Vogeltje zit onder kast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Vogeltje zit onder kast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 10:37

Hoi!

Ik kreeg vanmorgen ineens een appje van mijn moeder dat zij uit de bek van haar kat een vogeltje heeft gered.

Ze wilde hem mee naar binnen nemen en in een doos doen zo dat de dierenambulance hem mee kon nemen, maar het vogeltje vloog per ongeluk weg en is nu onder een kast gaan zitten.

Dit is een enorme (zware) glazen kast die aan de muur zit gemonteerd, en deze valt momenteel niet te verplaatsen. Mijn moeder kan ook niet onder de kast om het vogeltje te pakken, daarvoor is het te smal..

De dierenambulance kan het vogeltje niet meenemen zo lang hij onder die kast blijft zitten.

Hebben jullie nog ideeën om hem eronder weg te krijgen? Misschien lokken met iets?

Hij zit er nu al ruim 1,5 uur onder, we zijn bang dat hij misschien door verwondingen zal overlijden..

Ik ben er zelf nu overigens niet bij, maar tips zijn welkom :)

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:40

met iets langwerpigs en dun er onderdoor vegen,dan veeg je het diertje er zo onder weg.
ze heeft vast wel iets in huis wat daar mee lukt?
weet niet hoe ver het is, met een breinaald.of een lang dun stuk hout. een dunne tak
dat vogeltje komt zo lang zij er is niet zelf onder weg, die is te bang daar voor.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:41

Kun je m niet zachtjes met een plumeau er onder “wegvegen”?

pjer
🏆 Paardenfluisteraar

ik zou met een vliegenepper of zoiets proberen het vogeltje eronder uit te duwenn/vegen.. meestal wandelen ze wel opzij voor zo iets engs. en dan wel klaar staan met die doos om hem gelijk te vangen, anders werkt hij zich verder in de nesten.

_Penotti

Heb je geen swiffer duster of welk merk dan ook. Waardoor je hem zachtjes opzij kunt schuiven?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 10:42

ellepel schreef:
met iets langwerpigs en dun er onderdoor vegen,dan veeg je het diertje er zo onder weg.
ze heeft vast wel iets in huis wat daar mee lukt?
weet niet hoe ver het is, met een breinaald.of een lang dun stuk hout. een dunne tak
dat vogeltje komt zo lang zij er is niet zelf onder weg, die is te bang daar voor.

Ja zoiets dacht ik ook al, maar mijn moeder is bang dat ze het vogeltje dan nog angstiger maakt. Maar goed, hij moet er toch een keer onder vandaan komen..

Ik denk dat het hooguit een halve meter is, tot aan de muur

Fearn

Re: Vogeltje zit onder kast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 10:43

Ik zal de tips aan mijn moeder doorgeven! Iets zachts inderdaad, dat lijkt me wel een goed idee!

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:43

Ik ga mee met Ellepel, met iets duns en langs proberen hem onder de kast uit te schuiven. Niet te voorzichtig zo'n vogeltje kan best wel iets hebben. Hulp krijgen is in dit geval iets belangrijker, van de bacteriën in de bek van de kat kan het vogeltje heel ziek worden en daar kan hij tegen behandeld worden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 10:46

zonnebloem18 schreef:
Ik ga mee met Ellepel, met iets duns en langs proberen hem onder de kast uit te schuiven. Niet te voorzichtig zo'n vogeltje kan best wel iets hebben. Hulp krijgen is in dit geval iets belangrijker, van de bacteriën in de bek van de kat kan het vogeltje heel ziek worden en daar kan hij tegen behandeld worden.

Oei, ja dat klinkt niet goed :( Ik heb alles doorgegeven, hopelijk werkt het!

Het vogeltje kon nog wel vliegen dus dat is wel positief, maar waarschijnlijk heeft ie ook wel wat verwondingen..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 13:45

Inmiddels is ie gevangen! <3 hij ziet er volgens mijn moeder ook al wat beter uit. Hij wordt opgehaald door de dierenambulance :)

Afbeelding

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:47

Vogeltje ziet er inderdaad minder nat uit door speeksel van de kat.

Krijgt hij alleen zo wel lucht in dit plastic bakje?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 13:50

Olle schreef:
Vogeltje ziet er inderdaad minder nat uit door speeksel van de kat.

Krijgt hij alleen zo wel lucht in dit plastic bakje?

Ja, aan de linker kant zit er een pen onder, volgens mij had mijn moeder geen doos ofzo :')

Ze zegt dat hij inmiddels al is opgehaald :D

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:25

:D :D

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:45

Ik heb een keer in een natuur programma gezien dat ze een panty voor de mond van de stofzuiger hadden.Wel goed vast plakken en het vogeltje tegen de panty werd gezogen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:55

Goed gedaan! *\o/*

Haha wij hadden ook een keer zoiets, we hadden ook een jonge meerkoet van de kat gered, in een doosje gedaan en op de kast gezet.
Toen was hij eruit weten te glippen en achter de kast terecht gekomen.
Toen heeft mijn man de kast weg moeten schuiven, zo'n grote buffetkast. :=
Maar ik had alle meertjes in de buurt door gewaad om te kijken of ik zijn familie kon vinden, dat was ook een klus. :Y)
Helaas niet gevonden dus is hij naar de opvang gegaan.