Per 6 juli heb ik de sleutels gekregen van mijn nieuwbouwwoning. Met de schouw was te zien dat de centraaldozen in het plafond (4 stuks) met een bobbelig plaatje die geschat zo'n 2cm uitsteekt is afgedekt, vervolgens is dit met spuitwerk overspoten. Met als resultaat dat ik nu 4 'hompen' spuitwerk aan het plafond heb hangen. Elke centraaldoos had origineel lichtpunten, deze heb ik laten vervallen, met idee dan een mooi glad plafond te krijgen. Vorig jaar had ik nog per mail naar de elektricien laten weten het vierde lichtpunt ook te willen laten vervallen omdat ik het zonde vond als het anders afgedopt zou worden als ik het lichtpunt toch niet zou gebruiken (dit was vlak na het gesprek over de elektra voorziening). De elektricien heeft hierover geen 'tegenwoord' gegeven in hun reactie.
Hierover is nu een punt ontstaan met de aannemer. Zij en de elektricien beweren nu dat de centraaldozen altijd zichtbaar moeten zijn. Vereniging eigen huis zegt dat dit niet waar is en dat ze ook een plat plaatje kunnen gebruiken en de centraaldozen met apparatuur makkelijk kunnen terugvinden. Dus de centraaldozen moeten wel bereikbaar zijn, maar zeker niet zichtbaar volgens hen. Lastige is dat de richtlijnen in een nen normering staan die niet openbaar zijn. Dus, wat is waar? Heeft iemand dit ook gehad of wel eens gezien? Ik zal een foto toevoegen hoe het nu uitziet.
Het plaatje is denk ik zo'n 10cm in diameter ongeveer.

Alle vier zien er zo uit. 2 buren hebben dit trouwens ook.
Hopelijk zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben en hier meer over weten.

kan ik zeker wat mee.