Nog meer mensen met klachten over Facepillow?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Nog meer mensen met klachten over Facepillow?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 16:32

Beste Bokkers,

Volgens mij zullen heel veel deze reclame herkennen, namelijk een super leuk en schattig cadeau idee voor jezelf of een ander.

Afbeelding

Mij leek het een ontzettend leuk idee om eentje te laten maken voor een vriendin. We zitten beiden midden in onze examenperiode en ik weet hoe vervelend ze het vindt om gedurende deze tijd alleen op haar kamer te moeten zitten. Ze heeft ook onlangs 2 van haar honden moeten laten inslapen dus leek het mij een perfect idee om haar te laten weten dat ik aan haar denk :o.

Aangezien onze examens zouden beginnen op 1 juni, heb ik de kussen al 17 mei besteld. Op de website stond dat de levering 1-2 weken zou duren dus dat was mooi op tijd.

Helaas kreeg ik meteen na het plaatsen van de bestelling een mail met het bericht dat het nu 20 dagen zou duren vanwege drukte. Okay, jammer, de helft van de examenperiode is dan al gaande maar prima, kan gebeuren.

Ik wacht netjes 20 werkdagen en heb nog steeds geen update ontvangen. Inmiddels heb ik al meerdere mailtjes gestuurd, via Facebook contact gezocht en via hun website een formulier ingevuld. Ik krijg geen reactie.

Ook kom ik nu online allerlei klachten tegen over Facepillow, betreffende het niet leveren van de bestelling en geen contact.

Ik word hier wel zenuwachtig van. Ik baal dat ik die klachten niet eerder ben tegengekomen.

Ik weet ook niet wat ik verder kan doen. Er is online geen telefoonnummer van ze. Ze reageren niet op mails en de bestelling annuleren mag sowieso niet omdat het een 'custom made' product is...

Hebben nog meer mensen hier last van of ervaringen hoe ik het verder kan aanpakken?

Alvast hartelijk bedankt!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 16:49

Geen Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk en slechte recensies. Dat plaatje wat je post ziet er ook niet uit als een kussen, maar een photoshop-ding. Dat stemt niet hoopvol... Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Vraag hen een brief te sturen. Heb je gekocht met een creditcard? Meld het dan ook bij je maatschappij zodat er niets wordt afgeschreven. :)

N0a

Re: Nog meer mensen met klachten over Facepillow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 17:08

Geen ervaring mee, maar ik zie zo al aan de website dat het een dropshipping bedrijf is. Zij bestellen op Ali je kussen voor 10 euro en verkopen dit aan jou door. De levering is dus ook door Ali. Ga er maar vanuit dat het minimaal 6 weken duurt. Zeker nu met corona. Jammer, maar een wijze les. Altijd goed checken, dit soort bedrijven herken je door geen adres te hebben en maar 1 product aan te bieden. Na een bepaalde tijd wordt de website weer offline gehaald.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 17:56

Elanor schreef:
Geen Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk en slechte recensies. Dat plaatje wat je post ziet er ook niet uit als een kussen, maar een photoshop-ding. Dat stemt niet hoopvol... Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Vraag hen een brief te sturen. Heb je gekocht met een creditcard? Meld het dan ook bij je maatschappij zodat er niets wordt afgeschreven. :)

Helaas via Ideal betaald. De voorbeeldfotolijkt inderdaad niet echt maar ik heb berichten voorbij zien komen van mensen die hun kussens hebben gepost. Dingen kijken altijd veel mooier geadverteerd dan in werkelijkheid dus ik durfde het nog wel aan. Achteraf heel stom natuurlijk.

Ik zal even navragen bij de rechtsbijstandverzekering. Bedankt voor de tip.

N0a schreef:
Geen ervaring mee, maar ik zie zo al aan de website dat het een dropshipping bedrijf is. Zij bestellen op Ali je kussen voor 10 euro en verkopen dit aan jou door. De levering is dus ook door Ali. Ga er maar vanuit dat het minimaal 6 weken duurt. Zeker nu met corona. Jammer, maar een wijze les. Altijd goed checken, dit soort bedrijven herken je door geen adres te hebben en maar 1 product aan te bieden. Na een bepaalde tijd wordt de website weer offline gehaald.

Het was inderdaad erg stom. Op zich verkopen meerdere webwinkels een specialiteit product. Een der welke foto kan je erop laten zetten dus ik vond het niet apart oid. Maar het vormt inderdaad een wijze les.
Volgende keer controleer ik ook zeker of er een telefoonnummer is etc.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:02

N0a schreef:

Ik ga mee met deze post. Geen kvk nummer, gratis verzenden, 1 week om het te maken en dan 2 weken verzendtijd, allemaal rode vlaggen helaas en dit soort nep online winkels schieten ook echt als paddestoelen uit de grond.

Hier is een willekeurige aliexpress verkoper die hetzelfde biedt, dan krijg je een idee van wat het daadwerkelijk kost en voor hoeveel je genaait bent
#Aliexpress € 8,33 54%OFF | New Hot Photo customization DIY dog Cushion Plush Toys Dolls Stuffed Animal Pillow Sofa Car Decorative Creative Birthday Gift
https://a.aliexpress.com/_BUuOZW
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:13

emilyslaluna schreef:
N0a schreef:

Het was inderdaad erg stom. Op zich verkopen meerdere webwinkels een specialiteit product. Een der welke foto kan je erop laten zetten dus ik vond het niet apart oid. Maar het vormt inderdaad een wijze les.
Volgende keer controleer ik ook zeker of er een telefoonnummer is etc.
Nou ja, 7 dagen om het te maken en daar bovenop 1-2 weken voor (gratis) levering vind ik best apart. Daar gaan bij mij de alarmbellen meteen van rinkelen, net als van de ontzettend slecht gephotoshopte productfoto's, het krakkemikkige Nederlands, geen informatie over de materialen die ze gebruiken, productieproces, amateuristische upload interface etc. Plus wat Elanor zegt: geen Thuiswinkel Waarborg of Webshop Keurmerk; geen KVK... Er is oprecht niets aan deze site wat bij mij ook maar enig vertrouwen wekt. :+

speedfiets_2
Badass Cowgirl
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:15

Je bent helaas ten prooi gevallen aan een gehaaide dropshipper. Die neemt jouw bestelling op en besteld zelf op alie voor een schijntje van de prijs

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:16

Yep, ze maken daar fors winst op. Meer dan het dubbele. Dus eeeh 250%? 15 euro incl zending bij Ali. Levering 14 juli als je vandaag bestelt.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 18:28

Ik heb mijn lesje zeker geleerd. Ik heb nooit eerder ervaring gehad met zulke websites. Op zich wel goed maar dan komt er een moment dat het fout gaat.

Als het product alsnog geleverd zou worden dan zou ik het prima vinden. Jammer dat het ergens anders goedkoper kon, maar ik wilde gewoon iets leuks doen voor een vriendin.

Maar ik heb nu het idee dat er nooit iets zal komen. Wat kan ik daartegen doen? Ik neem aan dat zulke websites ook gewoon hun producten moeten leveren toch?

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:34

Ik denk dat het uiteindelijk wel binnen zal komen maar dat het vanwege corona enkel wat langer duurt, ik heb zelf ook wat bestellingen bij Aliexpress lopen en die hebben eigenlijk ook vrijwel allemaal wel wat vertraging.
Misschien nog eentje om in het achterhoofd te houden, bij de vervoerders als postnl is het momenteel ook heel erg druk, die extra tijd komt er wellicht ook bij. Ik weet niet hoe erg de drukte nu is, een paar weken terug had ik wat besteld in een gewone webshop (vandaag voor 15:00 besteld morgen in huis, je kent die kreet vast wel) en die webshop was ook inderdaad op tijd met alles verwerken en leveren, maar het was zo druk bij postnl dat ik het pas 6 dagen later in huis had.

Ik zou er van uit durven gaan dat je kussentje wel onderweg is!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:38

Ja ik denk ook wel dat het uiteindelijk komt, zal wel even duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 18:39

emilyslaluna schreef:
Ik heb mijn lesje zeker geleerd. Ik heb nooit eerder ervaring gehad met zulke websites. Op zich wel goed maar dan komt er een moment dat het fout gaat.

Als het product alsnog geleverd zou worden dan zou ik het prima vinden. Jammer dat het ergens anders goedkoper kon, maar ik wilde gewoon iets leuks doen voor een vriendin.

Maar ik heb nu het idee dat er nooit iets zal komen. Wat kan ik daartegen doen? Ik neem aan dat zulke websites ook gewoon hun producten moeten leveren toch?

Dat is niet het punt van de mensen die zeggen dat het op AliExpress goedkoper kan. Het punt is, dat dit bedrijf bij die verkopers op AliExpress bestelt, en dat vervolgens voor tig keer de prijs aan jou verkoopt. Daarom is die levertijd ook zo lang; het moet eerst uit China komen.

Als ik trouwens echt iets leuks handgemaakt wil, kijk ik meestal op Etsy. Ook leuk om lokale, onafhankelijke creatives te ondersteunen door hun producten te kopen die daadwerkelijk naar jouw wensen gemaakt worden en waar je gewoon contact kunt opnemen met verkopers.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 18:49

Telpeva schreef:
Ik denk dat het uiteindelijk wel binnen zal komen maar dat het vanwege corona enkel wat langer duurt, ik heb zelf ook wat bestellingen bij Aliexpress lopen en die hebben eigenlijk ook vrijwel allemaal wel wat vertraging.
Misschien nog eentje om in het achterhoofd te houden, bij de vervoerders als postnl is het momenteel ook heel erg druk, die extra tijd komt er wellicht ook bij. Ik weet niet hoe erg de drukte nu is, een paar weken terug had ik wat besteld in een gewone webshop (vandaag voor 15:00 besteld morgen in huis, je kent die kreet vast wel) en die webshop was ook inderdaad op tijd met alles verwerken en leveren, maar het was zo druk bij postnl dat ik het pas 6 dagen later in huis had.

Ik zou er van uit durven gaan dat je kussentje wel onderweg is!

Het was inderdaad drukker bij postNL! Nu valt het mee denk ik. Ik heb vorige week en deze week toevallig iets besteld en gelijk de volgende dag in huis gekregen.
Nu lijkt het alsof ik vaak iets bestel maar geloof me, ik bestel zelden online :').

Mkango schreef:
Dat is niet het punt van de mensen die zeggen dat het op AliExpress goedkoper kan. Het punt is, dat dit bedrijf bij die verkopers op AliExpress bestelt, en dat vervolgens voor tig keer de prijs aan jou verkoopt. Daarom is die levertijd ook zo lang; het moet eerst uit China komen.

Als ik trouwens echt iets leuks handgemaakt wil, kijk ik meestal op Etsy. Ook leuk om lokale, onafhankelijke creatives te ondersteunen door hun producten te kopen die daadwerkelijk naar jouw wensen gemaakt worden en waar je gewoon contact kunt opnemen met verkopers.

Dat heb ik begrepen :j.
Ik moet ook zeggen dat ik nooit iets bij Ali zou bestellen. Juist om dezelfde redenen dat het allemaal goedkoop is maar wel helemaal vanuit China moet komen.
Ik had echt niet door dat deze website zo te werk gaat. Ik zag een leuk idee voorbij komen en dacht meteen aan een vriendin. Volgende keer zal ik zeker beter opletten.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:17

Lief dat je dit doet voor je vriendin, TS! <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 21:33

Troost je TS, ik denk dat ik hier ook in was getrapt.
Ik ben denk ik te goedgelovig en zou denken dat het proces van het kussen maken gewoon zo lang duurt :')

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 20:50

Balenciaga schreef:
Lief dat je dit doet voor je vriendin, TS! <3

Dankjewel! :D

Cayenne schreef:
Troost je TS, ik denk dat ik hier ook in was getrapt.
Ik ben denk ik te goedgelovig en zou denken dat het proces van het kussen maken gewoon zo lang duurt :')

'Gelukkig' ben ik niet de enige. Al is het natuurlijk niet fijn dat mensen hierin trappen.

Inmiddels zijn we 6wk verder sinds het plaatsen van de bestelling, minimal 2wk na hun uiterlijke datum (wat nogmaals later pas werd gecommuniceerd).
Ik heb nog meer mailtjes gestuurd maar helaas geen gehoor.

Wat betreft rechtsbijstand, mijn vader vindt het niet nodig om voor een bestelling van 25 euro het in te zetten. En aangezien ik nog onder zijn verzekering val, zal ik maar gewoon moeten wachten tot het pakketje ooit komt. Als het überhaupt komt.

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:40

Waren er niet een heleboel pakjes van Aliexpres gevonden die ergens gestort waren?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 11:07

Cookies schreef:
Waren er niet een heleboel pakjes van Aliexpres gevonden die ergens gestort waren?

Ik weet niet of dat te maken heeft met mijn bestelling. Al zou dat wel zo zijn dan zou je ook verwachten hierover ingelicht te worden.

Inmiddels is het ruim 6 weken sinds de bestelling en heb ik online een voorbeeldbrief gevonden voor het ontbinden van het contract. Ik heb namelijk gezien dat vandaag de website van FacePillow offline is gehaald. Ik ben er dus zeker van dat mijn pakketje niet zal geleverd worden.

Ik denk echter niet dat ze wat met mijn brief gaan doen. Het is vervelend dat ik voor zoiets verdere stappen zou moeten ondernemen.

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:56

Ja uiteraard had je hierover ingelicht moeten worden. Maar het is wel een verklaring waarom je niks hebt ontvangen. En facepillow zal niet voor de kosten op willen draaien.
Balen ook dat de website offline is. Ben bang dat je kunt fluiten naar je centen en je kussen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 11:37

Ik heb een mail gestuurd naar het juridisch loket. Ik heb daarvan inmiddels advies gekregen. Eigenlijk heb ik alles wat ze hebben verteld al gedaan. Helaas helpt het niet en dus zijn de volgende twee opties:
1. Naar de geschillencommissie, maar dan moet Facepillow hier wel aangesloten zijn. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen nu de website offline is?
2. Kijken of het failliet verklaard is. Tot nu toe kan ik dat nergens vinden...