Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 16:46

Ik lees vaak over mensen die geëmigreerd zijn of dat willen en ook ik wil over een paar jaar weg uit Nederland. Gezien mijn leeftijd en visums vallen er helaas zo al een aantal landen af en probeer ik te focussen op Europa. De gedachten gaan nu losjes naar Italië, noord Portugal of noord/west Spanje. Ik zoek naar een land met meer natuur, rust, bergen, en een beter klimaat, het hoeft niet eens warmer dan Nederland in de winter maar wel meer zonuren. Ook beter betaalbaar dan Nederland, want wat verlang ik er naar om vrijstaand te kunnen wonen met wat dieren erbij. Andere landen suggesties zijn welkom, maar ik ben ook benieuwd waar jullie naartoe zouden willen en of je er dan ook echt mee bezig bent om het te realiseren en zo ja hoe.

Begin van het jaar was ik wel naar de emigratiebeurs waar interessante lezingen werden gehouden onder andere over huizen kopen in Spanje.

marleen_88

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:02

Emigreren niet, maar als ik geld zou hebben voor een tweede woning zou dat op Tenerife zijn. Heerlijk klimaat, fijn eiland, betaalbaar weet ik alleen niet als inwoner, als toerist is het er prima.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:05

Oh, leuk topic dit!

Mijn vriend en ik zouden ooit graag willen emigreren naar Zweden. Op een of andere manier hebben we daar allebei een bepaalde connectie mee. Die hadden we overigens al voordat we elkaar leerden kennen, dus dat vind ik ook altijd wel bijzonder.

Waarom naar Zweden? We vinden het land allebei prachtig, meer rust en natuur dan hier, meer sneeuw <3 We zijn nog niet echt bezig iets te realiseren, omdat het op z'n vroegst pas over een jaar of 5 gaat gebeuren. Wel zijn we allebei begonnen met Zweeds leren, want dat kan altijd handig zijn!

Ben je trouwens niet bang dat andere landen betaalbaarder dan Nederland lijken, maar dat dat ook vooral komt door een Nederlands loon?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 17:08

NadjaNadja schreef:
Oh, leuk topic dit!

Mijn vriend en ik zouden ooit graag willen emigreren naar Zweden. Op een of andere manier hebben we daar allebei een bepaalde connectie mee. Die hadden we overigens al voordat we elkaar leerden kennen, dus dat vind ik ook altijd wel bijzonder.

Waarom naar Zweden? We vinden het land allebei prachtig, meer rust en natuur dan hier, meer sneeuw <3 We zijn nog niet echt bezig iets te realiseren, omdat het op z'n vroegst pas over een jaar of 5 gaat gebeuren. Wel zijn we allebei begonnen met Zweeds leren, want dat kan altijd handig zijn!

Ben je trouwens niet bang dat andere landen betaalbaarder dan Nederland lijken, maar dat dat ook vooral komt door een Nederlands loon?

Dat is zeker zo, dus goed sparen en vroeg met pensioen(ons huis verkopen), maar misschien kan mijn man vanuit huis gaan werken, daar zien we ook een mogelijkheid, maar dat zou dan wel weer een hele investering zijn. Als het mogelijk is willen we binnen tien jaar, maar als we daar geen werk zouden krijgen of vanuit huis werken voor Nederland lukt niet dan misschien 20,maar het staat vast dat we beide wel willen emigreren.

Bij mijn man stond Noorwegen ook bovenaan de lijst, maar ik heb echt meer zon nodig, dat is ook een reden waarom ik niet altijd in Nederland wil blijven :')

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:13

Zuid/West Portugal!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:17

Hier gekozen voor Frankrijk, inmiddels ook uitgevoerd, vooral ontvluchten van de ratrace, betere plek om de kinderen groot te brengen, meer ruimte en de dieren aan huis, voor minder geld. En langere dagen en beter klimaat, ik lig nu lekker met kids aan zwembad (die we overigens willen ombouwen naar zwemvijver omdat we zat zijn om er elk jaar kilo's chemicaliën in te gooien).
Geen seconde spijt en nooit meer terug!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 17:18

Poosje81 schreef:
Hier gekozen voor Frankrijk, inmiddels ook uitgevoerd, vooral ontvluchten van de ratrace, betere plek om de kinderen groot te brengen, meer ruimte en de dieren aan huis, voor minder geld. En langere dagen en beter klimaat, ik lig nu lekker met kids aan zwembad (die we overigens willen ombouwen naar zwemvijver omdat we zat zijn om er elk jaar kilo's chemicaliën in te gooien).

Wat fijn zeg! Mag ik vragen hoe jullie gekomen zijn bij de plek waar jullie nu wonen? En hoe jullie het hebben gedaan qua werk?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:18

USA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:20

Zweden, vooral voor de ruimte en rust. En meer huis/ruimte voor je geld :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-20 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:21

Canada. Heerlijk die rust daar!!!
Misschien gaat het ooit gebeuren, maar om daar mijn vak te mogen uitoefenen moet ik dan nog extra certificaten halen, en die zijn vrij duur en de testen zijn lastig. Maar misschien ooit.
Eerst hier aan de slag en een buffer opbouwen :) . Tot die tijd lekker op vakantie naar Canada als het kan!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:22

moonsparkle schreef:
Poosje81 schreef:

Wat fijn zeg! Mag ik vragen hoe jullie gekomen zijn bij de plek waar jullie nu wonen? En hoe jullie het hebben gedaan qua werk?

Hier toevallig terecht gekomen ivm wegbrengen paarden, beide meteen potentie gezien in de omgeving.
Man is boomchirurg (ongeschoold in NL speciaal hiervoor), mijn werk kan ik overal doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 17:22

eilleen333 schreef:
Canada. Heerlijk die rust daar!!!
Misschien gaat het ooit gebeuren, maar om daar mijn vak te mogen uitoefenen moet ik dan nog extra certificaten halen, en die zijn vrij duur en de testen zijn lastig. Maar misschien ooit.
Eerst hier aan de slag en een buffer opbouwen :) . Tot die tijd lekker op vakantie naar Canada als het kan!

Heb ik ook over nagedacht, maar er zijn daar weinig plekken met een beter klimaat :') het is er wel prachtig.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:09

Wij hebben het er ook over.
Wij willen ook wel graag ergens heen met meer zonuren, meer natuur en strand.
Nu is mijn schoonvader geëmigreerd naar de Dominicaanse republiek omdat zijn vriendin daar woont.
Ik sluit niet uit dat wij ooit ook die kant op gaan.
Ik zag daar laatst een ranch te koop met 58 ha grond met 10 paarden inclusief onder de 3 ton. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 18:12

Sure_lee schreef:
Wij hebben het er ook over.
Wij willen ook wel graag ergens heen met meer zonuren, meer natuur en strand.
Nu is mijn schoonvader geëmigreerd naar de Dominicaanse republiek omdat zijn vriendin daar woont.
Ik sluit niet uit dat wij ooit ook die kant op gaan.
Ik zag daar laatst een ranch te koop met 58 ha grond met 10 paarden inclusief onder de 3 ton. :+

Misschien een totaal verkeerd beeld van mij, maar ik hoor weleens dat het er best onveilig is, dat je in de avonden beter op je resort kunt blijven? Merkt je schoonvader hier iets van? Die prijs klinkt inderdaad wel heel aantrekkelijk en natuurlijk het klimaat ook ;)

Ik dacht eerst aan een Spaans eiland, maar de prijzen met grond vond ik wel prijzig.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:16

Hier zijn we in Frankrijk terecht gekomen. Voor ons de ideale plek om te leven en onze kinderen groot te brengen. Om in ons levensonderhoud te voorzien hebben we een schapenboerderij overgekocht. Ik kan alleen maar aanraden het te doen en vooral niet te lang te wachten want er zijn altijd redenen om niet te gaan en dan ineens kan het niet meer en word het ‘had ik maar...’

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:17

Als ik de loterij win koop ik een 2e huis op Skiathos, Griekenland.
Frankrijk vind ik ook mooi alleen die taal...

En dan idd puur voor het weer...beetje warmer en een minder lange winter.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:18

Oh nee daar hoor ik ze niet over.
Ze wonen in Santa Domingo en hebben ook nog wat beach houses. Ze hebben een druk sociaal leven dus zijn ook in de avond op pad.
Er zijn uiteraard delen waar je in de avond beter niet kunt komen maar dat heb je in alle landen wel.
Toen wij er waren hebben we ons ook geen moment onveilig gevoeld.
Maar misschien is mijn beeld ook wel wat te rooskleurig hoor.
Zijn vriendin kent geloof ik zelfs de president van het land. En toen wij er waren werden we voor het diner uitgenodigd in een huis met 35 badkamers...
Maar we hebben ook wat toertjes gedaan om wat van het land te zien en het viel mij echt niet tegen.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:28

Australie.... Als kind, voordat ik er uberhaubt geweest was, het gevoel dat dat mijn thuisland is. Nu heb ik er 9 weken rondgereisd en het gevoel dat ik daar thuis hoor word alleen maar groter. Het is alleen heel moeilijk om daar te gaan wonen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:30

Keuze twijfel, was het eerder frankrijk (was daar al huizen aan het kijken maar op laatste moment toch in nederland gebleven. Had wel op een gegeven moment een mooi aanbod,kon voor weinig een tof huisje kopen met genoeg paardengrond gebruiken. In ruil voor huismeester zijn voor het hoofdhuis dat in de verhuur ging). Met een inkomen ook nog) of duitsland eventueel andorra, is daar lapland bijgekomen. :P

wie weet ooit. :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 18:30

Alenthe05 schreef:
Australie.... Als kind, voordat ik er uberhaubt geweest was, het gevoel dat dat mijn thuisland is. Nu heb ik er 9 weken rondgereisd en het gevoel dat ik daar thuis hoor word alleen maar groter. Het is alleen heel moeilijk om daar te gaan wonen....

Voor wat ik heb begrepen maak je ook maar langs op een visum tot je 30e of als je een special skill hebt

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:45

moonsparkle schreef:
Alenthe05 schreef:

Voor wat ik heb begrepen maak je ook maar langs op een visum tot je 30e of als je een special skill hebt

Ook wel als je ouder bent hoor maar het gaat met een punten systeem. Dus als je ouder bent krijg je minder punten. Maar met mijn beroep zou ik er wel kunnen werken. Maar het zou makkelijker zijn als je een sponsorship krijgt. Zorgberoepen zijn daar ook schaars dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Alleen wel over "hoe er te komen". Anders blijven we genieten van de reizen er naar toe... Over 2 jr willen we er weer 3 maand heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:53

Eigenlijk zijn er maar heel weinig landen waar ik echt graag zou willen wonen. Ik zou bv best graag nog een keer een tijd in Zuid-Afrika willen wonen, maar ik denk niet dat ik me daar permanent zou kunnen settelen wetende dat ik enorm veel van mijn Europese privileges meezeul en dat het sociale systeem daar echt heel slecht geregeld is. Zelfde geldt voor de VS. Lijkt me best lachen om daar een tijdje te zitten maar ik zou er nooit permanent willen wonen omdat ik gewoon echt niet in een land wil wonen waar ik totaal geen sociaal vangnet zou hebben, wetende dat ik chronisch ziek ben.

Het noorden van Europa (denk Zweden, Denemarken) spreekt me op zich nog wel aan maar ook weer niet zo veel dat ik er echt naartoe zou willen verhuizen. Nog veel meer dan in Nederland is wonen in een stedelijke regio daar echt een gigantisch privilege (en heeeeeel duur) en het platteland is daar ook echt het platteland, onvergelijkbaar met Nederland. Dat zou ik een tijdje leuk vinden en misschhien als ik later groot ben wel langer dan een tijdje, maar voor nu echt niet.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:56

Ik droom ook al jaren van wonen en werken in een ander land. Vooral een beter klimaat, meer ruimte en een rustiger leef tempo is hetgeen waar ik (wij eigenlijk, mijn vriend ook) naar verlang. Mijn eerste keuze zou spanje zijn (mijn vader gaat over 2 jaar met pensioen en vertrekt dan ook daarheen) maar helaas is het daar moeilijk om werk te vinden. Bonaire trekt ons ook, daar is het voor ons niet moeilijk om aan werk te komen en er woont ook familie.
Eerst nog even allerlei opleidingen afronden en dan hopelijk over 5 jaar lekker naar de warmte {:}

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:16

Hier ook al jaren de droom om te emigreren naar Canada, man lief volgt voorlopig dat verhaal niet, dus het blijft waarschijnlijk hier wonen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:18

Ik ben al geëmigreerd en woon nu in Duitsland :D Ik zie mezelf ook nog wel in België wonen als ik genoeg geld heb.