Vakantie gevoel krijgen, hoe dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vakantie gevoel krijgen, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:12

Hoi!

Ik heb sinds deze week 3 weken vakantie. Ik blijf thuis en heb maar 1 of 2 activiteiten buitenshuis gepland. Daarnaast lekker met onze fries bezig en wat lezen. Voor de rest niks. Ik woon overigens alleen.

Maar hoe krijg je nu dat echte vakantie gevoel? Ik heb vandaag gewoon het gevoel van een gehaaste weekenddag. Ontbijten, schoonmaken, naar paard, boodschapje doen en zometeen duik ik in m'n boek. Maar hoe raak ik relaxt? Wat doen jullie?

zonnebloem18
Amazone

Re: Vakantie gevoel krijgen, hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:18

Is dit je eerste echte vakantiedag? Zo ja, geef het tijd, over een paar dagen wordt het vast beter.

Klinkt alsof je het verder goed doet, niet te veel plannen en lekker relaxen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:28

Ik snap het wel.

Tips: geniet van de zon
Koop voor jezelf wat leuks:
- iets lekkers te eten
- iets te lezen, een sieraad of een ander leuk iets.

Denk na over alle goede dingen die je de afgelopen tijd berijkt hebt! Bijv op je werk, maar mag ook privé zijn. Bedenk dat je deze vrije tijd verdient hebt en dat je kunt gaan en staan waar je wilt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:40

zonnebloem18 schreef:
Is dit je eerste echte vakantiedag? Zo ja, geef het tijd, over een paar dagen wordt het vast beter.

Klinkt alsof je het verder goed doet, niet te veel plannen en lekker relaxen.

Vooral dit :D bij mij duurt het ook altijd wel een paar dagen voordat ik echt het vakantiegevoel heb. Aan m’n vakantievierende collega te merken ook op zijn eerste vakantiedag, want die appte vandaan nog hoe het op het werk ging :')

Bij mij helpt trouwens ook, geen horloge om, geen klok. Niet op de tijd letten :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:06

Laat je boodschappen bezorgen en maak zeker een week niet “groot” schoon. Daarna zie je wel weer. Bedenk iets wat je graag wilt doen maar normaliter te druk is in het weekend, ga dat lekker ‘s ochtends doordeweeks doen.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:12

Vertragen.. Niks snel eten, snel poetsen. Gewoon beetje omkeutelen en wat geduld, dan komt t wel. Of bedenk wat jou een vakantiegevoel kan geven?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:14

Ik moet zeggen dat mooi weer ook wel een vereiste is voor dat "vakantiegevoel" vind ik. Wij gaan ook niet op vakantie maar wat ik altijd ultiem genieten vind is een dagje strand, mooi weer, op terras een hapje eten en dan thuis ons zoontje op bed en samen naborrelen in de tuin. Daarnaast lekker veel tijd voor mijn paard, harnachement eens goed onder handen nemen. Of gewoon echt even de tijd nemen en bij de paarden in de wei gaan zitten en genieten van de rust..

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:30

Wat doe je normaal gesproken op vakantie (wat je dan écht dat vakantiegevoel geeft of wat jouw vakantie onderscheidt van een normale vrije dag thuis) en hoe kan je dit thuis realiseren?

Wat ook kan helpen is om een andere routine aan te nemen. Haal iets lekkers voor het ontbijt, begin 's ochtends rustig je dag. Ga daarna naar je paard, laat dat schoonmaken maar even zitten. Etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:19

Dank jullie wel.

Hoe zien jullie vakantie dagen eruit van sochtends tot savonds?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:23

Uitslapen, hangen voor de tv/laptop in de ochtend, in de middag naar paardje of shoppen ofzo, daarna iets lekker koken, 's avonds leuke film. En natuurlijk evt boeken lezen, iets lekkers bakken, bij vrienden/familie op bezoek.... :)