Kleding fotoshoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas
🏆 Paardenfluisteraar

Kleding fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 11:22

Even een vraagje aan jullie.
Wij willen binnenkort een fotoshoot doen, met mijn vriend en mijn 3 kinderen.
Maar nu moet ik nog bedenken wat we aan gaan doen.
We gaan op strand foto's laten maken en op de boulevard met de motor van mijn vriend erbij.
Stem je de kleding op elkaar af, en op wat voor manier kun je dat het beste doen?
Ik heb een dochter van 9 en 2 jongens van (bijna) 6 en 4 jaar.
Zelf ben ik absoluut geen jurken /rokken type.
Ik ben te dik met voornamelijk veel buik. Wat kan ik dan het beste dragen dat mijn buik een beetje gecamoufleerd wordt?

Ik vind het best spannend om een fotoshoot te doen, omdat ik onzeker ben over mijn lichaam. Maar ik wil het nu toch wel erg graag doen, omdat ik dus gewoon bijna geen foto's heb waar ik met mijn kinderen op sta (en ook niet met mijn vriend trouwens)

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:27

Wat afstemmen betreft moet je iig 'vloeken' voorkomen, ik hou er niet van als het te veel bij elkaar past, dat lijkt een beetje nep.
Wanneer je een wat forser gestalte hebt kun je dat vaak breken door een laag toe te voegen, een jasje of openvallend vest. Ook helpt print om af te leiden van buikjes en andere hobbels en bobbels. Draag waar je je fijn (het fijnst) in voelt, want je gaat het terugzien als je je niet prettig voelt. Verder helpt het als je een fijne fotograaf hebt om de sfeer lekker ontspannen te houden en je zelfvertrouwen geeft.

Anoniem

Re: Kleding fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:32

Mocht ik zo'n fotoshoot doen zou ik m'n klanten zeggen iets aan te doen wat zij zelf mooi/leuk vinden. Maar wel een beetje netjes natuurlijk!

Hou rekening met het weer en wees vooral jezelf.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:37

Als je een goede fotograaf hebt vraag die om advies. Rustige kleuren, geen drukke prints of grote logo's. Kijk op de Instagram pagina's van goede fotografen om zo een beeld te krijgen van wat mooi lijkt op de foto.

En geef aan bij de fotograaf dat je onzeker bent over je buik. Dan zijn er vast een hoop manieren te vinden waarop die minder zichtbaar is op foto's.
En geniet. Moeders staan vaak veel te weinig op de foto met hun kinderen. Ze houden van je zoals je bent, incl buik en dat zou jij ook moeten doen.

TinkerTreas
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 11:42

Het moet inderdaad niet nep alles bij elkaar uitgezocht zijn.
Mijn vriend en m'n zoontjes trekken waarschijnlijk gewoon een spijkerbroek en een net shirt aan. En m'n dochter een jurkje denk ik.
Maar voor mezelf vind ik het lastig. Een jasje of een vestje past niet echt bij het weer/thema denk ik. Alles in korte mouwen en ik niet.
Een wat wijder shirt, camoufleert dat ook een beetje? Of lijk je dan juist een zoutzak?

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:55

Meestal lijk je in wat wijds juist forser. Ik wel iig. Iets moet goed passen en je figuur complimenteren. Misschien kun je een bij een (betere) kledingzaak om advies vragen. Dan kun je verschillende dingen proberen en zien waar je je fijn in voelt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:05

Ik zou ook gaan voor rustige kleuren en geen drukke prints.
Wijde kleding vind ik ook vaak forser ogen. Het juiste jurkje kan juist heel goed afkleden. Misschien inderdaad gewoon naar een goede kledingzaak voor advies?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:23

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:29

Ik ben zelf fan van een hoge broek, in combi met een iets wat los vallend shirt, valt een buikje oid niet zo op.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:00

TinkerTreas
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 14:37

Bedankt voor de tips. Ik heb maat 42/44, ik ben 1.65m en weeg ongeveer 82 kg.
Een hoge broek en een shirt/blouse met taille is wel een goede optie denk ik.
Zo’n jumpsuit ziet er ook leuk uit, maar ik weet niet of ik dat durf. Ik ga liever voor veilig denk ik, haha.
Ik moet binnenkort maar eens gaan shoppen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:53

Wat ik altijd moet/doe met een fotoshoot is kleding aantrekken waarbij je geen koude kleuren gebruikt. Dus ipv een blauwe spijkerbroek pak ik een zwarte, geen groen shirt maar een bruine of bordeaux rode etc. Dit verschilt ook per fotograaf. Maar de fotograaf die mij een aantal keer heeft gefotografeerd wilde juist warme kleuren dus geen blauwe witte of groene kleding kleding. Zo kon zij een mooie zachte en warme gloed in de foto krijgen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:01

TinkerTreas schreef:
Bedankt voor de tips. Ik heb maat 42/44, ik ben 1.65m en weeg ongeveer 82 kg.
Een hoge broek en een shirt/blouse met taille is wel een goede optie denk ik.
Zo’n jumpsuit ziet er ook leuk uit, maar ik weet niet of ik dat durf. Ik ga liever voor veilig denk ik, haha.
Ik moet binnenkort maar eens gaan shoppen.

Dat valt toch best mee qua maat? Je bent weliswaar niet zo van de jurkjes, maar ik heb laatst onderstaand jurkje gekocht. Die valt wat langer en zit onder de borst wat strakker en loopt dan wijder uit. Door het printje valt het ook wat minder op als je een buikje hebt :)

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:12

Leuk, een fotoshoot!
Als ik jou was zou ik eens bij Topvintage kijken voor een leuk jurkje. Een a-lijnjurkje zal jou vast leuk staan als ik het zo lees.

Ik ben een stukje kleiner dan jij en zat ooit op hetzelfde gewicht, maar die jurkjes stonden heel leuk.

TinkerTreas
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 15:22

Bedankt voor de tips weer.
Op zich valt het wel mee kwa maat, maar ik ben natuurlijk best klein en bijna alles zit aan mn buik. Dus voor mn gevoel zie ik er snel zwanger uit :o

Ik zal ook even aan de fotograaf vragen wat zij adviseert kwa kleuren, want ik zat eigenlijk wel aan blauw tinten te denken :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:27

TS, het hangt van je huidtype af of je wel of geen blauwkleuren kan gebruiken, bij een warm type liever niet, maar bvb blond haar met blauwe ogen zoals mij is een koel type dus daar staan warme tinten niet. Als mijn fotograaf me dat zou adviseren dan zou ik een andere fotograaf zoeken. Verder moet je vooral iets aantrekken waar jij je fijn in voelt. Mijn buik lijkt ook nogal snel zwanger, dus ik herken je probleem wat dat betreft wel. Maar inderdaad iets wat bvb op je goede onderdelen zoals schouders, taille of misschien zelfs heupen de focus legt kan daar wel bij helpen. Maar net wat je mooie kant is.

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:11

Oh kijk, ik ben nog een stukje forser dan ts, en ik zag al de tip voor een jumpsuit voorbij komen. Ik was er ook wat terughoudend voor maar op aanraden van mijn vaste shoeby mevrouw toch 1 gepast en meteen gekocht.

Afbeelding

Kreeg laatst in de supermarkt nog een compliment van een random mevrouw dat ze het zo mooi vond staan. En dat vind ik zelf ook :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:15

Ik zou zeggen doen waar jij je goed bij voelt, een jeans met een stoer shirt en een leerjasje is echt dikke prima zeker met de motor.
Dan zou je op het voor een mooie jumpsuit kunnen kiezen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:37

Ik zou achter de kinderen gaan staan. :+