Paranormale dromen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aman2002

Paranormale dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 01:04

Hoi bokt,

Ik ben eigenlijk altijd een stille meelezer hier op het forum dus dit is even uit mijn comfortzone :+ Ik heb sinds mijn 15e “last” van dromen die uitkomen. Het begon eerst met bijvoorbeeld dromen dat een paard op stal in een krukje gaat staan en kreupel wordt en vervolgens, terwijl je aan het rijden bent dit ook met ditzelfde paard gebeurd. Ook had ik wel eens dat ik tegen een vriendin zei: “Je hebt dit al een keer verteld.” Maar zij vervolgens verbaasde reageerde omdat dit dan 5 min geleden gebeurd was.

Ik had daar destijds best last van. Ik ben iemand die veel en gek droomt. Als ik dan droomde dat er iets met geliefden gebeurden, was ik bang dat het ook echt gebeurde.

Toen heb ik 1 nacht gedroomd dat ik mijzelf uit mijn bed omhoog zag gaan. Ik ging heel hoog de wolken in. Ik kwam bij een heel fel licht waar ik niet tegenin kon kijken maar, het maakte mij wel rustig. Daar vertelde ik dat ik zoveel last van mijn dromen had. Toen werd er tegen mij gezegd: “ik zal zorgen dat je dat soort dromen niet meer hebt tot je er klaar voor bent.” Ik ging toen weer naar beneden en zag mijzelf toen echt terug in bed belanden. Ik heb daarna 3 jaar lang niks meer van zulke dromen gehad. (Persoonlijk ben ik wel gelovig en geloof ik dat dit best een teken van boven kan zijn maar dat heeft niet met mijn vraag te maken).

Toen ik 17 was droomde ik soms dezelfde dromen als mijn tante op dezelfde nacht. Dat was een beetje creepy maar niet eng en dat maakte mij niet angstig of iets dergelijke.

Een half jaar later droomde ik dat mijn overleden opa bij mij op bed kwam zitten en gewoon kwam bijkletsen hoe het met ons allemaal ging. Dit heb ik niet als eng ervaren maar, meer als apart maar wel fijn.

Nu kreeg ik aantal weken geleden een droom dat het niet goed ging met mijn oma. Ik zei dat toen gelijk tegen mijn moeder maar, die probeerde mij gerust te stellen. S’avonds werden we inderdaad gebeld dat het niet goed ging met mijn oma. Mijn moeder stond toen best even versteld aangezien ze mijn voorgaande dromen nooit echt geloofde. Sinds dien ging het slechter met haar. De avond voor haar overlijden droomde ik inderdaad ook dat ze zou komen te overlijden de volgende dag. Toen ik savonds thuis kwam had ik zo sterk het gevoel dat ze was overleden. Dat was inderdaad het geval.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik vind vooral het laatste voorval eng. Ik vind het lastig om met mensen om mij heen erover te praten aangezien niemand zoiets gelijks heeft. Zijn er bokkers die dit ook hebben? Of heeft iemand tips hoe ik hiermee kan omgaan? Ik heb wel op internet gezocht maar, vind het toch lastig om er wat over te vinden.

belle_boef

Re: Paranormale dromen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:58

Waarschijnlijk voel je dingen heel goed aan. En dat is aan de ene kant heel mooi maar aan de andere kant heel lastig om mee om te leren gaan. Zeker als je nog jong bent. Ik denk dat erover praten of het opschrijven de beste manier is. Als dat niet met je ouders is dan met iemand anders? Je tante met dezelfde dromen? Misschien heeft zij ook wel tips

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:24

Ik heb dit ook twee keer gehad maar is alweer jaren geleden.
De eerste keer droomde ik dat mijn vriendin telkens van haar paard af viel (ze heeft er 4, maar het was steeds dezelfde) volgende dag appte ze me dat ze in het ziekenhuis lag omdat ze van dat paard af was gevallen. :oo

Bij de tweede droomde ik dat ik de zolder thuis op moest ruimen want mijn broer zou weer thuis komen wonen. Die avond belde hij dat hij ging scheiden van zijn vrouw. Niemand had dat aan zien komen.

Hoe het kan weet ik niet, heb ook altijd hele levendige dromen en ik verwerk heel erg veel 's nachts. Kan me voorstellen dat het vervelend is als je bang wordt dat vervelende dingen echt gaan gebeuren.

Bij mij heeft het heel erg geholpen om dromen op te schrijven en later die dag uit te gaan zoeken wat ze betekenen. Stukje extra verwerking ofzo. Misschien werkt dat voor jou ook? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:46

Ik heb dit ook een tijd gehad. Rond mijn 20 is dit sterk afgenomen. Soms waren het best wel aparte situatie’s die echt helemaal gingen zoals gedroomd. Of vrouwen die zwanger waren. Ging ik ze feliciteren met de zwangerschap. Vielen ze helemaal uit de lucht want ze waren niet zwanger (achteraf bleek dan van wel) of ze waren inderdaad zwanger maar hadden het nog aan niemand gezegd. Zelfs met volstrekt vreemden op een gezamenlijk feestje had ik dat.

Idem met geslachten. Ik zit er eigenlijk nooit naast bij het gokken van geslachten van een veulen, baby etc. Dat is een heel sterk gevoel en het klopt ook gewoon altijd. Maar zal waarschijnlijk komen omdat ik vrij snel signalen op pik. Ik kan mensen vrij goed lezen.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:55

Heel soms droom ik,
Maar als ik droom zijn het ook altijd de meest realistische dromen.
Altijd op zo’n manier dat je er heel emotioneel wakker van word omdat je het zo duidelijk beleefd hebt.
En de ellende is, dat wanneer er eens iets heftigs gebeurd... er vaak bij mij ineens zo’n lampje gaat branden :)* en ik me besef dat ik dit al exact op deze manier gedroomd heb, en ik ook precies weet hoe de situatie af zal lopen...

Dat is echt zooo vaag.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 10:07

Dankjulliewel voor de reacties! Opschrijven is misschien inderdaad een goede! Die ga ik even proberen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:29

Ik heb het niet echt met dromen, al werd ik vanochtend wel wakker van een heel sterk gevoel dat mijn oma euthanasie wil (ze is dement) omdat ze niet meer wil leven.

1x heb ik gehad dat mijn man vertelde dat zijn collega was overleden. Dus ik zei, ja joh, dat heb je me van de week al laten zien met een overlijdensbericht, dat Jan was overleden. Hij keek me aan alsof ik gek geworden was want hij wist dat pas sinds die dag en hij had het nog nooit over die collega gehad, en nooit zijn naam genoemd. Dat was wel apart.

Ik heb wel heel vaak het gevoel dat ik ' nu dat straatje in moet lopen' ofzo, in ieder geval dat ik ergens nu even heen moet. Ik vind dan ook eigenlijk altijd iets dat ik nodig had of goed kan gebruiken of wat me hielp met iets te doen.

Ik heb in Krakau ook in een Joodse wijk gelopen dat ik dacht, ik moet hier NU weg. De rest van de stad was prachtig, maar die wijk, ik kreeg er de kriebels van. Daar luister ik wel heel sterk naar.

Dus ja, ik geloof wel dat er 'iets' is, zeker als je er gevoelig voor bent.

Waarom vind je het eng?
De meeste dingen kun je (helaas) toch niets aan doen, behalve het accepteren. Probeer het te zien als iets goeds waar je iets mee kunt doen misschien? Ik heb vroeger meerdere boeken hierover gelezen, en iets wat ze allemaal gemeen hadden was dat ze zeiden dat je jezelf moet omringen met wit licht (in gedachten) als je ergens bang voor bent.
Of het werkt weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad lijkt me :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:31

Ik weet niet hoe oud je bent maar het kan zijn dat het met het ouder worden minder wordt.
Wanneer je het echt niet wil kun je je ervoor afsluiten maar doe dat actief. Zeg tegen je zelf of wie je denkt dat de dromen aan jou stuurt dat je het niet meer wilt.

Het zal altijd wel een beetje bij je blijven horen maar het is niet de bedoeling dat je er angstig van wordt en dat hoeft ook niet.
Ik heb dit ook wel gehad maar het wordt vanzelf anders. Volgens mij ben je er tot een jaar of 25 meer gevoelig voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:42

Lijkt mij niet heel prettig om te hebben. Ik heb wel eens dat ik bij bepaalde situaties denk van goh zo gaat dat eindigen en dat dat wel eens gebeurd.

In je slaap kan het ook een soort slaapverlamming zijn. Ook dan heb je de meest verschrikkelijke enge dromen. Bij jongeren komt dit nog wel vaak voor. Ook het kunnen zien van bepaalde dingen komt vaker voor bij jongeren.

Zo blijkt het als je 18 bent je minder gevoelig bent voor geesten of dingen zien. ( ik geloof wel dat ze bestaan maar dan niet in een vorm van een mensenlichaam maar meer als soort bollen met energie). Sinds ik 18 ben geweest ben ik daar veel minder bang voor en kijk ik filmpjes ervoor met gemak. Nu denk ik dan ook bij veel goh dat is dus zo nep als maar kan.

Het kan dus zomaar zijn dat na je 18de het af gaat nemen en je er niks meer van gaat krijgen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:54

Hier is het ook afgenomen na mijn 18de of 20ste. Maar heel soms heb ik het nog.

Ik heb eens gedroomd dat mijn opa ging overlijden. Zelf lag ik ziek in bed en mijn moeder heeft het met een kortsdroom afgedaan. Tot die avond... Word ik wakker, stond mijn oma in de keuken en zei dat mijn opa is overleden.

Jaar of 4 geleden en de laatste van dit soort dromen ging over een trein ongeluk. In mijn droom ging mijn zus en haar vriendin met de trein naar school, maar er geneurde een ongeluk en ik liep door de stukken om haar te zoeken. Het was een droom die nog lang bleef hangen. Met zo een raar buikgevoel zeg maar. Ik vertelde het aan mijn zus en omdat ik zo overstuur was heeft ze beloofd de volgende dagen met haar fiets naar school te gaan ipv met de trein.
En ja er gebeurde twee dagen later een trein ongeluk met 11 doden en rond 80 gewonden..
Ik krijg nog steeds een raar gevoel in mijn buik als ik eraan terug denk.

Ik ben er niet bang voor of vind het eng, alhoewel de dromen soms wel een naar nasleep kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:56

Ik droom het meestal niet. Maar weet nog heel goed dat de dag dat me verteld werd dat m'n tante overleden was ik doodleuk zei "ja dat weet ik" ik was die dag ziek thuis gebleven. Zelfde met m'n oom, mij werd niets verteld en toch wist ik dat het niet goed ging en hij zou overlijden, en dat was ook zo.

Nu geloof ik best sterk in het paranormale door ervaringen die ik heb gehad. Maar ben blij dat ik amper voorspellende dromen heb. Ookal weet ik het niet zeker, aangezien ik dromen echt aan de kant duw en vergeet.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 20:43

De dingen die hierboven worden beschreven herken ik inderdaad. Ik ben nu 18 en heb 3 weken geleden de laatste voorspellende droom gehad. Ik ben niet perse heel bang maar nu mijn oma is overleden wat ik dus heb gedroomd is wel confronterend of zo. Zoals ik al zei droom ik heel veel snachts en heb dus ook soms nachtmerries dat het niet goed gaat met dierbaren. Dan raak ik natuurlijk wel bezorgd dat die droom ook uitkomt.

Ik moet wel zeggen dat mijn “gevoel” sterker is geworden sinds ik ouder ben. Toen ik 15 was ik angstig bij elke nachtmerrie maar, nu voel ik meer of iets een gewone droom was of misschien kan uitkomen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:24

Als kind had ik dit ook. Later niet meer.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:47

En als je het afzet tegen het aantal keer dat je wel iets droomde, maar het niet uit kwam?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 03:33

Ik heb ook vaker van dit soort dromen. Soms zijn het niet alleen dromen.

Zo heb ik een aantal jaar geleden iets meegemaakt. Ik moest voor het eerst een nachtdienst draaien en er was niks aan de hand. Toen rond een uur of 4 moest ik ineens keihard huilen en was ik in volledige paniek. Ik moest en zou direct naar mijn oma gaan. Toen mijn nachtdienst erop zat en ik idd naar mijn oma ging, bleek er niks aan de hand. Tot ze dr beste vriendin belde en aan dr zoon aan de telefoon kreeg met het bericht dat dr vriendin rond 4 uur was overleden.
Echt zo f#cking raar!

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:51

Heel herkenbaar! Voor mij zijn de dromen een heel stuk minder nu ok 26 ben, 'vroeger' was dit veel meer.

Wel heb ik regelmatig dat ik met iemand praat en ineens klikt het in mijn hoofd dat dit al is gebeurt/of dat ik weet wat de ander gaat zeggen en doen. Dit is dst zo erg dat ik soms zachtjes meemompel met diegene als die aan het praten is. Want ik weet toch al wat diegene zegt.

Beste kan je er niet bang voor zijn, hrt kan geen kwaad om wat gevoeliger te zijn voor dit soort dingen. (En het kan best grappig zijn soms)