Dip in relatie met een vriendin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Dip in relatie met een vriendin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 13:07

Zo een 9 jaar geleden kwam ik in contact met een stel, waarbij ik eerst voor lange tijd mailcontact had met haar, waarbij we elkaars diepste emoties deelde, en later gingen we elkaar ook over en weer bezoeken.
We gingen samen gezellig dagjes weg ( ik alleen, en zij met haar man ) hielden gezellige etentjes en ontmoeten ook elkaars vrienden.

Nou hebben zij en ik nogal wat op ons bordje gekregen.
Ik met mijn autistische achtergrond, wat zwaar bepalend is geweest voor de manier van leven en de keuzes die ik daardoor gemaakt heb, zij met haar eerste grote liefde, die lichamelijk gehandicapt was en uiteindelijk vroeg kwam te overlijden.
Jaren later trouwde ze opnieuw met haar huidige partner die tevens heel dicht bij haar man stond.

Toen wij elkaar pas kende leefde mijn steun en toeverlaat nog, maar wist ik wel dat het slechts een kwestie van tijd was.
Ik heb toen besloten dat het voor mij er op of er onder zou worden, en ben nog een keer in in een hele intensieve therapie gedoken, compleet met medicatie, persoonlijke thuisbegeleiding en een psychiater, en ik heb met vallen en opstaan, woede en frustratie het hele traject uitgezeten.
Na drie jaar afscheid genomen van mijn persoonlijke buddie, en kort geleden afscheid genomen van een dijk van een psychiater.........na 8.5 jaar.
En wat voel ik me sterk en gelukkig.( en wat voel ik me gezegend met de kanjers die mij hiermee geholpen hebben uit de zorg, die me nooit hebben laten vallen!!!!)
Om een beeld te geven, ik wordt 55, en eindelijk durf ik te zeggen dat ik familie, lieve vrienden en fijn werk en collegaś heb.........in alle gevallen een klein overzichtelijk clubje mensen.
Dat ik blij en tevreden ben met mijn huisje en mijn buren, en vertrouw in wat de toekomst me nog brengen gaat.........zelfs in "de nadagen "van dit leven.

Maar nu terug naar de vriendschap met mijn vriendin en haar man.
Allereerst zijn zij ook heel belangrijk geweest in het traject wat ik heb afgelegd.
Altijd een luisterend oor, een helpende hand en met de nodige humor.
En ik meen ook oprecht dat dat van mijn kant ook altijd zo is geweest.......in al mijn kunnen en mogelijkheden.
En zo kwam ik er al snel achter dat mijn vriendin nog heel erg leeft met haar overleden echtgenoot.
( inmiddels 16 jaar geleden, waarvan ze nu al weer 13 jaar getrouwd is met haar huidige man )
En zeker in het begin heb ik mijn bewondering uitgesproken over de manier waarop zij omgaat met dit enorme verlies, en hoe zij en haar huidige man hier mee omgaan.
Eigenlijk zijn ze een drie eenheid.
Zij-haar overleden man die op een enorm voetstuk staat, en haar huidige man.
Maar ik vond dat prima, en liet haar vertellen.

Keer op keer de verhalen over haar overleden man, hoe bijzonder hij was, hoe lief hij was, hoe sterk hij was, wat hij allemaal deed voor haar.
Bijzondere verjaardagen, bijzondere cadeauś, bijzondere vakanties, bijzondere verassingen..........kortom, haar eerste man droeg haar op handen terwijl hij in een rolstoel zat.
En haar huidige man zit er naast, en knikt eens instemmend..........en zegt verder niks.
Terwijl ik inmiddels heel goed weet dat HIJ ook een kanjer is, die voor haar door het vuur gaat.
Die meegaat in al haar wensen en verlangens........zij bedenkt iets en hij regelt dat het er is. ..........maar hij wordt nooit genoemd.
Nooit wordt er gezegd dat hij zo lief thuis kwam met die bloemen, die verrassing, dat cadeau of die spontane reservering.
Alle verhalen gaan over haar en haar eerste man.
En na mate de jaren verstreken en mijn medicatie verminderde zodat ik meer en meer met beide benen op de grond kwam, ging me dat opvallen ..........en irriteren.
En blijkbaar niet alleen mij, maar ook de paar vrienden om me heen ervaren dat zo.
En die zijn er niet op uit om te stoken of te roddelen........die zijn veel te blij met het feit dat ik andere mensen in mijn leven durf toe te laten en vriendschappen durf aan te gaan.

Maar ik weet ondertussen even niet wat ik er mee moet.
Inmiddels heb ik het idee dat die vriendin nooit het verlies van haar eerste man heeft verwerkt.
En ja, ik geloof oprecht wel dat ze houd van haar huidige man, maar houd ze van hem omdat hij de schakel is die haar verbind met haar overleden man, of houd ze van hem omdat hij is wie hij is.
Maar waarom benoemd ze dat dan nooit?
Waarom wordt hij nooit op een voetstuk geplaatst als zijnde de huidige man in haar leven waar ze gelukkig mee is.
Op hun 12.5 jarige huwelijksfeest staat hij langs de kant ( te genieten ?? ) terwijl zij los gaat op de dansvloer met de familie van haar eerste man en haar eigen familie.
En zo nu en dan maakt iemand een praatje met hem........maar dat is het dan ook.
En mij stoort het.
Het irriteert me, en ik weet even echt niet wat ik er mee moet, en hoe ik dat zou moeten aanpakken.
Ik wordt afstandiger merk ik, deel beduidend minder met haar, ondanks dat ik daar "vroeger "nooit problemen mee had.
Heb laatst zelfs in een lange app verteld dat ik voelde dat IK veranderd was........en wat daar dan op terug komt is dat ze dat wel gemerkt had, met de vraag of het wel allemaal goed met mij gaat!
Echt goed??!
( zo zonder hulpverleners en het minimum aan medicatie .......tussen de regels door)

Wat moet ik doen?
Feitelijk wil ik de vriendschap van hun beide niet kwijt.
Ze zijn me te dierbaar geworden........beide!!
Ik ben ze te dankbaar om de vriendschap te laten doodbloeden, zoals ik "vroeger "zonder moeite kon.
En eigenlijk heb ik het idee dat ZIJ hulp nodig heeft, maar dat is nog al wat om te zeggen.
"Luister meid, ik vind je een schat, maar IK denk dat............."
Ik gooi dit in de groep met de hoop dat hier mensen zijn die me van goed advies kunnen voorzien.
Want ook dat heb ik geleerd de afgelopen jaren.
De olifant even buiten de porseleinkast te laten en op zoek gaan naar een vraagbaak ;-)

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:55

Jeetje, eeh wat zal ik zeggen. Nou ten eerste wat superfijn voor je dat je je beter voelt en er bovenop bent gekomen, petje af! Wat fijn voor je. Maar het lijkt er nu een beetje op, nu je minder/geen problemen meer van jezelf hebt, dat je ze gaat zoeken bij een ander. Waarom maak je je druk om haar relatie en om die man? Ze zijn gelukkig toch? Die man is ook gelukkig, anders had hij al weg geweest. Ze 12,5 jaar getrouwd en hij houdt van haar zoals ze is. En natuurlijk blijft haar overleden man altijd een deel van haar leven. En dan accepteert hij ook zomer horen.
Dus laat ze lekker hun leven leiden. Richt je op je eigen leven. En als de vriendschap jou niet meer geeft wat je zoekt, is het misschien tijd om nieuwe/andere vrienden te maken? Een beetje buiten de vertrouwde kring? Daar ben je nu ook wel aan toe hoor ik een beetje door je verhaal heen?

7ofhearts

Re: Dip in relatie met een vriendin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 14:35

Wat een fijn antwoord.
Maar wat ik me afvraag, is dat dan niet gek?
Hoe doe ik dat in deze relatie?
Moet ik tekst en uitleg geven waarom ik er dan opeens "klaar "mee ben.
Moet ik me schuldig voelen, dat ik hen nu in de steek laat?
Je ziet........dit soort dingen is voor mij niet natuurlijk en vanzelfsprekend/ logisch.
Vandaar "de hulp vraag "

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:47

7ofhearts schreef:
Wat een fijn antwoord.
Maar wat ik me afvraag, is dat dan niet gek?
Hoe doe ik dat in deze relatie?
Moet ik tekst en uitleg geven waarom ik er dan opeens "klaar "mee ben.
Moet ik me schuldig voelen, dat ik hen nu in de steek laat?
Je ziet........dit soort dingen is voor mij niet natuurlijk en vanzelfsprekend/ logisch.
Vandaar "de hulp vraag "

Nee, je hoeft je niet te verontschuldigen of uitleg te geven? Je zit niet aan ze vast gegroeid toch? Ze zullen het vast fijn vinden als je ook andere vrienden maakt. En nee, je laat ze ook niet in de steek. Waarom voel je dat zo? Het is niet Of maar En. Je kan heus nog contact met ze houden en af en toe dingen doen samen maar het wordt ook tijd denk ik dat je je blik verruimt.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 14:59

Dat voelt zo, omdat ik dus in het verleden heel veel vriendschappen heb laten “ klappen “ op een rot manier omdat ik gewoon niet wist hoe ik het op een goede normale manier zou moeten doen. Dat is dat stuk onvermogen in vriendschappen en relaties dat zich nog aan het ontwikkelen is. Ik denk dat je absoluut gelijk hebt in het feit dat ik me aan het losmaken ben van deze twee lieve vrienden. Ik wil ze nu alleen niet het gevoel geven dat ze “ bedankt “ zijn nu ik ze minder nodig lijk te hebben. Want zo is de relatie nooit geweest. Het was geven en nemen Alleen bots ik nu hier tegen op.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:04

Maar je laat deze vriendschap niet klappen. Je blijft gewoon bevriend met ze. Maar je moet je meer bezig gaan houden met je eigen leven en je eigen ontwikkeling. En laat hen hun eigen leven leiden, dat is niet iets waar jij je mee bezig moet houden. Heb je hobby’s? Kan je daar nieuwe mensen ontmoeten?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:49

Vanwege het onderwerp past dit topic beter op LZP en daarom verplaats ik het daarheen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:02

Ik vind je heel duidelijk en respectvol over deze mensen schrijven.
Ik zie duidelijk dat het je raakt dat hij niet meer betrokken word omdat het ook een top vent is.
Maar ik ga wel met Suzanne mee in haar antwoord.
Waarschijnlijk vind haar nieuwe man het goed zo.
Ik zou er daarom niet over beginnen, ook niet tegenover je vriendin.
Probeer het wat los te laten.
Zodat het je vriendschap niet in de weg gaat staan.
Want die vriendschap opgeven hoeft ook helemaal niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:14

Ik denk dat je duidelijk een scheiding moet maken tussen 'wat vind ik irritant' en 'wat denk ik dat andere mensen irritant vinden'. En dat laatste onderdeel moet je eigenlijk proberen te schrappen. Want je hoeft niet continu voor anderen te denken. Wie weet is de huidige man wel perfect gelukkig hoe het nu gaat en is die er trots op dat die langs de kant kan kijken naar zijn mooie, dansende vrouw. Ga dus geen zorgen zoeken daar waar ze mogelijk helemaal niet zijn.

Blijft dus enkel over wat 'jij irritant vindt' en daaruit maak ik vooral op dat ze het tegen jou voornamelijk over haar overleden man heeft. Wat is de oorzaak voor die irritatie? Is het enkel omdat je denkt dat de huidige man daar niet tevreden mee is of is er tijdens een gesprek geen ruimte voor een ander onderwerp? Probeer echt tot de kern van jouw irritatie door te dringen (hoe komt het, welk aspect is het precies dat de irritatie opwekt) en probeer dan te relativeren.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:39

Heel simpel TS: het is hún leven, hún relatie. Hardstikke fijn dat jij zo sterk bent geworden, echt, maar dat geeft jou niet het recht om voor anderen te bepalen hoe zij hum relatie invullen, in dit geval met een overleden partner er tussenin.

En, als iemand die haar partner verloren is zeg ik: jij vind dat zij hulp nodig heeft, dat zij er niet overheen is. Geloof me: die overleden partner blijft levenslang erbij. Met of zonder hulp, en ik vind het een hele gewaagde uitspraak van je, en ik vind eigenlijk dat het jouw zaken niet zijn.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 18:27

Muiz schreef:
Vanwege het onderwerp past dit topic beter op LZP en daarom verplaats ik het daarheen.

Dankjewel.
Ik had geen idee

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:48

Ik roep dit snel maar ik zou om enkeltje MH vragen voor dit topic, als ik als vriendin van jou dit onder ogen zou krijgen zou de vriendschap voor mij voorbij zijn. Ook al ben je relatief anoniem, aantal details zijn vrij herkenbaar.

En verder, hun relatie, hun invulling daarvan.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 20:15

Poosje81 schreef:
Ik roep dit snel maar ik zou om enkeltje MH vragen voor dit topic, als ik als vriendin van jou dit onder ogen zou krijgen zou de vriendschap voor mij voorbij zijn. Ook al ben je relatief anoniem, aantal details zijn vrij herkenbaar.

En verder, hun relatie, hun invulling daarvan.

Ik heb geen idee waar jij het over hebt.
Wie of wat is MH?

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:22

MH is Mesthoop. Dat het topic weggegooid wordt.
Ik zie niet in waarom eigenlijk. Er is niks herkenbaar voor zover ik kan beoordelen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:25

Ik zou nog even heel goed nadenken hoe handig het is deze informatie online te hebben. Je gaat wel heel gedetailleerd in op de relatie van je vriendin. Voor ons als bokkers is je verhaal gelukkig niet herkenbaar. Als ik vriendin was en ik las dit, dan was de vriendschap wel flink beschadigt...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 20:54

Ik vind dat je heel netjes alles uitlegt zonder te verklappen hoe of wat en dat je er duidelijk mee zit.
Het kan natuurlijk zo zijn dat jij, doordat het met je niet goed ging, je het verheerlijken van haar eerste man gewoon niet gehoord hebt of er was toen geen ruimte voor.
Nu ben jij met vallen en opstaan in rustiger vaarwater gekomen, geen of minder een luisterend oor nodig en nu komt zij er aan toe om haar verhaal te vertellen. De manier waarop zou ik ook moeilijk vinden en zeer waarschijnlijk zou ik ook wel de vraag stellen hoe haar huidige man zich voelt wanneer zij zo over haar eerste man praat , continu. Maar het kan zo zijn dat het er bij haar zo ingeslepen is dat ze het niet doorheeft en dat zo’n vraag nogal wat emoties oproept omdat ze er gewoon niet bij stil staat. Dus je kunt kiezen, of wat afstand nemen en de keren dat je hun ziet het maar accepteren of het gesprek (. alleen met haar) aangaan en gewoon voor de neus weg vragen of ze er bij stil staat hoe het voor haar huidige man is en dan vooral benadrukken dat je je er zo af en toe echt ongemakkelijk bij voelt .

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 20:59

XxLMMxX schreef:
Ik zou nog even heel goed nadenken hoe handig het is deze informatie online te hebben. Je gaat wel heel gedetailleerd in op de relatie van je vriendin. Voor ons als bokkers is je verhaal gelukkig niet herkenbaar. Als ik vriendin was en ik las dit, dan was de vriendschap wel flink beschadigt...

Voor ons als bokkers?

Ik vind dit persoonlijk veel enger dan mijn mail met een hele open vraag.
Maar als dit de manier is waarop gereageerd gaat worden ben ik het helemaal eens met dat MH idee.
Dan heb ik los van Suzanne en Penotti niks aan de reacties.
En ja, ik ben open en duidelijk.
Als ik dat niet niet was geweest had ik hier niet gezeten.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:30

Wauw, respect voor je persoonlijke traject en de manier waarop je over je vrienden schrijft. Dat doe je echt heel respectvol en nuchter. :j Dat siert je enorm.

Ik denk dat je je heel erg bewust bent geworden van, en meer ervaren in, bepaalde delen van het leven. Meer dan je vriendin nu is. (Tenminste, zo lees ik het heel erg!) Dat kan ook niet anders, want zij heeft een heel ander leven. En het enige dat je wilt is haar helpen.. Maar sommige lessen in het leven kan/mag je mensen niet ontnemen. En ik denk dat dit er zo eentje is voor haar en haar man.. Dat is hun/haar traject en je kunt er voor ze zijn. Je kunt dat traject niet versnellen door ze kenbaar te maken wat je ziet.. Vooral omdat je ze niet kwijt wilt en hoe jullie elkaar zien.

Je bent betrokken en zorgzaam. Maar ik denk dat dit een traject is waar jijzelf buiten staat. Ook al heb je (wanneer het toch misgaat) dat van tevoren al gezien. Je kunt ze altijd steunen en een luisterend oor zijn zoals ze bij jou waren. Dat is de kracht, maar de rest: Het is niet aan jou.

Eigenlijk dat. Je antwoorden zijn enorm vriendelijk en ik wil het net zo vriendelijk en recht door zee laten klinken van mijn kant. Hopelijk is dat gelukt. :o

EDIT:
Betreft de herkenbaarheid e.d.
Ik zou de dingen waar je wat aan hebt eruit halen bij dit topic, en deze dan in overleg laten verdwijnen indd.
Dan heb je toch wat gemoedsrust en aanspraak gehad, maar kan dit je niet achternazitten later.
Laatst bijgewerkt door Canon op 25-07-20 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:34

7ofhearts schreef:
XxLMMxX schreef:

Voor ons als bokkers?

Ik vind dit persoonlijk veel enger dan mijn mail met een hele open vraag.
Maar als dit de manier is waarop gereageerd gaat worden ben ik het helemaal eens met dat MH idee.
Dan heb ik los van Suzanne en Penotti niks aan de reacties.
En ja, ik ben open en duidelijk.
Als ik dat niet niet was geweest had ik hier niet gezeten.

Sorry 7ofhearts. Mijn bericht was niet vervelend bedoeld. Heb respect voor de weg die jij hebt afgelegd.

Ik bedoelde aan te geven dat bokt lezers niet zo snel je vriendin zullen herkennen. Maar als je vriendin zelf bij dit bericht terecht komt, kan het zomaar zijn dat ze dit niet waardeert. Dat houdt niet in dat je niet over haar posten kan. Maar wees je ervan bewust. (Misschien kan je wat kleine herkenbaarheden weghalen?).

Ik zou als enigste advies kunnen meegeven probeer het wat los te laten. Want je kan niet hun relatie veranderen. Hooguit jouw visie daarop.
Misschien komen anderen nog met betere tips aanzetten.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:55

Vaak kun je als autistisch persoon ietwat zwart/wit denken of niet? Misschien ook de reden dat andere vriendschappen zijn geklapt? Een persoon is een compleet pakket, daarin zitten een heel aantal fijne eigenschappen, en ook een aantal bijzonder irritante :'). Probeer van je vriendin te houden, zoals ze is. Mét haar zwakheden. Ze is niet perfect, haar relatie ook niet (in jouw ogen). Maar je hoeft haar daarom niet te laten vallen toch? Ze heeft vast ook nog 10 andere fijne eigenschappen waarin ze wel een fijne aanvulling is in je leven. Haar relatie met haar man, gaat jou in weze niet aan. En hoeft ook niet tussen jullie in te staan. Vriendschappen met mensen, kunnen je helpen groeien, daar waar zij je irriteert, kun jij groeien naar een mooier persoon. Mits het niet teveel schuurt.
En heel misschien kun je toch iets delen met je vriendin. Maar ik weet niet in hoeverre ze ervoor open staat. Geef dan vooral geen adviezen over hulp zoeken oid. Dat is aan haar en haar keuze. Net zoals jij er zo'n 45 jaar (even een gokje hoor, gebaseerd op wat je deelt in je OP) voor nodig had voor jij bij jezelf dacht, nu gaat het roer om en ik zoek hulp. Dat vriendinnen 10 jaar daarvoor al vonden dat jij dat mogelijk nodig had, maakt niet uit. Jij kon pas veranderen, toen jij er klaar voor was en niet eerder. Probeer je vriendin dezelfde credits te geven. Geef haar de tijd om er zelf achter te komen. Mocht je al iets willen delen met je vriendin, dan zou ik het laten bij ik merk dat je nog vaak over .... praat. En soms voelt het voor mij alsof je ...nieuwe man... dan tekort doet. Terwijl je juist zo'n fijne vent hebt nu ook. Maar ik wil me er ook niet mee bemoeien.
Misschien dat zij dan los komt, of het gaat bespreken met haar huidige partner. Uiteindelijk is het iets waar ze binnen de relatie aan moeten werken. Of niet. Die keus ligt volledig bij je vriendin en haar man. Mijn advies is dus, probeer je irritatie los te laten en je te richten op de positieve punten van je vriendin. Zo'n fijne en langdurige vriendschap, waarbij je zoveel meegemaakt hebt met elkaar, zonde toch om die kwijt te raken

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 21:56

Dankjullie wel!
Dankjullie we, in het bijzonder Canon.

Ik denk dat jou antwoord dat was wat ik zocht.
Aangevuld door de andere.

Geen spijt.
Maar dit topic mag wat mij betreft nu gesloten/ verwijderd worden.
Idd mogelijk om herkenning, want veranderen kan ik het niet.
Dit was mijn vraag, en ik heb mijn antwoord.

Dank!!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:02

persoonlijk zou ik een dergelijke goede vriendschap niet dood laten bloeden. Echt fijne vrienden die er door dik en dun zijn zijn zeldzaam. Jullie hebben zoveel gedeeld.
Haar relatie en hoe zij haar leven leid is haar zaak. Daar hoef jij niks mee.
Als het jou persoonlijk irriteert dat ze het over haar overleden man heeft zou je dit ook met haar kunnen bespreken. In een goede vriendschap moet dit kunnen. Je zou bijv. ook eens kunnen laten vallen als ze het over haar overleden partner heeft:ja, wat een geluk had je met hem, he. Maar je huidige partner is ook wel een kanjer toch? Zoiets.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 22:23

IHN schreef:
persoonlijk zou ik een dergelijke goede vriendschap niet dood laten bloeden. Echt fijne vrienden die er door dik en dun zijn zijn zeldzaam. Jullie hebben zoveel gedeeld.
Haar relatie en hoe zij haar leven leid is haar zaak. Daar hoef jij niks mee.
Als het jou persoonlijk irriteert dat ze het over haar overleden man heeft zou je dit ook met haar kunnen bespreken. In een goede vriendschap moet dit kunnen. Je zou bijv. ook eens kunnen laten vallen als ze het over haar overleden partner heeft:ja, wat een geluk had je met hem, he. Maar je huidige partner is ook wel een kanjer toch? Zoiets.

Daar had ik ook aan gedacht, en die tactiek ben ik nu aan het uitproberen.
Al een tijdje.

imaudy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:52

Het gaat alleen maar over haar eerste man? Kan mij voorstellen dat het wat saai wordt. Maar het is hun leven en je weet niet wat ze allemaal tegen haar huidige man zegt als ze alleen samen zijn.
Maar..verkijk je niet op het bereik van bokt hoor. Zij heeft hoeft niet rond te speuren maar bv een vriendin van een vriendin kan dingen best herkennen. Bij mij zou dan de vriendschap wel over zijn ja.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:52

Tja.. gewoon lekker laten en minder vaak afspreken als het je irriteert?