Veel en levendig dromen - soms ook vermoeiend hoor!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Veel en levendig dromen - soms ook vermoeiend hoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 07:44

Hoi,

dromen jullie ook zo vaak en zo levendig?
Ik heb soms meerdere dromen per nacht, en kan me de meeste ook herinneren. Ik droom vaak de vreemdste dingen :+ Als ik pech heb, is het een nachtmerrie, en die herinner ik me natuurlijk liever niet haha. Want ik kan er best van onder de indruk zijn, en de nachtmerrie gedurende de dag met me meeslepen.

Voorbeeld: vannacht droomde ik dat ik met Arda (je weet wel, die knul van Temptation Island) samen was, en dat we op de bus stonden te wachten in een dorp waar ik jaren geleden gewoond heb. Daar werden we lastig gevallen door 2 mannen en 1 vrouw, Arda werd met een matrak neergeknuppeld en zijn lichaam werd in de Schelde gedumpt. Ik ben kunnen gaan lopen, en belandde op café, om vandaar uit de politie te bellen. Echter was de functie "bellen" van mijn telefoon verdwenen, dus dat lukte niet meteen. Daarna liep er een clown van 2 meter lang door de straten, te jagen op iedereen die buiten liep. Het was Oudejaarsnacht, dus vrij druk op straat. Ik ben toen gaan lopen met een meisje dat ik verzonnen heb, kan haar niet linken aan iemand die ik in real life ken. We zijn beginnen lopen in straten die echt bestaan, en kwamen uit bij een gefantaseerd industrieel terrein. De clown volgde ons. Ik liep voorop, en klom over een glazen omheining. Het verzonnen meisje liep wat achterop, met de clown vrij dicht achter haar. Ze riep naar me, ik draaide me om, en plots had ze een eenhoorn waarmee ze de glazen muur doorboorde :+ Daarna zijn we onder een omheining gekropen, waardoor we ontsnapten aan de clown. Daarna werd ik wakker.

En nu mis ik Arda dus, was hij is dood - ook al leeft hij nog en vind ik hem eigenlijk een l*l :')

Nog mensen die dit ervaren?

Ik kijk normaal dagelijks horrorfilms en -series, daar zijn ik en mijn vriend een tijdje geleden mee gestopt omdat ik soms echt heel raar droomde haha, vooral heel eng. Nu we minder horror kijken, zijn mijn dromen ook iets minder eng - ik loop geen mensen meer af te slachten, dus dat is al goed haha. Maar ik droom nog steeds gerust dat ik een CO vergiftiging heb, dat ik rondhang met mensen die ik al jaren niet meer gezien heb, enzoverder. Als we een oorlogsspel op de PS4 gespeeld hebben, of ik heb een aflevering van Lili & Marleen gekeken, droom ik dat ik in een oorlog zit enzo :+

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:45

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:46

Whaha herkenbaar! Ik droom ook zoveel en zo levendig. En zo raar. Maar in je droom is het heel logisch.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 07:48

Hier ook vaak hoor. De gekste dingen, niet veel nachtmerries gelukkig. Maar het was nog erger toen ik medicatie slikte voor zenuwpijn. Die medicatie gaven ze ook wel bij mensen met depressies epilepsie slaapproblemen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 07:50

Suzanne F. schreef:
Whaha herkenbaar! Ik droom ook zoveel en zo levendig. En zo raar. Maar in je droom is het heel logisch.

Ja die logica in je dromen, gek he! Hoe vreemd iets ook kan zijn, meisjes met een eenhoorn enzo, in je droom is het gewoon normaal!

lies_sparkle

Re: Veel en levendig dromen - soms ook vermoeiend hoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:02

Jup heel herkenbaar. Soms ook wel vermoeiend :+
Ik word dan de volgende morgen ook echt wakker van wtf was dit nu weer.
Ik zou het wel eens iets minder willen maar hoe...?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:20

Ik droom ook altijd als ik slaap. Sinds een paar jaar heb ik last van slapeloosheid en ik gebruik medicatie om te slapen. Hiermee slaap je al niet echt en ik word nooit uitgerust wakker. Ook heb ik heel extreem last ( meerdere keren per nacht) van slaapverlamming en dat is zo vermoeiend.

Als ik op tv heel vluchtig iets voorbij zie komen kan ik er snachts over dromen. Ik vind dromen niet erg, ook nachtmerries niet. Het is voor mij net een horrorfilm, ik ben zelden bang oid door een droom. Vind het vaak wel leuk ofzo.

Ik heb nog meer slaapproblemen dingetjes en dat maakt dat ik ook moe ben na het slapen :p

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:37

Ja herkenbaar. Elke nacht is weer een avontuur. :+

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:46

Hier precies hetzelfde. Waar ik me altijd over verbaas is dat je alles zo heel gedetailleerd ziet

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:51

Haha zeer herkenbaar. Ik had laatst gedroomd dat er een grote zwarte spin boven mijn bed hing, het was zo levensecht, dat ik ineens rechtop in de badkamer stond met alle lichten aan. Ik was helemaal in de war!
Laatst bijgewerkt door Ann_Pam op 30-05-25 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:52

Oh, zo herkenbaar. Ik kijk nooit horrorfilms en liever ook geen thrillers, mijn dromen zijn al heftig genoeg. Dood (vooral familie en vrienden), verderf, natuurrampen en andere ellende. Het komt allemaal tot in detail voorbij. Ik slaap overigens prima, wordt soms zwetend of verdrietig wakker uit een droom, maar slaap ook altijd weer makkelijk in. Het maakt ook niet uit of ik in een stressvolle periode zit of niet, ik droom regelmatig heftig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:29

Sem_ schreef:
Ja herkenbaar. Elke nacht is weer een avontuur. :+

Haha inderdaad! Ik heb het ook maar vind het eigenlijk wel leuk, avonturen beleven als je slaapt. Kan vrij lucide dromen dus al te enge nachtmerries buig ik om of verander ik in iets minder eng. Als dat niet lukt dwing ik mezelf om wakker te worden. Ben wel heel zelden uitgeslapen :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:37

Ik heb er ook eentje onthouden van afgelopen nacht. Ik was een disneyprins, soort Aladdin achtig figuur, en ik werd afgewezen door de vader van de prinses die ik leuk vond. En hij koos een soort nerd die hem onder de indruk had gemaakt als geschikte man voor zijn dochter. Terwijl ik ondertussen zijn dochter had versierd, dus ik ging terug naar huis en liggen huilen in mijn bed. En toen kwam Elsa voorbij vliegen op een bezemsteel (waarom de bezem?) en bleek dat ik ook magie had met ijs. Ondertussen had de eerste prinses haar vader gesommeerd aan zijn wachters om mij dood te maken. Zijn dochter was namelijk stiekem ook verliefd op mij en wilde niet met de andere prins trouwen. Dus ik sprong bij Elsa achterop de bezem en samen ontsnapten we. Van wat er daarna gebeurde weet ik niet. Behalve dat Elsa ook al een prins had dus ik toen maar weer terugging naar huis. Mijn huis stond op een klif bij de oceaan. Dus de eerste keer sprong ik in een oceaan om aan de wachters te ontsnappen. Toen ik dat voor de tweede keer wilde doen, want ze zaten weer achter me aan, was de oceaan een bos geworden. Maar ik sprong alsnog, want ik dacht "dit is Disney, daarin gaan prinsen niet dood". En dat was waar, ik landde in de bomen. En met het gevoel als ik overal krassen had, werd ik wakker vanochtend.

Droom van een paar nachten terug was een game waarin je stiekem met een prinses moest afspreken zonder dat de wachters je zagen. Ik heb iets met prinsessen de laatste tijd, waarbij ik de prins speel. Terwijl ik toch echt een meisje ben. :')

Het verbaast me dat niet van stranger things gedroomd heb. Maar ik knijp mezelf bewust wakker in nachtmerries voordat ze te eng worden.

Edit; de eerste prinses was super mooi en had lang zwart haar. Kennelijk was dat Jasmin dus en heb ik inderdaad gedroomd dat ik een soort bad boy versie van Aladdin was. _O-
Laatst bijgewerkt door Jorex op 02-07-20 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:53

Wat leuk, ik kon vroeger ook wakker worden als ik dat wilde. Of sturen in mijn dromen. Eigenlijk nu bijna niet meer.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:34

Ja absoluut. Ik droom eigenlijk elke nacht super realistisch (vaak ook meerdere dromen) en het zijn 9 van de 10 keer hele vervelende dromen helaas -O- nu ik onder behandeling ben bij de GGZ worden de vervelende dromen wel iets minder gelukkig, maar ze blijven zo levendig.

Ik word vaak ook helemaal niet uitgerust wakker omdat ik zo ontzettend onrustig slaap, regelmatig is ‘s ochtends mn dekbed uit de hoes en het laken van het matras af. Sinds een paar weken hebben we een pup die bij mij op bed slaapt, zij maakt me wel wakker als ik het te bont maak qua druk slapen (en dus vaak als ik een nachtmerrie heb) dus dat scheelt al wel een hoop! Zelf word ik er meestal niet wakker van namelijk.

Ik zie er dus ook vaak tegenop om te gaan slapen omdat ik echt bang ben voor m’n dromen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:08

Melvern schreef:
Ik droom ook altijd als ik slaap. Sinds een paar jaar heb ik last van slapeloosheid en ik gebruik medicatie om te slapen. Hiermee slaap je al niet echt en ik word nooit uitgerust wakker. Ook heb ik heel extreem last ( meerdere keren per nacht) van slaapverlamming en dat is zo vermoeiend.

Oh jij ook, ik ook redelijk veel last van slaapverlammingen of soms het idee dat je stikt ofzo. Ik heb er geen enge nachtmerries bij en ben vaak wel bewust dat het gebeurd, dan denk ik, ja het is weer zo ver, maar ik wil niet -O- . Al vraag ik mij ook af of dat je het altijd 'door' hebt dat het gebeurd?

Laatste keer was 9 dagen geleden en ik ben echt heel erg moe overdag. Niet dat ik zomaar in slaap val hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:28

Ja ik had gedroomd heftige zwangerschapspigmentvlekken in mijn gezicht te hebben. Dat ik eerst een artikel las daarover en later in de spiegel bij mijzelf hetzelfde zag. De droom was levensecht. Nu 2 dagen later ben ik nog blij met wat ik in de spiegel zie :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 18:10

Talietjuh schreef:
Ja ik had gedroomd heftige zwangerschapspigmentvlekken in mijn gezicht te hebben. Dat ik eerst een artikel las daarover en later in de spiegel bij mijzelf hetzelfde zag. De droom was levensecht. Nu 2 dagen later ben ik nog blij met wat ik in de spiegel zie :D

Oooh of dat je droomt dat je tanden uitvallen, zo creepy!
Ik heb maanden geleden echt een super enge droom gehad. Ik had gedroomd dat mijn paard haar hoef er was afgevallen. Ben daarna nog gaan googlen - had ik beter niet gedaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:14

Haha ja vreselijk! Dat van die haren heb ik ook gehad!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:48

Ohja dit ken ik zeker wel, vooral als het te warm is in bed/de slaapkamer. Maar moet zeggen dat sinds ik GABA slik vlak voor het slapen gaan ik het echt stukken minder heb. Door de GABA kan mijn hoofd beter ontspannen, wel zo fijn want van die drukke dromen kan ik ook heel erg moe worden en dat is nou net niet het idee van slaap :')

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:47

Whahahaha, geweldige droom ts :') . Hier ook zo een enorm levendige droomster :Y).

Bij mij is dat ook dikwijls hormonaal ....

Wat ik ook regelmatig heb is dat ik droom dat ik zo mega dringend moet plassen en ik overal ga zoeken naar een wc maar geen vind -O- .
Dat kan zo een hele nacht doorgaan, zoekend naar een wc :O . En als ik er dan eindelijk ene vind, dan schiet ik meestal wakker en tot de constatie komen dat ik meeeeeega dringend moet plassen :+ .

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 00:00

yup, hele speelfilms hier! soms word ik tussendoor wakker (en dan zeg ik 'log even uit, totzo! word wakker.) en droom dan verder. Zelfs computer games, waarbij IK de avatar ben en dus echt moet vechten tegen dingen. Of een levensgroot scherm zie, waarbij ik moet drukken op knoppen met wat ik wil. Dreams on demand.. ik kies, en BAM.. daar gaat de droom over.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 08:47

Hier weer gek gedroomd vannacht, ik kan me 2 verschillende dromen herinneren.

In de eerste droom ging ik met mijn klas van de lagere school op Bosklassen. We moesten zelf koken en afwassen, wat in real life nooit gebeurd is op Bosklassen haha. En echt, wat een berg afwas was me dat! De helft van mijn klasgenoten in mijn droom bestaan ook echt, de andere helft heb ik verzonnen. En ik heb ook nog een bakje met hesp in de ijskast gezet, en dat daarna op beschuitjes aan 3 katten gevoerd :+

Droom 2 was irritanter. Ik had gedroomd dat er een gat in het gaas van de hordeur van de achtertuin zat (ik heb geen hordeur, ik heb een gewone deur :+ ) en dat er een aap, luiaard, stinkdier en wespennest in het washok zaten. Die aap is mee in de keuken kunnen glippen, en is met allerlei spullen beginnen gooien. Ook heeft hij een fles bleekwater in brand proberen steken met zijn adem/speeksel. In deze droom werkte mijn gsm weer niet naar behoren; toen ik mijn vriend wilde videochatten lukte dat eerst niet. Toen dat wel lukte, zei ik "niet boos zijn omdat het rommelig is, dat heeft de aap gedaan". Stomme aap had mijn ochtendkoffie op de grond gegooid :+

Droom 2 kan ik nog wel een beetje verklaren. Ik heb gisteren een aantal afleveringen van Scorpion gezien, daar zat een aap in. Mijn vriend had me een TikTok filmpje over een luiaard doorgestuurd. Ook heb ik gisteren met mijn mama gebeld, en hebben we het héél even over het wespennest gehad dat bij de buren aan de schutting hangt. Stinkdier kan ik niet verklaren haha.

Bosklassen, ook geen idee vanwaar dié weer komt. En ik eet zelden hesp, en heb ook geen katten :+ Eergisteren wel bleekmiddel gebruikt, maar dat is dan ook alles wat ik aan de realiteit kan linken :+

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:22

Jaa heb ik heel vaak.
Ook vaak dromen over dat ik iets heb gekocht of nieuww boeken bij de bibliotheek heb gehaald.
Dan word je helemaal enthousiast wakker en heb je zin om dat boek te gaan lezen..
En dan komt de teleurstelling -O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-20 13:26

youaremystar schreef:
Jaa heb ik heel vaak.
Ook vaak dromen over dat ik iets heb gekocht of nieuww boeken bij de bibliotheek heb gehaald.
Dan word je helemaal enthousiast wakker en heb je zin om dat boek te gaan lezen..
En dan komt de teleurstelling -O-

Ooh dat is idd ook niet leuk!

Hier weer een vermoeiende nacht - gedroomd dat mijn vriend één van onze vriendinnen (die samen is met zijn collega) stiekem aan het daten was. Helemaal over mijn toeren wakker geworden. En we gaan vanavond uit eten met dat koppel, dat wordt nog grappig :+

Uiteindelijk weer ingeslapen. En gedroomd dat er 2 grieten in ons huis rondliepen, waarvan er eentje blijkbaar een ex was van mijn vriend, en zij probeerde al mijn jurken te stelen. Oké dan :+

Ook gedroomd dat er een zwembad verstopt zat door paardenpoep, en dat ik die drollen met de mestboy er uit moest scheppen. Want anders zouden er auto's geëlektrocuteerd worden. Raar mens ben ik soms :+