Hoe regenjas waterdicht maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Hoe regenjas waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 15:57

Hoi. Ik heb vorige zomer een in mijn ogen best wel dure regenjas (dacht ik) aangeschaft van het merk Ilse Jacobsen. Gelukkig in de aanbieding gekocht, maar het blijft alsnog veel geld. Tot gisteren eigenlijk nog nooit aangehad (slechts een paar keer op vakantie, hooguit een buitje van tien minuten). Maar gisteren had ik hem wel nodig. We waren aan het fietsen toen het begon te regenen en het hield niet op tot we weer thuis waren.

Ik was alleen drijfnat, tot op het ondergoed, ondanks mijn mooie, maar blijkbaar waardeloze regenjas. Zijn er mogelijkheden om de jas wat beter bestand te maken tegen water? Want zo heb ik er echt niks aan. In de jas staat dat deze waterproof is met gesealde naden. Het gaat om het onderstaande model

Afbeelding

Afbeelding

Kimbers

Re: Hoe regenjas waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:00

Zit er geen garantie op zoiets? Ik zou er sowieso een mailtje aan wagen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 16:30

Kimbers schreef:
Zit er geen garantie op zoiets? Ik zou er sowieso een mailtje aan wagen.

Ik heb geen bon meer, heb hem vorig jaar tijdens de vakantie gekocht, zou ook niet meer weten hoe de winkel heet waar ik hem gekocht heb. Misschien kan ik de producent zelf nog wel een mail sturen

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:35

Bij de Decathlon hebben ze een spray wat het waterdicht kan maken :) Ik zou niet met spul gaan wassen wat het waterdicht maakt, want dan wordt de binnenkant ook waterdicht waardoor je onwijs gaat zweten en geen vocht kwijt kan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:49

Het ligt enorm aan de soort stof. Sommige moet je met een speciaal spul wassen, sommige kun je sprayen en ik heb zelfs ooit eens iets gehad dat in de droger moest om weer waterdicht te zijn.
Ik zou dus even bij het merk zelf vragen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:00

Bij de Action hebben ze ook waterdicht-spray. Staat bij de schoenpoets enzo, voor 2 euro dacht ik. Op een klein onopvallend plekje testen.. Zo hebben wij ons tentcanvas dicht gekregen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:03

8nnemiek schreef:
Bij de Action hebben ze ook waterdicht-spray. Staat bij de schoenpoets enzo, voor 2 euro dacht ik. Op een klein onopvallend plekje testen.. Zo hebben wij ons tentcanvas dicht gekregen.

Er zijn ook tenten die je weer waterdicht moet maken met ......water :D
Wij hadden ooit reuze lekkage door zeepsop bellen. De ANWB zei toen dat we de tuinslag erop moesten zetten, en jawel, dat werkte.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 17:17

Zouden die sprays ook werken op deze jas met een rubberen pu buitenkant? Voor stoffen ken ik ze wel

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:21

Vandaag ook maar weer even mijn regenjassen gewassen en opnieuw geïmpregneerd voordat de herfst begint. Ik gebruik er nikwax voor. De groene om te wassen en de paarse om te impregneren.

Afbeelding

Geloof dat er inmiddels ook een biologische versie is. Die heb ik nog niet gekocht om te proberen. Staat wel op het lijstje. Organotex.

http://organotex.com/