Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
NoGo schreef:0000 ik vind ook dat het meisje die achterop is gereden meer afstand had kunnen houden hoor.
Echter wat mij wel 'dwars' zit is dat de politie nooit tegemoet komend verkeer heeft kunnen zien aankomen dat de eerste auto voor onze medewerksters op tijd heeft kunnen remmen is geweest omdat hij net de bocht uitkwam en heeft kunnen anticiperen op de manoeuvre die zij maakte.
Onze medewerkster heeft dit nooit kunnen zien en degene achter haar dus ook niet.
Als je dan uitgaat van de 80 km per uur weg op een onoverzichtelijk stuk vind ik dit hoe langer ik erover nadenk hoe vreemder, dat dit acceptabel is.
Evengoed gaan wij er morgen idd nog even melding van maken.
Blussem het is idd extra uitgeschreven op het aanrijdingsformulier.
0000 schreef:Mag de politie spookrijden, ja. Moeten ze daarbij rekening houden met de andere weggebruikers, ook ja.
Echter, de auto voor haar stond dus (op tijd) stil. In dit geval omdat er een politie auto aankwam maar er had ook een kind, hond, hert de weg op kunnen rennen. En dan was het net zo plotseling geweest en had diegene er ook achterop gezeten. En dat gaat dan zeer waarschijnlijk toch gezien worden als te weinig afstand gehouden.
Evengoed kan het de moeite zijn een melding te maken bij de politie, het zeker belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar wat wel en niet kan en de juiste inschatting blijft maken.