Zijn er hier meer studenten die zich zorgen maken over hun toekomst?
Ik maak me vooral veel zorgen over geld/werk enzo..
Ik doe een studie waar niet erg veel banenkans in is, dus ik ben bang dat ik na mijn afstuderen geen baan kan vinden, en dus mijn vaste lasten niet kan betalen..
Verder wilde ik nog heel graag reizen, zo wilde ik in 1e instantie een half jaar stoppen met school om te kunnen reizen. Echter nu door de corona omstandigheden gaat dit niet door, dus ga ik komend jaar in 1 keer mijn afstudeer scriptie en stage doen. Nu ben ik echter bang om nooit meer zo'n kans te krijgen, om een mooie lange reis te maken
mocht ik namelijk wel een vaste baan krijgen, dan kun je max 2-3 weken vrij nemen. En ik wil dan natuurlijk geen goede baankans (als die zich al voordoet) afslaan om te gaan reizen. Het voelt gewoon nogal benauwend, alsof ik nooit meer die kans op die lange reis zal krijgen (of dat het nog jaren duurt oid).. ik wil juist altijd graag zo veel mogelijk doen, nu het nog kan.
Verder ben ik soms gewoon bang om alleen te blijven.. ik zie overal om mij heen mensen die al samen wonen, huizen kopen etc.. en ik woon nog (alleen) op een studentenkamer. Het is bovendien ook lastiger om alleen een huis of appartement te betalen. En het is natuurlijk gewoon minder gezellig
(ik kan me goed alleen vermaken hoor, maar toch)Misschien ben ik nu wel heel erg aan het doemdenken hoor. Maar ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die dit gevoel hebben en hoe je ermee omgaat. Of dat er mensen zijn die al zijn afgestudeerd en hoe zij dit hebben ervaren.

. Omdat ik nog wilde reizen heb ik de woning afgewezen en ben ik later alsnog een lange tijd op reis geweest naar Australie en NZ.
) nadenken over de toekomst.