politie veroorzaakt ongeluk met spookrijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

politie veroorzaakt ongeluk met spookrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:16

Tja de titel zegt het eigenlijk al....
Vanmiddag gebeld door 1 van onze medewerksters dat er een auto achterop gereden was.
Direct in de auto gesprongen en die kant op gereden.
2 weliswaar snotterende maar ongedeerde meiden en wat blikschade verder, afgesproken dat wij het later papiertechnisch wel zouden afhandelen maar nu een ieder ietwat gekalmeerd was we allen onze weg zouden vervolgen.

Echter op locatie en een kop koffie verder vertelde onze medewerkster wat er nu daadwerkelijk gebeurd was.
Zij hoorde op een bekende 80 weg met daarin 2 bochten waarvan in de 2e bocht een middenstuk de sirenes.
Op hetzelfde moment stond de auto plots voor haar stil, heeft ze in een split second gedacht dat scheelde niet veel en direct daarna klapte het meisje achterop.
Zij realiseerde zich later pas dat de politieauto in de 2e bocht langs het middenstuk over hun weghelft was gekomen waardoor de auto voor haar vol in de ankers moest.
Dit werd vanavond ook bevestigd door degene die achterop reed, zij bevestigde ook dat ze spiegels checkte vanwege de sirenes en voor ze het wist moest remmen botste en haar stuur naar rechts heeft gegooid omdat de politiewagen vlak langs haar reed waarvan ze schrok.

Nu ben ik ondertussen thuis en natuurlijk super dankbaar dat het bij blikschade is gebleven en iedereen er ongedeerd en alleen met flinke schrik eruit is gekomen.
Echter vraag ik mij wel af of dit überhaupt wel mag, deze 2 bochten zijn super onoverzichtelijk en dit had dus heel anders kunnen aflopen.
Googlen geeft verschillende antwoorden maar misschien is er een bokker die weet of de politie dit nou mag?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:23

Mag de politie spookrijden, ja. Moeten ze daarbij rekening houden met de andere weggebruikers, ook ja.

Echter, de auto voor haar stond dus (op tijd) stil. In dit geval omdat er een politie auto aankwam maar er had ook een kind, hond, hert de weg op kunnen rennen. En dan was het net zo plotseling geweest en had diegene er ook achterop gezeten. En dat gaat dan zeer waarschijnlijk toch gezien worden als te weinig afstand gehouden.

Evengoed kan het de moeite zijn een melding te maken bij de politie, het zeker belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar wat wel en niet kan en de juiste inschatting blijft maken.

Blussem

Re: politie veroorzaakt ongeluk met spookrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:30

Ik zal het zo wie zo het bij de verzekering dit melden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 22:14

0000 ik vind ook dat het meisje die achterop is gereden meer afstand had kunnen houden hoor.
Echter wat mij wel 'dwars' zit is dat de politie nooit tegemoet komend verkeer heeft kunnen zien aankomen dat de eerste auto voor onze medewerksters op tijd heeft kunnen remmen is geweest omdat hij net de bocht uitkwam en heeft kunnen anticiperen op de manoeuvre die zij maakte.
Onze medewerkster heeft dit nooit kunnen zien en degene achter haar dus ook niet.
Als je dan uitgaat van de 80 km per uur weg op een onoverzichtelijk stuk vind ik dit hoe langer ik erover nadenk hoe vreemder, dat dit acceptabel is.
Evengoed gaan wij er morgen idd nog even melding van maken.

Blussem het is idd extra uitgeschreven op het aanrijdingsformulier.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:44

Dat blijft een lastige, ik ken de weg natuurlijk niet daar en weet niet hoe het zich exact heeft afgespeeld. Op zich is juist op grotere wegen links rijden een van de methodes die ze gebruiken om eerder en beter zichtbaar te zijn en ook om zelf verder vooruit te kunnen kijken. Tegengesteld Opvallend Naderen noemen ze dat (TON). Misschien hebben ze in de betreffende bocht op de linker weghelft wel meer overzicht dan op de rechter. Of misschien waren het kamikaze piloten....goed dat het gemeld is bij de verzekering en zoals ik al aangaf ook gewoon melden bij de politie, ook die moeten kritisch blijven op zichzelf. En sterkte voor het meisje trouwens, is goed schrikken!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:53

NoGo schreef:
0000 ik vind ook dat het meisje die achterop is gereden meer afstand had kunnen houden hoor.
Echter wat mij wel 'dwars' zit is dat de politie nooit tegemoet komend verkeer heeft kunnen zien aankomen dat de eerste auto voor onze medewerksters op tijd heeft kunnen remmen is geweest omdat hij net de bocht uitkwam en heeft kunnen anticiperen op de manoeuvre die zij maakte.
Onze medewerkster heeft dit nooit kunnen zien en degene achter haar dus ook niet.
Als je dan uitgaat van de 80 km per uur weg op een onoverzichtelijk stuk vind ik dit hoe langer ik erover nadenk hoe vreemder, dat dit acceptabel is.
Evengoed gaan wij er morgen idd nog even melding van maken.

Blussem het is idd extra uitgeschreven op het aanrijdingsformulier.

Dit is niet acceptabel. Ik ken de situatie niet, was er niet bij. Lees alleen eenzijdig het verhaal.
De politie heeft echter wel richtlijnen en als ik het verhaal zo hoor is het een zeer verkeerde inschatting van deze politieman. Rijden op verkeerd weghelft in onoverzichtelijke bocht.

Laat je weten wat de uitkomst is van de verzekering? Ben ik wel benieuwd naar

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:15

0000 schreef:
Mag de politie spookrijden, ja. Moeten ze daarbij rekening houden met de andere weggebruikers, ook ja.

Echter, de auto voor haar stond dus (op tijd) stil. In dit geval omdat er een politie auto aankwam maar er had ook een kind, hond, hert de weg op kunnen rennen. En dan was het net zo plotseling geweest en had diegene er ook achterop gezeten. En dat gaat dan zeer waarschijnlijk toch gezien worden als te weinig afstand gehouden.

Evengoed kan het de moeite zijn een melding te maken bij de politie, het zeker belangrijk dat men kritisch blijft kijken naar wat wel en niet kan en de juiste inschatting blijft maken.

Maar ik zou ook in mijn spiegels kijken als ik sirenes hoor - dus achteruit. Dat vind ik toch anders dan een hert/kind/whatever, dan ben je nog vooruit aan het kijken...

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:43

Als je maximaal 80 km / uur mag rijden betekent dat niet dat je dat ook aan moet houden op onoverzichtelijke stukken. Deze snelheid is nogal wat dus inschatten wat veilig is op welk moment vind ik persoonlijk een belangrijk aspect van het deelnemen aan het verkeer. Maar al om al was ik niet betrokken bij de omschreven situatie dus heb ik geen idee of er iemand fout zat en wie dat dan was. Maar wel fijn dat het afliep zonder verwondingen en slechts auto schade. Bedankt voor het delen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 00:39

Het langzamer rijden gaat je jammer genoeg niet veel helpen wanneer een spookrijden politie wagen om de hoek vliegt met meer dan 100km/h. Die flits nog steeds met zo hard langs je heen.