Verhuurder: Monteurs komen installeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Verhuurder: Monteurs komen installeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 22:22

Hoi,

Ik krijg van mijn verhuurder deze mail:

Op woensdag 1 juli aanstaande zullen de monteurs van Ziggo het een en ander willen installeren in jullie wooneenheden.
Hieronder de link waarin je de afspraak kan bevestigen.
Dit moet uiterlijk 19 juni worden ingevuld (!!).

Ik vind het op zijn zachts gezegd nogal een apart besluit om het door te laten gaan op het moment, zeker omdat het om iets niet noodzakelijks gaat. Ik doe erg mijn best om de verspreiding van het virus te beperken, daarom wil ik pertinent geen vrienden, en zeker geen vreemde mensen, in mijn appartement hebben. De monteurs gaan het hele pand af die dag, en Joost mag weten bij welke mensen ze komen. Ik heb al een mail gestuurd, maar sta ik in mijn recht hier om het te weigeren?

Saskia9

Re: Verhuurder: Monteurs komen installeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:26

Zij doen gewoon hun werk? En de economie moet ook door blijven draaien denk ik dan?
Daarbij zullen ze vanuit het t bedrijf zelf echt wel maatregelen treffen, afstand houden etc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:26

Als je CV ketel het begeeft, laat je die monteur dan ook niet binnen?

Ik zou diegene gewoon binnen laten en zelf ergens anders gaan zitten in het appartement. Daarna ontsmetten en voila.

De monteur hoeft maar op één plek te zijn.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 22:33

Ik heb een open appartement, behalve de badkamer zijn er geen aparte ruimtes verder. Aangezien het over een niet zo noodzakelijke ingreep gaat (buiten het feit dat ik al internet heb en niet wil overstappen), is het gewoon heel apart. En een CV ketel is in mijn ogen iets noodzakelijker, dus die vergelijking vind ik persoonlijk niet helemaal juist. Ik zoek het contact überhaupt al niet op, en vind het ook echt niet prettig dat dit een beetje opgedrongen wordt.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:35

Ik zou eventjes vragen wat ze precies willen gaan doen en aan de hand daarvan een beslissing maken.
Als er een klein draadje gelegd moet worden in de meterkast zou het voor mij geen probleem zijn.
Maar ik begrijp je wel als ze je hele appartement door willen. Dat zou ik nu ook niet willen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 22:39

liespower94 schreef:
Ik zou eventjes vragen wat ze precies willen gaan doen en aan de hand daarvan een beslissing maken.
Als er een klein draadje gelegd moet worden in de meterkast zou het voor mij geen probleem zijn.
Maar ik begrijp je wel als ze je hele appartement door willen. Dat zou ik nu ook niet willen.

Ik heb het even weer opgezocht:

Moeten jullie in mijn kamer zijn?
Dat weten we nu nog niet. In sommige panden plaatsen we WiFi, in andere gevallen maken we een aansluiting in elke kamer. We weten op dit moment nog niet welke oplossing er voor jouw pand gekozen gaat worden. Daarvoor moet Ziggo de situatie in jouw pand beter bekijken.

Mijn internet gebeuren staat midden in mijn leefruimte.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:47

Dan zorg je toch gewoon zelf even voor een mondkapje en handschoenen voor die monteur?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:49

heidy_wilco schreef:
liespower94 schreef:

Ik heb het even weer opgezocht:

Moeten jullie in mijn kamer zijn?
Dat weten we nu nog niet. In sommige panden plaatsen we WiFi, in andere gevallen maken we een aansluiting in elke kamer. We weten op dit moment nog niet welke oplossing er voor jouw pand gekozen gaat worden. Daarvoor moet Ziggo de situatie in jouw pand beter bekijken.

Mijn internet gebeuren staat midden in mijn leefruimte.

Hmm ja, ik zou het dan eerlijk gezegd ook verplaatsen.
Iedereen staat er anders in en maakt andere keuzes maar ik snap dat deze onduidelijkheid niet prettig voor jou is.
Wellicht kun je het naar over een tijdje verplaatsen als je je iets comfortabeler voelt :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:50

Of dan zorg je dat je zelf weg bent?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:52

Bij ons is laatst ook de CV-monteur geweest.
Geen hand geven, 1,5 m. afstand houden en als hij aan bepaalde deurknoppen heeft gezeten, schoonmaken nadien. Misschien nog je ramen open houden, als het mooi weer is.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:02

Ik snap dat het niet prettig voor je is. wetterlijk gezien ben je verplicht hier wel aan mee te werken tenzij je gegronde redenen hebt om te weigeren. op het moment dat je verhuurder je redenen ongegrond vind en jullie komen er niet uit dan kan je naar de huurcommissie stappen. Zij zijn in het leven geroepen voor dit soort geschillen. als je dat doet betaal je geen leges als je gelijk krijgt. Vind de huurcommissie dat je ongelijk hebt dan draai jij voor de kosten van het proces op (is 25 euro). hoe de huurcommissie hierover denkt kan ik geen zinnig woord over zeggen. Daarnaast heeft de huurcommissie geen zitting meer gehouden sinds de coronauitbraak dus is er nog geen precedent verwacht ik.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 00:27

Je kan eens navraag doen bij Ziggo maar ik verwacht wel dat zij zelf ook de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om besmetting en verspreiding te voorkomen. Door bijvoorbeeld mondkapjes en/of handschoenen.

Meestal hebben huurders er juist moeite mee dat hun verhuurder niets doet...

mavantos
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 01:07

Je kan voor dit soort dingen altijd even je verhuurder bellen. Gewoon vragen wat voor voorzorgsmaatregelen ze nemen.

Naar verwachting zullen ze na ieder bezoek hun handen desinfecteren en 1,5m afstand houden. Je zou zelf nog wat extra maatregelen kunnen nemen door handgel klaar te zetten en achteraf deurklinken e.d. schoon te maken.

Daarbij worden de maatregelen vanuit de overheid ook steeds verder versoepeld. Het is niet verboden om bezoek in je huis te hebben zo lang je maar 1,5m afstand houdt. Het advies is om drukte te vermijden.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 01:12

Zijn sommige mensen nou nogsteeds zo hysterisch over dat corona? Kom op, laat die mensen hun werk doen en ga zelf ook leven..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 01:23

Iedereen bedankt voor de reacties. Helaas zal ik er zelf wel bij moeten zijn. Ik weet dat alles versoepeld wordt en in het openbaar heb ik er ook niet bijster veel problemen mee, het voelt gewoon te dichtbij in mijn eigen huis. Ik zal morgen even afwachten op een reactie.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:23

Ramen openzetten een idee? Heb je in ieder geval goede ventilatie.. :)

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:31

Je hoeft niet in de buurt van die monteur te zijn. Alleen toegang verlenen. Zo lang die man gewoon netjes zijn werk doet en niet proestend door het huis loopt, zie ik het gevaar niet.
Jij gaat toch ook naar de winkel e.d.?

Fitzroy
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:51

KellyDV schreef:
Zijn sommige mensen nou nogsteeds zo hysterisch over dat corona? Kom op, laat die mensen hun werk doen en ga zelf ook leven..

Nou, dit dus. Ik ben blij dat ik niet zo panisch was, want dan had mijn huis nog steeds een bende geweest. Ik heb vanaf half maart dagelijks vreemde mensen over de vloer gehad en nog steeds geen corona. Afstand houden, en als niet kan, ga je je huis uit.
⚠️ Fitzroy kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:02

KellyDV schreef:

Ik vind deze opmerking niet helemaal fair..

Jij kan de motivatie van TS niet weten om zo voorzichtig te zijn met corona.. Wellicht valt zij (of haar directe naasten) wel in een risicogroep..

En zelfs als dit niet het geval is, wie ben jij om voor een ander te bepalen hoe makkelijk zij on moeten gaan met corona?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:14

Hoh, t is nu niet dat je met die monteur opgesloten zit in een heel kleine kamer he.
Mogelijkheden genoeg om je te beschermen:
- ramen openzetten
- mondmaskers opzetten
- handen eerst laten wassen
- deurknoppen en derg achteraf proper maken
- in andere ruimte gaan staan of er voldoende ruimte tussenlaten.
- desnoods even naar buiten gaan
- ....

Denk als je naar de winkel of derg gaat, je meer risico loopt.

Persoonlijk vind ik dat dus geen reden om dit niet toe te laten?
Wanneer zou je het wel toelaten dan? In september of oktober kan het evengoed er terug zijn.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:21

De meeste bedrijven kennen een corona protocol.

Zo zijn bij mij vorige maand de meters verwisseld. Monteur schudde geen handen, bleef op afstand, stelde van te voren de bekende vragen etc.
Na afloop heb ik een doekje over de meters gehaald voor de zekerheid en klaar.

Die mensen moeten ook weer aan het werk kunnen en zij doen ook hun best alles te beperken. Bekijk het eens van hun kant, zij moeten een vreemd gebouw door met allerlei mensen, dat gaan ze gerust niet doen als het niet veilig is.