Smaak verandert Lipton IceTea Green?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Smaak verandert Lipton IceTea Green?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 21:12

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week twee blikjes van de normale Lipton IceTea Green gekocht. Nu had ik zelf al een blikje opengemaakt en ik vond het plots niet lekker meer. De andere gaf ik aan mijn moeder, omdat ik dacht dat het aan mij lag. Maar nee zij vond hem ook niet lekker. Uit het pak smaakt het wel gewoon normaal.

Heeft iemand dit ook gemerkt?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:13

Ik hoor wel vaker dat mensen iets uit een blikje anders vinden smaken dan uit de fles. Of dronk je hiervoor ook al blikjes?
Hier alleen de fles en die is idd nog zoals voorheen.

tennan

Re: Smaak verandert Lipton IceTea Green?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:13

Was het nog wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:21

Ik meen mij te herinneren dat dit te maken heeft met:
In welke volgorde het receptuur vlak voor en vlak na het afvullen in eindverpakking wordt doorlopen.
Voor een pak geldt meestal dat vloeistof al verhit wordt afgevuld.
Voor een blik geldt meestal dat het eerst wordt afgevuld en geseald en daarna verhit..
hierdoor kan de smaak en zelfs kleur iets afwijken van elkaar.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:23

Dit heb ik een keer meegemaakt met pakken Lipton Icetea Green.
Via de facebookpagina heb ik er melding van gemaakt en zij vertelden dat er in de fabriek iets misgegaan was. De hele batch was anders, vies van smaak. Ik heb toen een aantal gratis pakken gekregen en die smaakten weer zoals het hoorde.

Misschien moet je contact opnemen met Lipton.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 30-06-20 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:26

Ik proef zelf ook verschil tussen de blikjes en uit pak. Maar uit blik smaakt wel gewoon goed. Dus als het echt vies was, kan er inderdaad iets mis zijn gegaan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:31

Ik heb het wel bij de gewone ijsthee. Uit een grote fles vind ik het heerlijk, uit een kleintje niet te zuipen :+

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 21:48

@Elinexx ik dronk hiervoor ook al uit blokjes en toen was er niks mis mee. Het is ook niet een klein verschil maar gewoon echt vies.

@tennan ik heb er ook meteen naar gekeken maar is nog tot ergens in 2021 goed.

Ik zal eens contact opnemen met Lipton

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 21:50

Vind ik ook! Heel zoet chemisch smaakje, is dat ook wat jij bedoeld?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 21:55

wondertje schreef:
Vind ik ook! Heel zoet chemisch smaakje, is dat ook wat jij bedoeld?

Ik weet niet of ik het echt zoeter vond maar in iedergeval wel heel chemisch

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:07

Ik zou inderdaad eens contact opnemen met lipton. Als het echt een fout is krijg je er vaak iets leuks voor terug <<)

Zo heb ik ooit van een bepaald merk snoepjes (geen idee al meer welke) een VVV bon van 10 euro gekregen.
Op de wikkels van de snoepjes stond met koeienletters dat er soja in zat, waar ik dus allergisch voor ben. Terwijl dit op de verpakking zelf niet stond. Super gevaarlijk dus! Uiteindelijk bleek het er niet in te zitten, de samenstelling van de snoepjes was al veranderd alleen gebruikten ze de oude wikkels nog. Zo had ik dus én een zak snoepjes, en een VVV bon gekregen :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:08

Niet per ongeluk de lemon versie van de groene gekocht ipv de gewone? Ik kwam er vorige week ook per toeval achter dat er twee verschillenden zijn. Het is dat de dop van de fles anders was anders had ik het niet gezien.

Van Klene heb ik idd na een klacht een nieuw zakje snoep opgestuurd gekregen :D

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 22:14

laraxXxemma schreef:
Niet per ongeluk de lemon versie van de groene gekocht ipv de gewone? Ik kwam er vorige week ook per toeval achter dat er twee verschillenden zijn. Het is dat de dop van de fles anders was anders had ik het niet gezien.

Van Klene heb ik idd na een klacht een nieuw zakje snoep opgestuurd gekregen :D

Het is echt de gewone. De lemon variant lust ik ook gewoon dus dat is ook niet het smaak verschil dat ik proef.

Het is gewoon echt niet te drinken. Zowel ik en mijn moeder hebben het na een slok weggegooid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:55

Volgens mij verandert de receptuur best wel vaak omdat ze er steeds minder suiker in doen. Vond het vroeger lekkerder, maar toen moest er ineens hippe stevia in, haha. Dat is al een poosje zo.

Maar wellicht dat ze daar mee aan het experimenteren zijn? Zou wel een chemische zoete smaak kunnen verklaren. Weet niet wanneer je het hiervoor voor het laatst had.
Slechte batch kan natuurlijk ook gewoon.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 11:35

Menino schreef:
Volgens mij verandert de receptuur best wel vaak omdat ze er steeds minder suiker in doen. Vond het vroeger lekkerder, maar toen moest er ineens hippe stevia in, haha. Dat is al een poosje zo.

Maar wellicht dat ze daar mee aan het experimenteren zijn? Zou wel een chemische zoete smaak kunnen verklaren. Weet niet wanneer je het hiervoor voor het laatst had.
Slechte batch kan natuurlijk ook gewoon.

Ik drink het best wel vaak om eerlijk te zijn. Volgensmij was het niet zozeer zoeter maar wel echt heel chemisch. Ik drink meestal zero sugar dranken, en volgensmij zit stevia daar vaak in dus ik denk niet dat het daardoor komt.