Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
StonedRomy schreef:Ik zou dat half jaar afwachten, ik begrijp je ex namelijk ook. Jij zou dan direct je geld hebben en hij moet dan een half jaar wachten op zijn geld?
TheJokerr schreef:Snap ik ook, maar nu woont ex weer thuis en hoeft niks verder te besteden aan leefgeld etc, het gaat niet om een enorm bedrag maar wel een bedrag die ik beter kan besteden.
TheJokerr schreef:StonedRomy schreef:Ik zou dat half jaar afwachten, ik begrijp je ex namelijk ook. Jij zou dan direct je geld hebben en hij moet dan een half jaar wachten op zijn geld?
Snap ik ook, maar nu woont ex weer thuis en hoeft niks verder te besteden aan leefgeld etc, het gaat niet om een enorm bedrag maar wel een bedrag die ik beter kan besteden.
Het ziet er niet naar uit dat ex alsnog het geld terugkeert na het half jaar.

Ir111 schreef:TheJokerr schreef:Snap ik ook, maar nu woont ex weer thuis en hoeft niks verder te besteden aan leefgeld etc, het gaat niet om een enorm bedrag maar wel een bedrag die ik beter kan besteden.
Het is je ex, het is niet aan jou te bepalen of hij het geld wel of niet gemakkelijk kan missen.
Ik zou het ook doen zoals Winged schrijft, afspreken (vastleggen) wanneer geld op jouw rekening staat na uitkeren van de luchtvaartmaatschappij.
Dorus schreef:Ik zou eens uitzoeken wat precies de regelgeving is. Ik begreep dat je niet altijd een voucher hoeft te accepteren en dus ook cash kan eisen. Als dat in jullie situatie het geval is dan zou ik ex daar eens op wijzen en hem zeggen dat het verder aan hem is waar hij voor kiest, maar dat jij je geld nu terug wilt.
Shadow0 schreef:Vouchers zijn toch niet verplicht? Je kunt toch alsnog teruggave in geld vragen?
Als dat kan, dan kan hij dat doen en jou betalen, ofwel de voucher houden en jou betalen.
Als dat niet kan, dan kan ik me voorstellen dat je allebei een half jaar moet wachten.
TheJokerr schreef:
Ex weigert mijn deel terug te geven omdat de voucher een half jaar wachttijd heeft tot terugkeren waarde in geld.
Welke stappen kan ik ondernemen of is het zwaaien naar mijn helft?
TheJokerr schreef:Maar hoe kan ik het beste communiceren naar ex zodat ik over een half jaar alsnog mijn deel van het bedrag terug krijg en ik mij verder niet met ex hoef te bemoeien maar ex dus ook niet met mij behalve die overboeking. Ik wil het gewoon afsluiten.
beatje schreef:Dus eigenlijk hebben ze geluk gehad dat ze niet met elkaar op vakantie moesten en nog geld terug krijgen?
en dan was ieders deel weggeweest uiteraard.