Fijne panty's gezocht. Hopeloos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fijne panty's gezocht. Hopeloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:24

Een noodkreet. :D
Ik draag vrijwel altijd jurkjes of rokjes en in Nederland betekent dat vaak dat er toch een panty onder moet. Ik heb er al véél geprobeerd, maar een écht fijne heb ik nog niet gevonden.

Waar ik tegenaan loop:
- Afzakkende panty's. Vreselijk. Soms trek ik een extra onderbroek óver een panty aan om dat te voorkomen maar dat zit ook niet echt lekker.

- Knellende taillebanden. Naast dat het vervelend voelt krijg je er ook onnodige vetrandjes van. Niet charmant onder een wat strakker jurkje.

- De klassieker: Ladders. Ik wil graag een panty die tegen een stootje kan.

Ik heb brede heupen, flinke (gespierde) dijen en billen en een smalle taille. De 'one size fits all' panty's werken niet echt voor mij. Kwaliteit en draagcomfort mag best wat kosten. Ik draag het liefst 40 tot 70 denier. Zwart en kleurtjes. Wie heeft de gouden tip?

verootjoo

Re: Fijne panty's gezocht. Hopeloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:28

Afzakkende panty’s en knellende taillebanden is vaak omdat je een te kleine maat hebt.

Verder zou ik eens naar een panty speciaalzaak gaan. Een beenmode zaak heten ze meestal. Daar hebben ze fijne en kwalitatieve panty’s en weten ze welke je moet hebben.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:29

Ik lees eens even mee want zo lezen heb ik wel een vergelijkbaar figuur. En ook hier inderdaad afzakken of van die knellende tailles waardoor je ineens rollen en lijnen krijgt die je voor de panty niet had >;)
Ik had altijd panty’s van primark maar die hebben iets veranderd want tegenwoordig trek ik ze direct kapot. Hema past niet, H&M ging nog het best maar ook die zakken veel af of die taille die knelt.
Enorme maten kopen, lees 46 als je 36/38 hebt werkt niet, want dat zakt dus enorm af. En dat loopt echt vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:32

De knellende banden en afzakkers heb ik juist vooral bij de grotere maten. Die koop ik dan vanwege heupen en billen, maar ze zitten dan te 'hoog' in de taille ofzo. Knellend is misschien niet het goede woord. Het zit dan oncomfortabel hoog waardoor ik hem steeds voel zitten (vooral als ik buk of zit).

Een beenmode zaak is wel een goed idee!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:34

ontherun schreef:
Ik lees eens even mee want zo lezen heb ik wel een vergelijkbaar figuur. En ook hier inderdaad afzakken of van die knellende tailles waardoor je ineens rollen en lijnen krijgt die je voor de panty niet had >;)
Ik had altijd panty’s van primark maar die hebben iets veranderd want tegenwoordig trek ik ze direct kapot. Hema past niet, H&M ging nog het best maar ook die zakken veel af of die taille die knelt.
Enorme maten kopen, lees 46 als je 36/38 hebt werkt niet, want dat zakt dus enorm af. En dat loopt echt vreselijk.

Je moet ook geen enorme maten kopen, je moet de goede maat kopen ;) de maten van panty’s komen niet overeen met je broekmaat. Het hangt ook af van je lengte en je omvang welke maat je moet hebben.
En goede merken scheelt ook een hoop.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 17-07-20 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:34

Ik lees mee. Bekend probleem vooral de ladders. Onnodige rolletjes en afzakkende panty's heb ik geen last meer van sinds ik ze weer ik niet hoeveel maten groter koop. Normaal maat 38 maar panty's koop ik gerust in maat 42/44 soms wel 46/48 als ik weet hoe ze uitvallen. Zakken niet meer af, geen onnodige rolletjes en trek ze minder snel kapot

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:38

Die rand boven die rolt om zeg maar. Ik heb het even getest want wist niet hoe ik het moest omschrijven _O- maar omdat die band dus begint ‘op te rollen’, krijg je een knellend gevoel en randen en rollen.
Ik vind het vooral lastig dat maten in elke winkel en van elke ‘soort’ weer verschillend uitvallen. Dan dènk je dus dat je een goede maat hebt. Pakt dan in dezelfde winkel en andere panty en poef, hij past weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:39

verootjoo schreef:
ontherun schreef:

Je moet ook geen enorme maten kopen, je moet de goede maat kopen ;) de maten van panty’s komen niet overeen met je broekmaat. Het hangt ook af van je lengte en je omvang welke maat je moet hebben.
En goede merken scheelt ook een hoop.

Dat maakt het zo lastig. Broeken zijn ook een crime bij mij, dus ik denk dat de 'standaard' panty's daarom ook net niet goed zitten. Ik heb echt ruimte om mijn heupen nodig maar niet overdreven veel buik/tailleruimte. Maar ik stap volgende week eens bij zo'n zaak binnen. :j Er zullen toch meer vrouwen met een vergelijkbaar figuur zijn. :+

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:39

Oroblu, kosten een paar centen, maar zijn zo fijn.
En neem gerust een maatje groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:40

ontherun schreef:
Die rand boven die rolt om zeg maar. Ik heb het even getest want wist niet hoe ik het moest omschrijven _O- maar omdat die band dus begint ‘op te rollen’, krijg je een knellend gevoel en randen en rollen.
Ik vind het vooral lastig dat maten in elke winkel en van elke ‘soort’ weer verschillend uitvallen. Dan dènk je dus dat je een goede maat hebt. Pakt dan in dezelfde winkel en andere panty en poef, hij past weer niet.

Ja, dit! Jij legt het duidelijk uit. ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:40

Zeeman. Bijna de enige die goed zitten bij mij :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:42

De Oroblu Different heeft een fijne band aan de taille! :j
En als je iets goedkoper wil dan doet de Hudson Hip het ook goed. Oroblu is wel iets mooier maar als je net als ik niet super lang met je panty’s doet, is Hudson voor de afwisseling wel lekker voor de portemonnee. Overigens is de huidskleur van Oroblu wel mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:43

Even de site bekeken, die van Oroblu zijn gaaf zeg!!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:44

Tijdje terug was er ook steeds reclame van ‘onbreekbare’ panty’s, waar dus geen ladders in konden komen.
Geen idee of die pasvorm beetje fijn is

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:53

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:01

RedPassion schreef:
Ik draag het liefst 40 tot 70 denier. Zwart en kleurtjes.

Ik weet niet of ik de gouden tip heb, maar ik heb ze van de HEMA, zowel 40 als 60 denier. Bij voorkeur zonder voet, maar ze zijn er ook met voet. Met mijn maat 38/40 heb ik ze altijd in 40/42 en dat past prima. Ik draag ze ook het hele jaar en ik wil niets anders meer. Nooit ladders, nooit afzakkers en nooit knellers.

https://www.hema.nl/dames/beenmode/pant ... 01131.html
https://www.hema.nl/dames/beenmode/pant ... 01133.html

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:03

Boterbloem90 schreef:
https://snagtights.eu/
Deze kwam ik vanmiddag tegen op fb.

Die wilde ik dus net aanraden mensen in mijn omgeving zijn er heel erg over te spreken.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:05

Oroblu panty's zijn echt super!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:08

Ik draag zelf nu vooral panty's van Marianne. Die zijn er in veel verschillende kleuren en maten. En met 7 euro per panty nog redelijk geprijsd. Van de Hema heb ik fijne zwarte thermo control/bamboe panty's, maar de gewone vind ik niet fijn. Veel van de leden in mijn kledinggroep op Facebook dragen Snag Thigts. Die zijn er ook in heel veel maten.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:10

Lau schreef:
Boterbloem90 schreef:
https://snagtights.eu/
Deze kwam ik vanmiddag tegen op fb.

Die wilde ik dus net aanraden mensen in mijn omgeving zijn er heel erg over te spreken.

Ik heb hier laatst 2 pantys van besteld en ben ook echt fan! Zit echt heel lekker. Ook goede kwaliteit.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:16

Ik draag panty’s van Falke, voor mij is deze pasvorm fijner dan de Oroblu.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:48

Duurdere panty's kopen. Die zitten zoveel fijner dan goedkope. Ik dacht altijd dat dat onzin was. Totdat ik ergens in de uitverkoop een paar panty's van Wolford kocht. Ik draag nooit meer iets anders.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:56

Mijn ervaring is dat hoe goedkoper, des te langer ze meegaan.
Panty's van de Wibra zijn bijna onverwoestbaar zeg maar.
Op de een of andere manier gaan mooie, dure panty's soms maar 1 avond mee en dan zit er alweer een gat of ladder in.
Vooral de dunne.

Die van 40-70 denier gaan vaak wel wat langer mee. Hema en C&A doen het dan ook goed.

Maar ik neem aan dat je die alleen in de winter draagt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:03

Ik draag alleen nog aar H&M, die vind ik echt heel fijn. Houden het bij mij ook wel een keer of 10 (de 20 den). De 40 houden het eindeloos :) Vind het ook fijn dat er echt veel elastiek in zit en ze dus niet gaan lubberen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:05

Uit de beschrijving van de 40 denier van de HEMA:

Citaat:
De extra ingebreide laag heeft een isolerende werking die het lichaam warm houdt als het koud is en afkoelt als het warm is.

Ik had ze vandaag aan naar kantoor, waar het niet bijzonder warm is. Toen ik buiten kwam was het daar wel warm :D maar ik heb het op dagen als vandaag zeker niet te warm met zo'n ding. Die afkoelende werking ervaar ik dus wel. Maar goed, de pasvorm moet ook nog bij je passen.