Ik ben eigenlijk altijd een stille meelezer hier op het forum dus dit is even uit mijn comfortzone
Ik heb sinds mijn 15e “last” van dromen die uitkomen. Het begon eerst met bijvoorbeeld dromen dat een paard op stal in een krukje gaat staan en kreupel wordt en vervolgens, terwijl je aan het rijden bent dit ook met ditzelfde paard gebeurd. Ook had ik wel eens dat ik tegen een vriendin zei: “Je hebt dit al een keer verteld.” Maar zij vervolgens verbaasde reageerde omdat dit dan 5 min geleden gebeurd was. Ik had daar destijds best last van. Ik ben iemand die veel en gek droomt. Als ik dan droomde dat er iets met geliefden gebeurden, was ik bang dat het ook echt gebeurde.
Toen heb ik 1 nacht gedroomd dat ik mijzelf uit mijn bed omhoog zag gaan. Ik ging heel hoog de wolken in. Ik kwam bij een heel fel licht waar ik niet tegenin kon kijken maar, het maakte mij wel rustig. Daar vertelde ik dat ik zoveel last van mijn dromen had. Toen werd er tegen mij gezegd: “ik zal zorgen dat je dat soort dromen niet meer hebt tot je er klaar voor bent.” Ik ging toen weer naar beneden en zag mijzelf toen echt terug in bed belanden. Ik heb daarna 3 jaar lang niks meer van zulke dromen gehad. (Persoonlijk ben ik wel gelovig en geloof ik dat dit best een teken van boven kan zijn maar dat heeft niet met mijn vraag te maken).
Toen ik 17 was droomde ik soms dezelfde dromen als mijn tante op dezelfde nacht. Dat was een beetje creepy maar niet eng en dat maakte mij niet angstig of iets dergelijke.
Een half jaar later droomde ik dat mijn overleden opa bij mij op bed kwam zitten en gewoon kwam bijkletsen hoe het met ons allemaal ging. Dit heb ik niet als eng ervaren maar, meer als apart maar wel fijn.
Nu kreeg ik aantal weken geleden een droom dat het niet goed ging met mijn oma. Ik zei dat toen gelijk tegen mijn moeder maar, die probeerde mij gerust te stellen. S’avonds werden we inderdaad gebeld dat het niet goed ging met mijn oma. Mijn moeder stond toen best even versteld aangezien ze mijn voorgaande dromen nooit echt geloofde. Sinds dien ging het slechter met haar. De avond voor haar overlijden droomde ik inderdaad ook dat ze zou komen te overlijden de volgende dag. Toen ik savonds thuis kwam had ik zo sterk het gevoel dat ze was overleden. Dat was inderdaad het geval.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik vind vooral het laatste voorval eng. Ik vind het lastig om met mensen om mij heen erover te praten aangezien niemand zoiets gelijks heeft. Zijn er bokkers die dit ook hebben? Of heeft iemand tips hoe ik hiermee kan omgaan? Ik heb wel op internet gezocht maar, vind het toch lastig om er wat over te vinden.

en ik me besef dat ik dit al exact op deze manier gedroomd heb, en ik ook precies weet hoe de situatie af zal lopen...