gezeur omtrent geannuleerde vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

gezeur omtrent geannuleerde vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 09:59

Hi allemaal, hopelijk kan iemand mij hier voorzien van wat advies.

Ik heb samen met mijn ex vorig jaar een vakantie geboekt, deze hebben wij aanbetaald en nu is deze omtrent de omstandigheden geannuleerd. Voucher staat op hoofdboekers naam, dit ben ik niet.

Echter heb ik ook een deel van die voucher aanbetaald via de bank met omschrijving vakantie. Ex weigert mijn deel terug te geven omdat de voucher een half jaar wachttijd heeft tot terugkeren waarde in geld.

Welke stappen kan ik ondernemen of is het zwaaien naar mijn helft?

StonedRomy

Re: gezeur omtrent geannuleerde vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:01

Ik zou dat half jaar afwachten, ik begrijp je ex namelijk ook. Jij zou dan direct je geld hebben en hij moet dan een half jaar wachten op zijn geld?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:02

Maar wil hij over een half jaar wel het geld aan je terug geven? Of gewoon helemaal niet?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 10:05

StonedRomy schreef:
Ik zou dat half jaar afwachten, ik begrijp je ex namelijk ook. Jij zou dan direct je geld hebben en hij moet dan een half jaar wachten op zijn geld?

Snap ik ook, maar nu woont ex weer thuis en hoeft niks verder te besteden aan leefgeld etc, het gaat niet om een enorm bedrag maar wel een bedrag die ik beter kan besteden.

Het ziet er niet naar uit dat ex alsnog het geld terugkeert na het half jaar.

Winged
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:19

Wellicht kan ex het geld ook beter besteden.

Ik zou er duidelijke afspraken over maken wanneer het geld bij jou op de rekening moet staan na het uitkeren van de luchtvaartmaatschappij.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:21

TheJokerr schreef:
Snap ik ook, maar nu woont ex weer thuis en hoeft niks verder te besteden aan leefgeld etc, het gaat niet om een enorm bedrag maar wel een bedrag die ik beter kan besteden.

Het is je ex, het is niet aan jou te bepalen of hij het geld wel of niet gemakkelijk kan missen.

Ik zou het ook doen zoals Winged schrijft, afspreken (vastleggen) wanneer geld op jouw rekening staat na uitkeren van de luchtvaartmaatschappij.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:24

Ik zou als ex zijnde ook niet uitkeren,hij moet ook wachten op zijn geld.Wie weet wat voor touwtrekkerij het nog word. Geld was je anders ook kwijt geweest had je er alleen vakantie voor gehad.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:26

TheJokerr schreef:
StonedRomy schreef:

Het ziet er niet naar uit dat ex alsnog het geld terugkeert na het half jaar.

Het lijkt me niet dat jij in zijn/haar portemonnee kan kijken en kan bepalen wie het geld beter kan gebruiken :=

Hij/Zij heeft het geld nog niet, dus dan snap ik ook volkomen dat hij/zij jou nog niet terugbetaalt.
Laatst bijgewerkt door Destination op 22-06-20 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:27

Ir111 schreef:
TheJokerr schreef:

Het is je ex, het is niet aan jou te bepalen of hij het geld wel of niet gemakkelijk kan missen.

Ik zou het ook doen zoals Winged schrijft, afspreken (vastleggen) wanneer geld op jouw rekening staat na uitkeren van de luchtvaartmaatschappij.

Sorry ts maar ik ga mee met de voorgangers.
En het is je ex dus bemoei je niet met wat hij te besteden heeft en het aan uit geeft :o

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:32

Ik zou ook niet betalen als ik je ex was, straks gaat die toko nog failliet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:45

Wat de ex al dan niet te besteden heeft staat volgens mij los van de vraag wanneer hij TS moet terug betalen.
Ik neig naar nu. Feit is dat TS niet meer met ex op vakantie gaat. Voucher of niet. En wie zegt dat hij straks die voucher niet incasseert of inwisselt samen met iemand anders en TS gewoon naar d’r geld kan fluiten?

Ik zou eens uitzoeken wat precies de regelgeving is. Ik begreep dat je niet altijd een voucher hoeft te accepteren en dus ook cash kan eisen. Als dat in jullie situatie het geval is dan zou ik ex daar eens op wijzen en hem zeggen dat het verder aan hem is waar hij voor kiest, maar dat jij je geld nu terug wilt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:49

Zolang hij het geld zelf nog niet terug heeft lijkt mij dat hij ts ook niet terug hoeft te betalen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:01

Dorus schreef:
Ik zou eens uitzoeken wat precies de regelgeving is. Ik begreep dat je niet altijd een voucher hoeft te accepteren en dus ook cash kan eisen. Als dat in jullie situatie het geval is dan zou ik ex daar eens op wijzen en hem zeggen dat het verder aan hem is waar hij voor kiest, maar dat jij je geld nu terug wilt.

De regelgeving is 6 maanden wachttijd dat is juist om te voorkomen dat bedrijf failliet gaat natuurlijk, volkomen logisch.

Maar inderdaad voucher staat op de hoofdboeker en is niet inwisselbaar voor mij; dus mocht ex de voucher besteden zit daar ook een deel van mij bij.

Nu hoef ik het niet a la minute terug, voelt wel fijner want het gaat niet zo soepel tussen ons.

Maar hoe kan ik het beste communiceren naar ex zodat ik over een half jaar alsnog mijn deel van het bedrag terug krijg en ik mij verder niet met ex hoef te bemoeien maar ex dus ook niet met mij behalve die overboeking. Ik wil het gewoon afsluiten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:08

Je hoeft toch in die tussentijd geen contact te hebben?
Nu zeggen dat je tegen die tijd verwacht dat hij het op je rekening stort en tzt weer contact opnemen.

Je zou nog kunnen zeggen wat je hierboven zegt, dat je het wil afsluiten zodat jullie verder niets meer met elkaar te maken hoeven te hebben maar afdwingen kun je het niet.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:26

Ik vind niet dat je nu van je ex kunt verwachten dat hij het geld aan je geeft, hij weet ook nog niet wat er gaat gebeuren, bovendien heeft hij niks uitgekeerd gekregen en in principe dus ook niets om aan jou te geven.
Als je zeker wilt zijn dat je geld na een half jaar wel bij jou terecht komt, kan je de afspraak die jullie nu maken op papier zetten en jullie beider akkoord eronder zetten.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:58

Ik snap eerlijk gezegd ook wel dat je het nu nog niet terug krijgt, hij moet ook maar zien dat hij het echt terug krijgt ik zou wel zorgen dat je zijn belofte zwart op wit heb staan (mail of Whatsapp kan natuurlijk ook).

Shadow0
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:06

Vouchers zijn toch niet verplicht? Je kunt toch alsnog teruggave in geld vragen?
Als dat kan, dan kan hij dat doen en jou betalen, ofwel de voucher houden en jou betalen.

Als dat niet kan, dan kan ik me voorstellen dat je allebei een half jaar moet wachten.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:10

Shadow0 schreef:
Vouchers zijn toch niet verplicht? Je kunt toch alsnog teruggave in geld vragen?
Als dat kan, dan kan hij dat doen en jou betalen, ofwel de voucher houden en jou betalen.

Als dat niet kan, dan kan ik me voorstellen dat je allebei een half jaar moet wachten.

Er is als ik het goed begrijp geld terug gevraagd, maar dit ontvangen ze pas na een half jaar.

TheJokerr schreef:

Ex weigert mijn deel terug te geven omdat de voucher een half jaar wachttijd heeft tot terugkeren waarde in geld.

Welke stappen kan ik ondernemen of is het zwaaien naar mijn helft?

TS wil dus eigenlijk dat haar vriend het geld voorschiet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:11

TheJokerr schreef:
Maar hoe kan ik het beste communiceren naar ex zodat ik over een half jaar alsnog mijn deel van het bedrag terug krijg en ik mij verder niet met ex hoef te bemoeien maar ex dus ook niet met mij behalve die overboeking. Ik wil het gewoon afsluiten.

Je kan toch heel simpel reageren en zeggen dat het prima is, dat je de situatie begrijpt en dat je het over een half jaar graag op je rekening ziet verschijnen zoals afgesproken?
Alvast bedankt en het beste.

Zo moeilijk is het niet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:14

Je doet net alsof je opgelicht wordt. Een vakantie is vaak toch een best bedrag. Als ik het nog niet terug gehad zou hebben, zou ik het ook nog niet geven. Gewoon splitsen op het moment dat het wordt gestort is toch niet zo onlogisch?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:31

Ik snap het sowieso even niet.... Jullie zouden leuk en gezellig als exen met elkaar dus op vakantie gaan?

Maar nu is het geannuleerd en is de vent opeens een boeman die niet nu direct wil betalen en dan maar aan de schandpaal op het internet moet?

Draai het eens om. Stel dat jij de hoofdboeker geweest was...het om best wel een bedrag gaat, en je het geld dat je nu op je rekening hebt staan eigenlijk voor andere dingen nodig heb. Zou jij dan batsboem het bedrag even kunnen ophoesten om terug te betalen? Jullie zijn exen, en zouden daarmee in principe geen weet hoeven te hebben van elkaars financiële situatie.

Ik zou het zelf gewoon even samen met hem zwart op wit noteren dat je bij terug storting van het geld je daarvan x bedrag terug krijgt van hem. Een beetje vertrouwen in de mens heet dat... Je vertrouwde hem namelijk ook om gezellig samen op vakantie te gaan.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:39

Tijdens het boeken waren ze nog samen natuurlijk :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:00

Dus eigenlijk hebben ze geluk gehad dat ze niet met elkaar op vakantie moesten en nog geld terug krijgen?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 17:03

beatje schreef:
Dus eigenlijk hebben ze geluk gehad dat ze niet met elkaar op vakantie moesten en nog geld terug krijgen?

Anders hadden we het geannuleerd natuurlijk :j en dan was ieders deel weggeweest uiteraard.

Met het boeken waren we uiteraard nog bij elkaar.

Geen schandpaal hoor, ik wou gewoon graag weten hoe andere het zagen als je zelf in die situatie zit heb je er toch een minder scherpe blik op. Jullie denken heel logisch en zonder mening wat voor mij super fijn is :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:56

Over half jaar hem een tikkie sturen voor het openstaande bedrag en voor nu gewoon net als hij afwachten.