ik. Zou dat kunnen?
.
Siesjuh schreef:MoppieFilou schreef:Dit is dus wat ik krijg![]()
[ [url=m/Gbjttr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het ziet er naar uit dat je de 7 vasten niet in de vorige vaste doet.
Dus 1e vaste in de vaste van de vorige toer, dan dat halve stokje-stokje-halve stokje in de volgende vaste, dan 7 vasten elk in de 7 vasten van de vorige toer, dan weer dat halve stokje-stokje-halve stokje in de volgende vaste van de vorige toer en dan nog 2 vasten in de daarop volgende 2 vasten van de vorige toer.
Dus elke vaste van de vorige toer wordt gevuld met een nieuwe vaste, behalve de 2e en de 10e, daar komt die combinatie van dat halve stokje-stokje-halve stokje in.
Ik hoop dat ik het zo goed uit heb gelegd, het is echt lastig om te beschrijven
Edit: als je lossen hebt gehaakt, zit het hem daar in. Die kun je weg laten
Het is idd voornamelijk met die lossen bij de stokjes dat ik iets fout heb gedaan!