Pakketje gekregen wat niet van mij is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Pakketje gekregen wat niet van mij is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:25

Hoi allemaal,

Vandaag een brief in de brievenbus met daarop dat ik niet thuis was en mijn pakket is bezorgt bij een bezorgpunt in de buurt. Raar, ik heb niks besteld en mijn partner ook niet. Ik dacht eerst nog misschien een bekeuring uit Duitsland want die moet je ook vaak ophalen. Echter kon dat het ook niet zijn want het pakket is te zwaar.

Vandaag toch het pakket opgehaald en het staat duidelijk op mijn naam en adres. Echter heb ik dit pakket nooit besteld en is het ook niet iets wat ik überhaupt zou kopen. Bij het afhaal centrum konden ze er ook niks mee gezien het echt aan mij gericht is. Pakket komt volgens mij uit Frankrijk maar daar ben ik niet zeker van..

Meer mensen die dit wel eens hebben gehad?

Lau07
Moderator
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Pakketje gekregen wat niet van mij is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:26

Heb je het al opengemaakt? Als het echt aan jou geadresseerd is, is het misschien wel een verrassing van iemand :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:27

Ik zou contact opnemen met het bedrijf waar vanwaar je het gekregen hebt. Staat er op het factuur dat het al betaald is en of er verdere gegevens op staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:27

Ik heb dat wel eens gehad, kwam wel gewoon uit Nederland.
Bleek dat mijn nieuwe werkgever een welkomsgeschenk stuurde naar elke nieuwe medewerker.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:27

Lau07 schreef:
Heb je het al opengemaakt? Als het echt aan jou geadresseerd is, is het misschien wel een verrassing van iemand :D

Jep, ik heb het opengemaakt wel even ik de verpakking laten zitten mocht ik het toch nog terug moeten sturen of wat dan ook.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:28

Laatst bijgewerkt door Arethe op 24-06-20 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:28

Maureen95 schreef:
Ik zou contact opnemen met het bedrijf waar vanwaar je het gekregen hebt. Staat er op het factuur dat het al betaald is en of er verdere gegevens op staan?

Er zit helemaal geen factuur niks bij, het was een doos met daarin een hagel nieuw product zonder factuur of wat dan ook.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:30

Dat is bijzonder. Je kunt ook niet zien wie de afzender is?
Nou ben ik toch een beetje benieuwd wat je gekregen hebt..
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 24-06-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:30

miccamaaike schreef:
Dat is bijzonder. Je kunt ook niet zien wie de afzender is?

Nee, helemaal niks waarvan ik wijzer word.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:31

Heel apart dan zou ik het ook niet weten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:32

Hm, bijzonder. Lijkt een cadeautje!
Is het iets wat je wel kan gebruiken?

Collega ontving zo een pc & groot scherm op zijn adres, wel andere naam, en 's avonds stond er iemand aan de deur om zijn pakketje op te halen. Gelukkig niet meegegeven, want dat is dan op rekening en vervolgens krijg jij de facturen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:32

Met pakketten wordt ook wel oplichting gepleegd. Ook omdat er niks te herleiden valt naar de afzender

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:35

Wanneer het een hagelnieuw ding is zal de fabrikant toch te achterhalen zijn?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:36

Staat er ook geen retouradres in kleine lettertjes op het verzendlabel? En met welke vervoerder is het verzonden?

Bij DHL moet er volgens mij altijd een retouradres bekend gemaakt worden (aan DHL, misschien niet perse de klant), dus misschien kun je op die manier achterhalen welk bedrijf het verstuurd heeft.

En even nadenken of je ergens een actie gewonnen kan hebben of dat er iemand je iets gestuurd kan hebben.
Als er iemand een poging doet om het pakket bij jou op te halen in elk geval niets mee geven!

Edit:@bigone de fabrikant is niet perse het verkopend bedrijf natuurlijk

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:37

Hopelijk heb je niet getekend?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:39

Er staat nergens iets op waarvan ik kan herleiden waar het pakket weg komt. Alleen het doosje waar het product inzit is allemaal Frans talig, daarom denk ik dat het uit Frankrijk komt.

Ik heb verder nergens voor hoeven tekenen ook..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:39

Ik heb dit ook een keer gehad. Bleek dat een vriendin van me mij wilde verrassen en ben er via Facebook achter gekomen.

Ik ken echter ook andere verhalen en daar was ik eerst bang voor voordat ik wist dat uet van een vriendin kwam.

Er zijn mensen actief die een pakket laten bezorgen op een willekeurig adres. Alleen betalen ze de rekenng niet. Een paar dagen nadat jij het pakket heb opgehaald of aan de deur aangenomen hebt, krijg je de factuur en die zijn meestal behoorlijk hoog! Jij wilt uiteraard niet betalen, maar doordat je het pakket aangenomen hebt, ben je vaak al te laat.

Wat je kan doen:

Het pakket niet aannemen totdat je zeker weet dat het klopt. (Ben je nu te laat mee)

Direct retour afzender sturen, staat dat er niet op dan naar de winkel terug. Er moet ergens een winkel staan. Op de verpakking, op het adreslabel, ergens in de doos? Sowieso contact met de winkel opnemen.

Mocht je echt niets vinden, vrees ik dat je opgelicht bent en hoop ik dat het je niet te veel geld gaat kosten. Doordat je het pakket hebt aangenomen, wordt het dan een lastig verhaal.

Ik hoop dat het een goed bedoelt cadeau is, dat zou het mooiste zijn!

Edit, feit dat je niets kan vinden EN het Franstalig is, doen bij mij alle alarmbellen rinkelen!!
Laatst bijgewerkt door fohadie op 24-06-20 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:40

Huh, wat gek! Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar wat voor product het is. Is het iets wat je kan gebruiken of is het compleet random?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:41

Bel de klantenservice van de pakket dienst even, leg het verhaal uit en dan kunnen ze daar op kantoor aan de hand van de track and trace code op de doos wel zien waar het pakketje weg komt.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:42

Zeker weten geen cadeau van iemand? Ik krijg de laatste tijd met Corona en hoogzwanger/net bevallen vaker wat bezorgd waar we niks vanaf wisten...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:43

Destination schreef:
Huh, wat gek! Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar wat voor product het is. Is het iets wat je kan gebruiken of is het compleet random?

En we worden zo in spanning gehouden! Ik refresh de hele tijd om te zien wat erin het pakketje zit!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:43

Als de Track en trace code op de doos staat, kun je die misschien zelf invullen en krijg je wellicht de verzender te zien?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 13:45

Nouja als het een vorm van oplichting is ga ik het pakket in elk geval niet afgeven mocht er iemand aan de deur staan. De factuur betaal ik dan wel, ik ken dan gelukkig wel iemand die er wel heel blij van word. :D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:45

miccamaaike schreef:
Als de Track en trace code op de doos staat, kun je die misschien zelf invullen en krijg je wellicht de verzender te zien?

Maar dan kom je alleen maar bij de winkel uit misschien ?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:46

Wat is het dan?