Zijn er Bokkers die ervaring hebben met een voorhoofdthermometer? Zo ja, welke raad je aan? Werkt het fijn en accuraat?
Drico
Geplaatst: 22-06-20 11:08
Ik kan je niet helpen met welke de beste keuze is oid. Maar vorige week moest ik op controle in het Sint Maartenskliniek Nijmegen en daar gebruikte ze ook een voorhoofdthermometer voor iedereen bij binnenkomst
Ik heb er een maar wat een drama-ding is dat. Uiteindelijk krijgen mijn kinderen er gewoon weer een op de ouderwetse manier, in de kont. Scheelt zo een volle graad.
Wij vonden het niks, hebben ook een oorthermometer vonden we ook niks. Geven zo makkelijk verkeerd aan. Doe nu gewoon de normale met een boterhamzakje in mijn mond en dat is prima. Rectaal is het beste maar ik heb zelf nooit echt gevaarlijk hoog gehad, voor de kleine wel zo gedaan maar later niet meer. Bij mijn paard doe ik het nog wel zo.
Wij hebben er eentje en die bevalt prima. De truc is dat je moet weten wat je "normale" temp is. En ja, die is bij voorhoofd lager dan bij oormeting. Van oudste dochter, man en van mij weten we de normale temp voor zowel oor als voorhoofd. Jongste telg is te jong (3 weken en 2 dagen) dus die gaat nog wel rectaal, maar over een half jaartje niet meer.
Hoe dan ook, de basis is dat je de normale gemiddelde temp van smorgens, smiddags en savonds moet weten. Anders heb je alsnog weinig aan je meting.