dromen jullie ook zo vaak en zo levendig?
Ik heb soms meerdere dromen per nacht, en kan me de meeste ook herinneren. Ik droom vaak de vreemdste dingen
Als ik pech heb, is het een nachtmerrie, en die herinner ik me natuurlijk liever niet haha. Want ik kan er best van onder de indruk zijn, en de nachtmerrie gedurende de dag met me meeslepen. Voorbeeld: vannacht droomde ik dat ik met Arda (je weet wel, die knul van Temptation Island) samen was, en dat we op de bus stonden te wachten in een dorp waar ik jaren geleden gewoond heb. Daar werden we lastig gevallen door 2 mannen en 1 vrouw, Arda werd met een matrak neergeknuppeld en zijn lichaam werd in de Schelde gedumpt. Ik ben kunnen gaan lopen, en belandde op café, om vandaar uit de politie te bellen. Echter was de functie "bellen" van mijn telefoon verdwenen, dus dat lukte niet meteen. Daarna liep er een clown van 2 meter lang door de straten, te jagen op iedereen die buiten liep. Het was Oudejaarsnacht, dus vrij druk op straat. Ik ben toen gaan lopen met een meisje dat ik verzonnen heb, kan haar niet linken aan iemand die ik in real life ken. We zijn beginnen lopen in straten die echt bestaan, en kwamen uit bij een gefantaseerd industrieel terrein. De clown volgde ons. Ik liep voorop, en klom over een glazen omheining. Het verzonnen meisje liep wat achterop, met de clown vrij dicht achter haar. Ze riep naar me, ik draaide me om, en plots had ze een eenhoorn waarmee ze de glazen muur doorboorde
Daarna zijn we onder een omheining gekropen, waardoor we ontsnapten aan de clown. Daarna werd ik wakker.En nu mis ik Arda dus, was hij is dood - ook al leeft hij nog en vind ik hem eigenlijk een l*l
Nog mensen die dit ervaren?
Ik kijk normaal dagelijks horrorfilms en -series, daar zijn ik en mijn vriend een tijdje geleden mee gestopt omdat ik soms echt heel raar droomde haha, vooral heel eng. Nu we minder horror kijken, zijn mijn dromen ook iets minder eng - ik loop geen mensen meer af te slachten, dus dat is al goed haha. Maar ik droom nog steeds gerust dat ik een CO vergiftiging heb, dat ik rondhang met mensen die ik al jaren niet meer gezien heb, enzoverder. Als we een oorlogsspel op de PS4 gespeeld hebben, of ik heb een aflevering van Lili & Marleen gekeken, droom ik dat ik in een oorlog zit enzo
nu ik onder behandeling ben bij de GGZ worden de vervelende dromen wel iets minder gelukkig, maar ze blijven zo levendig.
.
. En als ik er dan eindelijk ene vind, dan schiet ik meestal wakker en tot de constatie komen dat ik meeeeeega dringend moet plassen