Hard reset Samsung Galaxy J7

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Hard reset Samsung Galaxy J7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 16:46

Een goede kennis van mij had gevraagd of ik haar (zo goed als nieuwe) Samsung j7 kon ontgrendelen voor haar. Kort na aanschaf heeft zij hem per ongeluk laten zwemmen en na een droogsessie in een bak rijst is zij hem gedurende een tijd uit het oog verloren.

Nu is het probleem dus als volgt. De code die zij al jaren gebruikt (dame op leeftijd en zo kan zij hem nooit vergeten) voor haar schermvergrendeling werkt niet op deze telefoon (andere code, dame heeft geen idee welke dit kan zijn). Nu dacht ik aan een hard reset, maar helaas heb ik ook daar de code voor nodig, sterker nog, ik kan de telefoon niet eens uitzetten zonder code.
Ik krijg hem tot aan de veilige modus en dan begint het probleem, want ook daar raak je niet op zonder die code.

Is er iemand hier die een idee heeft/oplossing weet?

PotjeMayo
Amazone

Re: Hard reset Samsung Galaxy J7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:36

hoe kan het dat die code niet werkt op haar telefoon?

zat er een kaartje bij met zon code als je telefoon word vergrendeld na 3keer verkeerde code invoeren?
als je die vind kan je als het goed is daarna een nieuwe code invoeren. of de code ergens opschrijven waarvan jullie beiden weten misschien?

verder geen idee hoe je dit kan oplossen...
geen reserve code verder of iets? nog niks gevonden op google hierover?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 19:23

De telefoon is niet geblokkeerd, maar er zit nu wel al een wachttijd van 2 minuten tussen de pogingen om de code in te vullen.
Ze heeft hem een paar dagen gebruikt voor hij ging zwemmen. Ze weet alleen niet meer welke code het was. Blijkbaar heeft ze voor 1x een andere code erop gezet.

Ze gaat nu op zoek naar de gegevens van haar samsung account en dan hoop ik er via findmyphone in te kunnen. Als ze die niet geregistreerd heeft staan, dan weet ik absoluut niet meer wat ik nog kan doen. Via Google kom ik alleen maar uit op de mogelijkheden om hem te resetten als de telefoon uit staat, maar zonder code kan dat niet.

Ik hoop voor haar dat er iemand een manier weet om de vergrendeling af te zetten zonder de reset, omdat er dierbare foto's op staan van haar, inmiddels overleden, vader.

Dit is zoals het scherm er uit ziet, eender welke actie je vraagt, je komt op dit scherm terecht. Ook als je hem wilt uitschakelen.
Afbeelding

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:21

gaat dit om sim vergrendeling?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:43

Zit er toevallig niet een sd kaart in met de fotos op ?

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:50

Heb je al 4x 0 geprobeerd? Want stel dat ze de code niet heeft gewijzigd dan staat hij nog op de fabrieksinstelling. Ik heb namelijk weleens hetzelfde gehad waarbij dit de oplossing bleek.
Laatst bijgewerkt door ReneeMonty op 26-06-20 16:57, in het totaal 2 keer bewerkt

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 16:56

Het gaat om de code van de schermvergrendeling.

4x0 doet het helaas ook niet. Morgen gaat ze ermee naar een Samsung winkel met de aankoopbon, blijkbaar kunnen zij haar wel helpen met de telefoon.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:57

poetser schreef:
Het gaat om de code van de schermvergrendeling.

4x0 doet het helaas ook niet. Morgen gaat ze ermee naar een Samsung winkel met de aankoopbon, blijkbaar kunnen zij haar wel helpen met de telefoon.
Heb nog wat gezocht dit schijnt te werken als je echt niet langs het pincode scherm komt: https://www.youtube.com/watch?v=wC-PxcVH-Wc

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 17:01

Dit filmpje heb ik ook gezien, helaas betreft het een nieuwere versie van de J7 waar de achterkant niet van verwijderd kan worden.
Afbeelding

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:15

Heeft ze toevallig het abonnement via T-Mobile?
Deze levert namelijk zelf een pincode aan, die staat op het pasje vermeldt waar de sim-kaart in zat.