Onze hypotheekadviseur heeft ons tijdens het oversluiten van onze hypotheek een advies gegeven met betrekking tot de levensverzekeringen. Mijn partner en ik hebben al jaren een levensverzekering, zodat bij overlijden van de één, de ander kan blijven wonen. Mijn partner verdient minder dan ik en zeker wanneer hij binnenkort met pensioen gaat, heeft hij door een pensioengat niet veel inkomsten. Ik verdien redelijk, ik werk vijf dagen en ben 15 jaar jonger dan hem. De hypotheekadviseur heeft laatst geadviseerd mijn partner niet meer te verzekeren voor overlijden. Er komt alleen een verzekering op mijn leven. We zijn daar in meegegaan (huis met NHG). Één en ander is in gang gezet, ik moet alleen nog de gezondheidsverklaring invullen. Echter had ik verteld dat wanneer mijn partner met pensioen is ik graag een dag minder wil werken. Misschien dat het dan lastiger wordt alles alleen te betalen, mocht ik alleen komen te staan. Zelf weet ik hier te weinig vanaf. Mijn partner gaat in augustus met pensioen. We betalen nu 47 euro voor ons tweeën, voor mij alleen wordt het 25 euro per maand. Was het advies een goed advies?
Laatst bijgewerkt door Himyar op 22-06-20 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt