Hoe verf van plafond krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe verf van plafond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:26

Wij wonen nu al een paar jaar erg gelukkig in ons bijna helemaal opgeknapte huisje, maar de klus waar ik al vanaf het begin tegenaan hik zou nu toch echt moeten gebeuren.. Namelijk, het plafond van de badkamer verf-vrij krijgen..
De vorige bewoners hebben namelijk latex over kalkverf gesmeerd, wat op sommige stukken behoorlijk goed vastgehecht zit, en op andere delen met blaren afbladderd.

Ik heb het hele plafond al met een staalborstel afgeborsteld, en ben nu met een plamuurmes en verf-föhn bezig. Nadeel is alleen dat het dus een rotklusje boven mn hoofd is, en op de goed vastgehechte delen laat het ook echt niet los zegmaar..

Hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Er nu weer kalkverf overheen smeren lijkt me ook niet de oplossing namelijk..

eva1969

Re: Hoe verf van plafond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:30

Oei, volgens mij is natmaken en afsteken de enige manier om kalkverf eraf te krijgen. Daar kan je wel op googlen. Of dat ook afdoende werkt als er al deels latex overzit weet ik niet. Is een nieuw plafond er onderdoor spijkeren en die dan goed afwerken geen optie? Of een spanplafonnetje :). Scheelt een hoop werk en gestress en of je het op deze manier ooit nog mooi krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:32

Het gaat mij dus vooral meer om hoe ik de latex van de kalkverf af ga krijgen, de kalkverf mag van mij prima blijven zitten, daar gooi ik dan weer een kalk-laag overheen. Het plafond is daar al vrij laag dus een nieuw plafond doen we liever niet.. Goed voorstrijken en opnieuw verven heeft de voorkeur, maar met deels latex en deels kalkverf verwacht ik eigenlijk dat de ondergrond daar nog niet geschikt voor is.. :=

Spanplafond ziet er opzich wel interessant uit, eens kijken of dat ook geschikt is voor in een badkamer!

Allejandro

Re: Hoe verf van plafond krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:34

Of kunststof plafond platen, nieuw plafond is dan hooguit enkele mm's lager.