Afgelopen maart ben ik jarig geweest en voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders een half jaar abonnement op een blad. Bij dit abonnement zat een boek. Het koste 39,95 voor het boek en een half jaar abonnement.
Het afsluiten ging problematisch, mijn moeder is hier vanaf 6 maart mee bezig geweest en wilde het abonnement bij mij thuis laten bezorgen maar het boek bij haar om mij cadeau te geven. Het bedrijf reageerde erg slecht. Eens in de week kregen we een reactie, steeds van een ander persoon en steeds zei iedereen wat anders. Het kon wel, het kon niet, geld afgehaald, geld bijgeschreven, etc.
Ineens bestond het abonnement niet meer (nooit bestaan volgens het blad) maar wij hebben hier op een folder (dat bij het blad zat) het bewijs van de aanbieding.
Afijn, het was inmiddels eind april en wij waren het helemaal beu. Zo veel gemaild en gebeld, steeds stonden we niet in het systeem, steeds was het helemaal niet mogelijk en steeds de leidinggevende gesproken en die ging het nu toch echt regelen.
Screenshots gestuurd van gesprekken, foto’s gestuurd van de folder, geen reacties meer gehad of simpelweg: nee dit is niet zo.
Echt, het was om horendol van te worden.
Op een gegeven moment heeft mijn moeder gezegd, annuleer alles maar, ik hoef het niet meer.
Dit was akkoord (het leek alsof ze dit ook graag wilde?)
Een week later wordt er ineens toch geld afgeschreven, waarna mijn moeder dit heeft terug gehaald en het rekeningnummer heeft geblokkeerd.
Ik heb toen een bladcadeau van mijn ouders gekregen om zelf het abonnement af te sluiten. Slechtste keus ooit natuurlijk want nu waren ze cómpleet in de war daar.
Het boek is ineens op mijn adres binnen gekomen, het tijdschrift krijg ik nu dubbel bezorgd en ik weet niet meer zo goed wat te doen?
Uit principe wilde ik het boek in de verpakking laten en terug sturen, maar ik heb hem nu 3 weken thuis liggen en ik weet niet wat er mee te doen. Open maken en houden? Of moet ik hier later dan ineens weer voor betalen? Wij hebben het abonnement geannuleerd en hier een bevestiging van gehad, maar wanneer je dit mailt doen ze alsof hun neus bloedt of je krijgt geen reactie.
Wát een bedrijf zeg.