Winkel wil product niet terugnemen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Winkel wil product niet terugnemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 18:49

Het is een beetje algemeen, maar wil er niet teveel inhoudelijk op ingaan.

Betreft een grote winkel met vestigingen door heel NL.
Geeft aan dat je altijd 90 dagen retourrecht hebt.
Alleen nu weigeren ze iets terug te nemen omdat dit speciaal voor mij besteld zou zijn.
Ik ben het er niet mee eens omdat zij het product aanbieden, maar niet op voorraad hadden en daarom besteld is. Dat lijkt mij niet 'speciaal voor mij'.
Volgens mij hadden ze sowieso duidelijk moeten maken dat er afwijkende retourrechten waren voor dit product. (Zelfs op de site staat onder product 90 dagen retourrecht) en valt het niet op voorraad hebben van een product dan niet ineens onder speciaal voor iemand bestellen

Maar ik kan er natuurlijk heel goed naast zitten. :)
Iemand die hier juridisch in thuis is en weet of het de moeite waard is om tegen in te gaan?

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Winkel wil product niet terugnemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:55

Heb je de algemene voorwaarden van de winkel al doorgelezen? Staat er ook iets over speciale bestellingen? Anders zou ik naar het Juridisch Loket gaan. Die geven gratis advies :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:57

Maandag even met Consuwijzer bellen, dan kun je het hele verhaal vertellen, en die kunnen je dan precies vertellen wat je rechten zijn. Met dat antwoord sta je dan weer sterker.
https://www.consuwijzer.nl/

Zonder te weten waar het nou exact om gaat wordt het lastig om er iets zinnigs over te zeggen denk ik.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:59

Stom toevallig heeft mijn man hetzelfde gehad met een schutting. Speciaal voor ons besteld, maar toen hij kwam was hij niet hetzelfde als het plaatje in de folder, het hout was veel ruwer.
We mochten het niet meer terugbrengen of ruilen omdat ze deze speciaal voor ons besteld hadden.
Wij hebben het zo gelaten, geen idee wat onze rechten zouden zijn hier in...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 19:01

Marie_Anne schreef:
Maandag even met Consuwijzer bellen, dan kun je het hele verhaal vertellen, en die kunnen je dan precies vertellen wat je rechten zijn. Met dat antwoord sta je dan weer sterker.
https://www.consuwijzer.nl/

Zonder te weten waar het nou exact om gaat wordt het lastig om er iets zinnigs over te zeggen denk ik.

Super, ga ik hen maandag even bellen.
Bedankt voor de reacties. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 19:02

Maureen95 schreef:
Heb je de algemene voorwaarden van de winkel al doorgelezen? Staat er ook iets over speciale bestellingen? Anders zou ik naar het Juridisch Loket gaan. Die geven gratis advies :)

Ja er staat genoemd dat als je speciale maten enzo besteld dit uiteraard niet mag.
Ik heb echter een standaard product besteld.

luuntje

Re: Winkel wil product niet terugnemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:12

Is het product nog te koop?
Staan er retourvoorwaarden bij?

Even een printscreen maken.
En dan maandag bellen met juridisch loket of consuwijzer.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:18

Sunnda schreef:
Het is een beetje algemeen, maar wil er niet teveel inhoudelijk op ingaan.

Betreft een grote winkel met vestigingen door heel NL.
Geeft aan dat je altijd 90 dagen retourrecht hebt.
Alleen nu weigeren ze iets terug te nemen omdat dit speciaal voor mij besteld zou zijn.
Ik ben het er niet mee eens omdat zij het product aanbieden, maar niet op voorraad hadden en daarom besteld is. Dat lijkt mij niet 'speciaal voor mij'.
Volgens mij hadden ze sowieso duidelijk moeten maken dat er afwijkende retourrechten waren voor dit product. (Zelfs op de site staat onder product 90 dagen retourrecht) en valt het niet op voorraad hebben van een product dan niet ineens onder speciaal voor iemand bestellen

Maar ik kan er natuurlijk heel goed naast zitten. :)
Iemand die hier juridisch in thuis is en weet of het de moeite waard is om tegen in te gaan?

Ik heb kort geleden precies hetzelfde gehad met een webwinkel voor men benodigheden.
Ik heb rechtsbijstand erop gezet en hebben uiteindelijk de bestelling terug genomen.
Weet natuurlijk niet om wat voor bedrag het gaat maar anders is het zeker het proberen waard.
Ze moeten nml aan kunnen tonen dat het een speciale bestelling betreft en in mijn geval konden ze dit niet.