Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tiggs schreef:Wat staat er in de overeenkomst en in de algemene voorwaarden?
Destination schreef:Heb je ook een attest van de dokter dat je te ziek was om te reizen?
mvdende schreef:Mijn verzekering destijds in 2018 deed helemaal niet moeilijk.
Had mn enkel goed verzwikt ruim 1 maand voor vertrek.
In overleg met de reisleiding afgesproken dat ik zou annuleren omdat de kans groot zou zijn tijdens de reis dat mijn toch al zwakke enkel voor problemen zou gaan zorgen én omdat ik de eerste 2 weken niet meer kon trainen en dan zou mijn conditie niet goed genoeg zijn om mee te kunnen.
Ging om een huttentocht in de Alpen.
Uitgelegd aan de verzekering en alles vergoed gekregen.
karuna schreef:Ik heb vorig jaar geannuleerd na een longontsteking. Ik was gewoon te slapjes om te vliegen of vakantie te houden zonder vliegen. Briefje van de arts was voldoende om zonder enig probleem het reisgeld terug te krijgen. De vakantie zou een paar weken later al zijn maar ik was gewoon absoluut niet voldoende opgeknapt.![]()
Ik weet niet of je nog een brief van je huisarts kunt krijgen ervoor?
Polly schreef:Als er contact is geweest mag je dat stukje dossier gewoon opvragen en anders zou je een keurdokter kunnen benaderen, maar dat is meer een tip voor in de toekomst want ik neem aan dat je nu niet ziek meer bent
Sizzle schreef:Heb je destijds ook eerst de verzekering gecontacteerd alvorens te annuleren? Vaak zit daar ook het probleem.
Zelfde met nood terugreizen dat moet je doorgaans echt je verzekering laten regelen en niet zelf gaan zitten boeken.