Probleem met abonnement op blad. Wat nu doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Probleem met abonnement op blad. Wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 09:30

Ik hoop het kort te kunnen houden, vraag me vooral als er info mist. :)

Afgelopen maart ben ik jarig geweest en voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders een half jaar abonnement op een blad. Bij dit abonnement zat een boek. Het koste 39,95 voor het boek en een half jaar abonnement.

Het afsluiten ging problematisch, mijn moeder is hier vanaf 6 maart mee bezig geweest en wilde het abonnement bij mij thuis laten bezorgen maar het boek bij haar om mij cadeau te geven. Het bedrijf reageerde erg slecht. Eens in de week kregen we een reactie, steeds van een ander persoon en steeds zei iedereen wat anders. Het kon wel, het kon niet, geld afgehaald, geld bijgeschreven, etc.
Ineens bestond het abonnement niet meer (nooit bestaan volgens het blad) maar wij hebben hier op een folder (dat bij het blad zat) het bewijs van de aanbieding.

Afijn, het was inmiddels eind april en wij waren het helemaal beu. Zo veel gemaild en gebeld, steeds stonden we niet in het systeem, steeds was het helemaal niet mogelijk en steeds de leidinggevende gesproken en die ging het nu toch echt regelen.
Screenshots gestuurd van gesprekken, foto’s gestuurd van de folder, geen reacties meer gehad of simpelweg: nee dit is niet zo. :?
Echt, het was om horendol van te worden.

Op een gegeven moment heeft mijn moeder gezegd, annuleer alles maar, ik hoef het niet meer.
Dit was akkoord (het leek alsof ze dit ook graag wilde?)
Een week later wordt er ineens toch geld afgeschreven, waarna mijn moeder dit heeft terug gehaald en het rekeningnummer heeft geblokkeerd.

Ik heb toen een bladcadeau van mijn ouders gekregen om zelf het abonnement af te sluiten. Slechtste keus ooit natuurlijk want nu waren ze cómpleet in de war daar.
Het boek is ineens op mijn adres binnen gekomen, het tijdschrift krijg ik nu dubbel bezorgd en ik weet niet meer zo goed wat te doen?

Uit principe wilde ik het boek in de verpakking laten en terug sturen, maar ik heb hem nu 3 weken thuis liggen en ik weet niet wat er mee te doen. Open maken en houden? Of moet ik hier later dan ineens weer voor betalen? Wij hebben het abonnement geannuleerd en hier een bevestiging van gehad, maar wanneer je dit mailt doen ze alsof hun neus bloedt of je krijgt geen reactie.

Wát een bedrijf zeg. :')

Anoniem

Re: Probleem met abonnement op blad. Wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:48

Lekker laten gaan.. Het boek zou je nog even in de verpakking kunnen laten, voor het geval ze die terugwillen. Maar voor zo'n bedrijf zou ik niet teveel moeite doen.. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:07

Jeetje wat een dombo’s.

Ik zou er geen energie in steken (en voor dat boek en dubbel blad niet betalen natuurlijk)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:10

verootjoo schreef:
Jeetje wat een dombo’s.

Ik zou er geen energie in steken (en voor dat boek en dubbel blad niet betalen natuurlijk)

Ik wil dat boek (heel) graag houden. :o
Maar is dat dan geen diefstal aangezien ik er niet voor betaald heb?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:16

Je had ervoor willen betalen en toen kon het allemaal niet. Dat ze nu ineens dat boek opsturen is hun eigen fout zou ik denken.

Kost ook veel moeite voor hun om weer retour te doen heb ik me laten vertellen. Bol.com heeft mij eens 2x iets opgestuurd toen ik voor 1x betaald had en toen ik belde zeiden ze dat het retouren hun meer kostte als dat ik het hield dus ze zeiden ‘hou maar gewoon’. :') en dat ging over iets van 70€. Dus sindsdien ben ik wat makkelijker met zulke fouten van bedrijven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:17

Giolli schreef:
verootjoo schreef:
Jeetje wat een dombo’s.

Ik wil dat boek (heel) graag houden. :o
Maar is dat dan geen diefstal aangezien ik er niet voor betaald heb?

Ik denk niet eens dat ze het doorhebben dat dit mis is gegaan..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:19

Ik verwacht het ook niet. Daarnaast is er natuurlijk ook geen bewijs dat ik dit boek heb ontvangen, maar ik heb nu wel een dubbel blad en een boek waar ik niet voor betaald heb. Kunnen ze dat later niet claimen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:21

Giolli schreef:
Ik verwacht het ook niet. Daarnaast is er natuurlijk ook geen bewijs dat ik dit boek heb ontvangen, maar ik heb nu wel een dubbel blad en een boek waar ik niet voor betaald heb. Kunnen ze dat later niet claimen?

Tja dat weet je nooit, maar ik acht de kans echt heel klein. Daarom misschien wel goed om nog even een maandje ofzo het boek in de verpakking te laten?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:21

idd, en je kunt altijd nog zeggen dat je het boek niet hebt gehad. Er raakt ook heel veel kwijt in de post :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:32

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:45

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:01

Ik heb een mail gekregen dat ik een abonnement heb afgesloten maar ze geen bank gegevens van mij hebben en of ik die even wil doorsturen anders stoppen ze het ab. :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:08

Giolli schreef:
Ik heb een mail gekregen dat ik een abonnement heb afgesloten maar ze geen bank gegevens van mij hebben en of ik die even wil doorsturen anders stoppen ze het ab. :')

Dat is praktisch; niets doen, probleem opgelost... ;)

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:12

Dat dacht ik ook :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:20

Ja maar ik wil niet dat ze het andere abonnement ook stop zetten waar ik wél voor betaald heb via bladcadeau.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:37

Giolli schreef:
Ja maar ik wil niet dat ze het andere abonnement ook stop zetten waar ik wél voor betaald heb via bladcadeau.

Je hebt een ingewikkeld leven... :')

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:38

Ik denk niet dat ze dat zullen doen, je hebt er toch voor betaald?
Wettelijk gezien sta je in je recht om het boek te houden en te eisen dat het abonnement waarvoor je betaald hebt nageleefd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:41

Giolli schreef:

Dat staat hier echt los van, zal sowieso een ander ordernummer zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 19:42

Brimi_Disa schreef:
Ik denk niet dat ze dat zullen doen, je hebt er toch voor betaald?
Wettelijk gezien sta je in je recht om het boek te houden en te eisen dat het abonnement waarvoor je betaald hebt nageleefd wordt.

Dat weet ik, maar in deze situatie sta ik in heel veel dingen in mijn recht maar door gebrekkige en moeizame communicatie is het zo langslepend dat ik het liever vooraf probeer te vermijden voordat er weer 3 x een nieuw abonnement wordt aangesloten en afgesloten. :=

Ik denk dat ik even ga kijken of ik een abonnee nummer kan vinden en dan zorgen dat de de juiste afsluiten.
Kuggur schreef:
Giolli schreef:

Je hebt een ingewikkeld leven... :')

Ik weet het, het is treurig. :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:45

Ik zou idd doorgeven dat je via bladcadeau abonnement X hebt en ze deze dus niet mogen annuleren.

Voor de rest je van de domme houden.